|

ورزش دنیا در هفته‌ای که گذشت

از شکسته شدن رکورد ۳۳ ساله در NBA تا رمزگشایی احتمالی شکست ایران مقابل بحرین بعد از ۲۲ سال

در هفته‌ای که گذشت جهان ورزش شاهد اتفاقات خوشایند و ناراحت‌کننده بود؛ ناراحت‌کننده به دلیل درگذشت میروسلاو بلاژوویچ مردی که کرواسی را به مقام سوم جام‌جهانی ۹۸ فرانسه رساند و خوشایند به لحاظ شکسته شدن رکوردی تاریخی در بسکتبال NBA توسط پادشاه جیمز.

از شکسته شدن رکورد ۳۳ ساله در NBA تا رمزگشایی احتمالی شکست ایران مقابل بحرین بعد از ۲۲ سال

سپهر خرمی- لبران جیمز سرانجام توانست با کسب ۳۸ امتیاز مقابل «اوکلاهاما سیتی‌تاندر» رکورد افسانه‌ای پرامتیازترین بازیکن تاریخ بسکتبال امریکا که در اختیار کریم عبدالجبار بود را بشکند.

 

لس‌آنجلس گلکسی گران‌تر باشگاه‌های مطرح دنیا

 

نشریه فوربس به تازگی قیمت بسیاری از باشگاه‌های دنیا ارزشگذاری  کرده است که باشگاه لس‌آنجلس گلکسی که فصل گذشته گرت بیل را به خدمت گرفته بود به ارزش ۱ میلیارد دلار برآورد ارزشش شده است. این درحالی است که باشگاه‌هایی چون اینترمیلان، لسترسیتی، استون‌ویلا، وستهم و اورتون به لحاظ ارزش مالی از این باشگاه کمتر است. بسیاری از سرمایه‌گذاران مالی به همین دلیل است که به جای خرید باشگاه‌های امریکایی ترجیح می‌دهند در اروپا سرمایه‌گذاری کنند چون رشد سهام باشگاه‌های امریکایی را کاذب می‌دانند!

 

رکورد ۳۳ ساله در NBA شکسته شد

 

لبران جیمز سرانجام توانست با کسب ۳۸ امتیاز مقابل «اوکلاهاما سیتی‌تاندر» رکورد افسانه‌ای پرامتیازترین بازیکن تاریخ بسکتبال امریکا که در اختیار کریم عبدالجبار بود را بشکند.

 

این رکورد تا قبل از (چهارشنبه - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱) با ۳۸,۳۸۷ امتیاز در اختیار «کریم عبدالجبار» بود اما اکنون توسط «لبران جیمز» شکسته شد تا او با ۳۸,۳۹۰ امتیاز، در صدر جدول رکورد امتیازآورترین بازیکنان تاریخ NBA قرار بگیرد.

 

کریم عبدالجبار افسانه‌ای این رکورد را طی ۲۰ سال بازی در سطح اول بسکتبال جهان (لیگ NBA) در بازه زمانی سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۸۹ به ثبت رسانده بود که اکنون پس از گذشت بیش از ۳۳ سال، به دست افسانه‌ای دیگر به نام «لبران جیمز» (۲۰ سال حضور در NBA و ۱۴۱۰ بازی) شکسته شده است.

 

درگذشت چیروی محبوب

 

میروسلاو بلاژویچ سرمربی کروات و سابق تیم ملی ایران؛ در سن ۸۷ سالگی و یک روز پیش از تولدش درگذشت. میروسلاو بلاژویچ باوجودی که نتوانست تیم ملی ایران را راهی جام‌جهانی ۲۰۰۲ کند اما از محبوبیت خاصی بین مردم برخوردار بود. شاگردان بلاژ در دیداری حساس مقابل بحرین در منامه با حساب ۳ بر ۱ شکست خوردند تا از صعود مستقیم به جام‌جهانی منع شوند. نکته عجیب؛ اتفاقات شب قبل از آن مسابقه است که هیچوقت بصورت شفاف درموردش صحبت نشد. بسیاری از بازیکنان آن دوره گفتند به دلیل خوردن کشک بادمجان؛ نتوانستند در زمین مسابقه عملکرد خوبی داشته باشند.

 

بلاژوویچ اما چه گفت؟

بلاژوویچ در گفت‌وگویی اعلام کرد کتاب خاطراتی نوشته که بعد از مرگش چاپ خواهد شد؛ در آن کتاب خاطرات از اتفاقات این دیدار عجیب صحبت کرده که احتمالا این روزها منتشر می شود تا راز این شکست عجیب بعد از ۲۲ سال افشا شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها