|

«سعید اسماعیلی» دومین طلایی ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴/ پدیده کشتی ایران قهرمان المپیک شد

«سعید اسماعیلی» پدیده کشتی ایران قهرمان المپیک پاریس شد.

«سعید اسماعیلی» دومین طلایی ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴/ پدیده کشتی ایران قهرمان المپیک شد

به گزارش شبکه شرق، «سعید اسماعیلی» فرنگی‌کار وزن ۶۷ کیلوگرم ایران، با شکست حریف عنوان‌دار خود از اوکراین، به مدال طلای المپیک  پاریس رسید.

«سعید اسماعیلی» در جریان دیدار فینال وزن ۶۷ کیلوگرم المپیک ۲۰۲۴ پاریس،  دارنده مدال‌های طلای بزرگسالان آسیا و ۲ طلای جوانان جهان، مقابل «پرویز نصیب‌اف» دارنده مدال نقره المپیک توکیو از اواکراین، روی تشک رفت و در شرایطی که در پایان سه دقیقه نخست، با نتیجه ۳ بر صفر عقب بود، با نمایشی بی‌نظیر، با نتیجه ۶ بر ۵ به برتری رسید و صاحب مدال طلای المپیک شد.

اسماعیلی پیش از این، در دور نخست، به مصاف «اسحاق قایو» از الجزایر رفت و در پایان، با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

«سعید اسماعیلی» سپس با نمایشی بی‌نظیر مقابل «اورتا سانچز» دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از کوبا، با نتیجه قاطع ۹ بر صفر، به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. او در نیمه نهایی نیز، مقابل «اسلاویک گالستیان» دارنده مدال برنز جهان از ارمنستان، با نتیجه قاطع ۱۰ بر ۴، به برتری رسید و راهی فینال شد.

در ادامه این رقابت‌ها، تا دقایقی دیگر، «علیرضا مهمدی» نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران برای کسب مدال طلای المپیک روی تشک می‌رود.

پیش از این، «محمدهادی ساروی» در وزن ۹۷ کیلوگرم، به مدال طلا رسید و «امین میرزازاده» در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز، به مدال برنز المپیک رسید. «مهدی محسن‌نژاد» در ۶۰ کیلوگرم و «امین کاویانی‌نژاد» در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماندند.

سعید اسماعیلی «شکارچی دزفولی» پاریس را شوکه کرد

«سعید اسماعیلی» نابغه جدید کشتی ایران در جریان دیدار فینال وزن ۶۷ کیلوگرم المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مقابل «پرویز نصیب‌اف» دارنده مدال نقره المپیک توکیو از اواکراین، روی تشک رفت و پس از یک رقابت نزدیک و نفس‌گیر، در پایان، با نتیجه ۶ بر ۵ پیروز و قهرمان المپیک شد.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها