|

فوتبال جهان در هفته‌ای که گذشت؛

‎مصاحبه جنجالی امباپه تا ستاره ترکیه‌ای که رکورد زد!

کیلیان امباپه با مجله فرانس‌فوتبال مصاحبه‌ای کرده که قطعا برای او گران تمام خواهد شد.

‎مصاحبه جنجالی امباپه تا ستاره ترکیه‌ای که رکورد زد!
خبرنگار: سپهر خرمی

 

در هفته‌ای که گذشت کیلیان امباپه مصاحبه‌ای کرد که قطعا عامل جدایی‌اش از پاریس خواهد شد. انتقال ستاره ۱۸ ستاره ترکیه‌ای به رئال مادرید و اشک‌های مادر او در مراسم معارفه و سقوط فوتبال فرانسه به لحاظ اعتبار از دیگر اتفاقات هفته اخیر است.

 

امباپه: پاریس کمکی به من نمی‌کند

کیلیان امباپه با مجله فرانس‌فوتبال مصاحبه‌ای کرده که قطعا برای او گران تمام خواهد شد.

او در این مصاحبه علیه باشگاه خودش صحبت کرد و گفت: «بازی برای پی‌اس‌جی کمکی به من نمی‌کند چون این تیم و این باشگاه، چندپاره است! معلوم است که شایعات حول باشگاه زیاد است اما این آزارم نمی‌دهد چون می‌دانم دارم چه‌ می‌کنم.»

«حدود ۴۰ گل باشگاهی و ۱۰ گل در تیم ملی به ثمر رساندم. برای پنجمین سال متوالی در لیگ ۱ بهترین بازیکن و بهترین گلزن بودم. چرا باور دارم این فصل آخر من در لیگ یک خواهد بود؟ من یک رقابت‌جو هستم. مهم نیست با چه کسی بازی کنم، چه پیراهنی بپوشم و یا کجا باشم. فقط می‌خواهم لیگ قهرمانان را ببرم. از این که فقط در این رقابت‌ها شرکت کنم، بیزارم.»

 

سقوط فوتبال فرانسه

فصل گذشته، فرانسه تنها یک امتیاز کافی از دید یوفا کسب کرد تا در رتبه هفتم سال به لحاظ طبقه‌بندی لیگ‌های معتبر اروپا قرار گیرد.

 از شروع فصل بعد میانگین کل پنج ساله آنها با حضور در رتبه ششم آغاز می‌شود. تیم‌های فرانسوی باید در فصل آینده در اروپا نتایج خوبی کسب کنند، در غیر این صورت همه آنها با سقوط بیشتر در خطر از دست دادن جایگاهی در لیگ قهرمانان اروپا هستند.

 

 

ترکیه‌ای که در اسپانیا رکورددار شد

آردا گولر اولین بازیکن تاریخ رئال مادرید است که در ترکیه متولد شده است. پیشتر باشگاه رئال‌مادرید در تاریخش سه بازیکن دیگر ترکیه‌ای هم داشته  که در آلمان متولد شده بودند اما اصالتی ترکیه‌ای داشته‌اند : مسعود اوزیل، نوری شاهین و حمید آلتین توپ.

 

انتقال آردا گولر ستاره ترکیه ای به رئال مادرید در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت. مسی ترکیه با قراردادی 5 ساله به ارزش 20 میلیون یورو از فنرباغچه به مادرید آمد.

اعلام امضای قرارداد با گولر در صفحه رئال مادرید با 778 هزار لایک جزو 3 انتقال بزرگ فوتبال تاریخ از حیث تعداد لایک قرار گرفت. رونالدو بعد از بازگشت به منچستر یونایتد بیش از 1.8 میلیون لایک در صفحه باشگاه منچستر یونایتد گرفت که از این حیث رکورددار است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها