|

میزبان اولین حذف شده جام جهانی؛ قطر 1 – سنگال 3

بازی دو تیم قطر و سنگال عصر امروز در جریان رقابت‌های جام جهانی 2022 آغاز شد. نهایتا سنگال با نتییجه سه بر یک از قطر پیش افتاد و میزبان اولین حذف شده از جام لقب گرفت.

میزبان اولین حذف شده جام جهانی؛ قطر 1 – سنگال 3

به گزارش شبکه شرق، دو تیم قطر و سنگال در قالب رقابت‌های گروه A جام جهانی 2022 قطر راس ساعت 16:30 دقیقه آغاز شد. 

به گزارش شبکه شرق، ترکیب تیم ملی سنگال برای دیدار دوم این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ برابر قطر مشخص شد. ادوارد مندی (دروازه‌بان)، اسماعیل یاکوبز، کالیدو کولیبالی، دیه‌دیو، ادریسا گاناگی، نمپالیس مندی، بولایه دیا، کرپین دیاتا، اسماعیلا سار، عبدو دیالو و یوسف سابالی بازیکنان ابتدایی شیرهای آفریقایی هستند.

فلیکس سانچز، سرمربی قطر نفرات اصلی این تیم در دومین دیدار این تیم مقابل سنگال را مشخص کرد. بر این اساس برشام (دروازه‌بان)، پدرو میگل، عبدالکریم حسن، حسن الهیدوس، اکرم عفیف، کریم بوضیاف، بوعالم خوخی، مادیبو، محمد، احمد و المعز علی یازده بازیکن اصلی میزبان برای دیدار افتتاحیه هستن.

این بازی در ورزشگاه الثمامه قطر با قضاوت آنتونیو متئو لاهوز داور اسپانیایی راس ساعت 16:30 آغاز شد.

نیمه اول 

فرار سریع از یوسف سابالی در دقیقه 10 از جناح راست شروع شد. پاس در عرض او برای دیا ارسال شد اما این بازیکن ناکام در کنترل توپ بود و توپ به مندی رسید ولی ضربه این بازیکن هم از کنار دروازه به بیرون رفت.

قطر و سنگال

در دقیقه 16 کریپین دیاتا به خوبی اسماعیل محمد را از پیش رو برداشت و از جناح چپ وارد محوطه قطر شد و در ادامه با یک  شوت پرقدرت شانس خود را امتحان کرد اما ضربه او با واکنش برشام به کرنر رفت.

بعد از گذشت تقریبا نصف زمان بازی در این نیمه یخ بازی با یک و دوی گویا و دیا پشت محوطه قطر شکست اما ضربه گویا در دقیقه 24 از قوس محوطه با فاصله بسیار کمی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

ضد حمله سریع و اولین خطر جدی از سمت بازیکنان قطر به برخورد و سرنگونی عفیف در دقیقه 34 درون محوطه ختم شد. این باعث شد فریاد تمام استادیوم بلند شود و از متیو لاهوز انتظار داشتند نقطه پنالتی را نشان دهد. لاهوز اما با خونسردی به اکرم عفیف نزدیک شد و به او توضیح داد که او خودش را در مسیر و برای گرفتن پنالتی قرار داده اعتراض عفیف و هواداران هم به جایی نرسید و متیو دستور به ادامه بازی داد.

قطر توانسته بود تا اواخر نیمه سنگال را به خوبی کنترل کند اما یک اشتباه فردی از بوعلام خوخی در دقیقه 41 در تخمین محل فرود توپ باعث شد او به زمین بیفتد و ارسال دیاتا بعد از برخورد با او جلوی پای بولایه دیا قرار گیرد و او هم با یک ضربه دقیق اولین گل برشام دروازه بان قطر را در جام‌جهانی به او هدیه دهد.

با وجود تلاش میزبان جام، نیمه نخست با نتیجه یک بر صفر به سود قطر به پایان رسید.

نیمه دوم 

شیرها یک ضربه کرنر تمرین شده را روی تیر نزدیک ارسال کردند و دیدیو در دقیقه 48 با یک شیرجه و چرخش سر خوب توپ را به تور رساند. ضربه کرنر جیکوبز این بار دقیقا روی نقطه‌ای فرود آمد که فامارا دیدیو انتظار آن را می کشید و او با یک ضربه سر شیرجه‌ای دروازه برشام را برای بار دوم باز کرد.

عبدالکریم حسن در دقیقه 62  با یک ضربه روی پای راست ناگهانی از پشت محوطه سنگال همه را غافلگیر کرد اما ضربه این بازیکن با اختلاف کمی از کنار تیره دروازه به بیرون رفت تا قطری‌ها همچنان در حسرت اولین گل جام جهانی باشند.

در دقیقه ۶۳ در نیمه دوم اکرم عفیف نقشی پررنگ تر نسبت به نیمه اول بازی می‌کند و بلاخره در دقیقه ۶۳ توانست اولین خطر جدی را برای قطری ها ایجاد کند اما مندی دروازه‌بان سنگال با یک دست توپ را به کرنر فرستاد تا اولین ضربه در چارچوب قطر ثمری برای آنها نداشته باشد.

قطر چیزی برای از دست دادن ندارد و حالا دقایقی است که فشار زیادی روی دروازه سنگال می آورد. اسماعیل محمد در دقیقه 68 دومین ضربه در چارچوب قطر در این جام جهانی را در دقیقه ۶۸ زد اما بازهم مندی با یک واکنش خوب توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه 78 ارسال دقیق و خوب از اسماعیل محمد مدافع قطر در میانه های محوطه سنگال فرود آمد و محمد مونتاری توپ را به تور رساند. بازیکن تعویضی تنها چهار دقیقه بعد از ورود به زمین پاسخ اعتماد مربی را داد و توپ را وارد دروازه سنگال کرد تا اولین گل قطر در تاریخ جام جهانی به وسیله یک بازیکن تعویضی به ثمر برسد.

سنگال با تعویض‌های به موقع باز هم روند بازی را تغییر داد و بازیکنان این تیم از زیر فشار خارج شدند. این بار ایلمان اندیایه در دقیقه 84 از جناح راست محوطه قطر توپی را به نزدیکی های نقطه پنالتی فرستاد و دیگر بازیکن تعویضی بامبا دینگ با یک ضربه پای راست دقیق خیال سنگال را راحت کرد.

سنگال

نهایتا سنگال توانست با برد قطر میزبان جام جهانی را حذف کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها