|

جزئیات تازه درباره مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳/ ویدئو

جزئیات برنامه‌های تبلیغاتی و مناظره‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری اعلام شد؛ این روزها دکور برنامه، در استودیو شماره ۱۱، در حال آماده‌سازی است.

جزئیات تازه درباره مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، این روزها، برگزاری مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری، یکی از مهمترین مسائل سازمان صداوسیماست. از چندی پیش «پیمان جبلی»، رئیس صداوسیما درباره برگزاری این مناظره‌ها خبر داده بود؛ طی روزهای گذشته، جلساتی هم درباره کم‌و‌کیف این مناظره‌ها برگزار شده است.

اقدامات صداوسیما برای برگزاری مناظره‌ها البته مانع از شایعات و گمانه‌زنی‌های بیرون سازمانی نشده و گاهی از بیرون، با حاشیه‌هایی مواجه می‌شود و برخی از لغو این مناظره‌ها خبر می‌دهند. با این حال، سازمان صداوسیما هر بار این شایعات را به جد و به صراحت تکذیب کرده است و این روزها دکورها نیز در حال آماده‌سازی است. هرازگاهی هم نام یکی از مجریان صداوسیما به عنوان گزینه احتمالی مجری مناظره‌های انتخاباتی مطرح می‌شود.

از تعداد صندلی‌ کاندیداها تا مجری مناظره‌های انتخاباتی ریاست جمهوری 

محمدباقر اعلمی، دبیر ستاد انتخابات ریاست جمهوری سیما درباره اتفاقات این روزهای ستاد سخن گفت و به برخی از این حواشی پاسخ داد.

دبیر ستاد انتخابات سیما جزئیاتی از برنامه‌های تبلیغاتی و مناظره‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری را تشریح کرد و اعلام کرد: «دکور برنامه مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری، در استودیو شماره ۱۱، در حال آماده‌سازی است.»

اعلمی درباره جزئیات برگزاری جلسات و اقدامات صورت‌گرفته بیان کرد: «جلسات ستاد انتخابات روزانه به ریاست آقای جبلی رئیس صداوسیما در حال برگزاری است، تقسیم کار کاملی صورت گرفته و معاونت‌های محتوایی در حال اجرای برنامه‌های پیش بینی شده هستند.»

او اضافه کرد: «معاونت‌های پشتیبانی‌کننده هم کاملاً پای کار هستند، برای برنامه‌های تبلیغاتی باید مصوبه کمیسیون تبلیغات کشور را هم بگیریم که برخی کارها نهایی شده است.»

اعلمی درباره تعداد صندلی‌ها در مناظره‌های انتخاباتی و اینکه گفته شده برای هشت نفر صندلی‌ها تدارک دیده شده است، بیان کرد: «تعداد صندلی‌ها قطعی نشده است، ما تعداد را باز نگه داشته‌ایم تا ببینیم برای چند نفر باید صندلی‌ها تدارک دیده شود. ما این آمادگی را داریم که برای هر تعدادی که شورای نگهبان تایید کند، فضای مناظره هم به همان تعداد در نظر گرفته شود.»

تعیین مجری و آماده‌سازی دکور مناظره‌های انتخاباتی در استودیو شماره ۱۱

دبیر ستاد انتخابات ریاست جمهوری سیما درباره شایعاتی که هرازگاهی درباره لغو مناظره‌ها منتشر می‌شود، تصریح کرد: «مناظره‌ها قطعی شده است و به صورت زنده برگزار می‌شود. دکور مناظره‌ها در استودیوی اصلی سازمان، در استودیوی شماره ۱۱، در حال آماده‌سازی است.»

اعلمی درباره اسامی مجریانی که به عنوان مجری مناظره‌ها مطرح می‌شود، اظهار کرد: «اینها گمانه‌زنی است اما مجری به زودی مشخص می‌شود و در حال حاضر سه نفر به عنوان گزینه‌های اصلی مناظره‌ها مطرح هستند.»

او درباره دیگر برنامه‌های انتخاباتی تصریح کرد: «همه کاندیداها گفت‌و‌گوی تلویزیونی دارند، در تدارک میزگردهایی هم هستیم که با حضور کارشناسان برگزار شوند؛ کاندیداها گفت‌وگوهایی هم به صورت مستقیم با دوربین دارند.»

اعلمی با اشاره به حساسیت‌های این دوره از انتخابات عنوان کرد: «این دوره از انتخابات سختی‌هایی دارد؛ با این حال، با همه فشار و توان، همه در حال به انجام رساندن امور هستند. این اتفاق در دوره‌های قبل طی سه هفته برگزار می‌شد اما الان به دو، هفته تبدیل شده است ولی تلاش ما این است که همه تمهیدات دوره‌های قبل در این دوره هم برگزار شود.»

دبیر ستاد انتخابات ریاست جمهوری سیما  در پایان بیان کرد: «با این سختی‌ها، تلاش ما این است که کمیت و کیفیت برگزاری برنامه‌های انتخاباتی و تبلیغاتی کمتر از دوره قبل نباشد.»

رئیس سازمان صداوسیما گفت: «طراحی برنامه‌ها و زیرساخت‌های انتخاباتی با تعداد کاندیداهایی که از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شوند، مرتبط است‌.»

توضیحات رئیس صداوسیما درباره برنامه‌های تبلیغاتی و مناظره انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در خصوص برنامه‌ها و میزان آمادگی رسانه ملی برای مناظرات انتخابات ریاست جمهوری، گفت: «با وجود زمان بسیار کوتاهی که در اختیار رسانه ملی برای طراحی و آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی، اجرایی و محتوایی برنامه‌های تبلیغاتی به خصوص در بخش مناظره‌ها بود، خوشبختانه این آماده‌سازی در مراحل نهایی و پایانی خود قرار دارد و ظرف امروز و فردا، نهایی خواهد شد.»

جبلی افزود: طبیعتاً طراحی نهایی ما مبتنی بر اعمال نظر شورای محترم نگهبان در خصوص تعداد کاندیداها است که متناسب با آن، ان‌شاءالله کارهای بعدی را انجام خواهیم داد. در حال حاضر، طراحی‌های اساسی برنامه‌های مناظره و سایر برنامه‌های تبلیغاتی رسانه ملی تقریباً نهایی شده و ان‌شاءالله اوایل هفته آینده اطلاع رسانی خواهد شد.»

جبلی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص «میزان آمادگی صداوسیما برای میزبانی احتمالی از بیش از ۱۰ کاندیدا در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری»، اظهار کرد: «همان‌طور که عرض کردم، طراحی برنامه‌ها و زیرساخت‌های انتخاباتی به شدت مرتبط است با تعداد کاندیداهایی که از سوی شورای نگهبان تاییدصلاحیت شوند، البته پیش‌بینی‌هایی در این خصوص داریم اما چون دقیقاً نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد، منتظر هستیم تا متناسب با اعلام نظر شورای نگهبان برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.»

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها