|

علت دیسکالیفه شدن «صادق بیت سیاح» پس از گرفتن مدال طلا در پاراالمپیک پاریس چه بود؟/ ویدئو

در رقابت پرتاب نیزه کلاس «F۴۱»، «صادق بیت سیاح» ملی‌پوش پرافتخار ایران که در دوره قبلی به مدال نقره دست یافته‌ بود، با حریفانی از هند، چین، عراق، کوبا و ساحل عاج رقابت کرد و به مدال طلا رسید اما لحظاتی پس از پایان این مسابقه، با تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات، «صادق بیت سیاح» دیسکالیفه شد و مدال طلای او هم پس گرفته شد.

علت دیسکالیفه شدن «صادق بیت سیاح» پس از گرفتن مدال طلا در پاراالمپیک پاریس چه بود؟/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، مسئولان برگزاری رقابت‌های پارادوومیدانی بازی‌های پارالمپیک پاریس، اعتراض ایران به دیسکالیفه شدن «صادق بیت سیاح» را رد کردند.

در رقابت پرتاب نیزه کلاس «F۴۱»، «صادق بیت سیاح» ملی‌پوش پرافتخار ایران که در دوره قبلی به مدال نقره دست یافته‌بود، با حریفانی از هند، چین، عراق، کوبا و ساحل عاج رقابت کرد و به مدال طلا رسید اما لحظاتی پس از پایان این مسابقه، با تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات، صادق بیت سیاح دیسکالیفه شد و مدال طلای او هم پس گرفته شد.

به دنبال این اتفاق، مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران اعتراض خود را نسبت به این موضوع به کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کردند و امیدوار بودند این اعتراض پاسخ مثبت به همراه داشته باشد اما اعتراض ایران رد شد و مدال طلای بیت سیاح و رکوردی که او از خود به‌جا گذاشته بود، از بین رفت.

طلا و رکورد «صادق بیت سیاح» پس گرفته شد

کمیته برگزاری بازی‌های پارالمپیک پاریس اعتراض مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران نسبت به دیسکالیفه‌شدن «صادق بیت‌سیاح» در رقابت‌های پرتاب نیزه را رد کرد.

در جریان رقابت پرتاب نیزه کلاس «F۱۱‌» بازی‌های پارالمپیک پاریس، «صادق بیت‌سیاح»، ملی‌پوش ایران، با رکورد ۴۷.۶۴ متر ضمن شکستن رکورد پارالمپیک به مدال طلا دست یافت، اما پس از این مدال‌آوری، مسئولان برگزاری بازی‌ها بیت‌سیاح را دیسکالیفه کردند و مدال طلا به نماینده هند رسید.

پس از کسب مدال طلای پرتاب نیزه از سوی صادق بیت‌سیاح در پارالمپیک پاریس، مسئولان برگزاری بازی‌ها این ورزشکار را دیسکالیفه کردند؛ اتفاقی که با اعتراض مسئولان کاروان ایران همراه شد و به دنبال این اتفاق، مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران اعتراض خود را نسبت به این موضوع به کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کردند.

در نهایت کمیت،ه برگزاری بازی‌ها اعتراض مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران را رد کرد تا دست صادق بیت‌سیاح از کسب مدال طلا در بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ کوتاه بماند. نه تنها مدال طلا بلکه رکوردی که او جابه‌جا کرد نیز از بین رفت و به این ترتیب ورزشکار هندی که قبل از بیت سیاح رکوردشکنی کرد، به عنوان رکورددار این ماده شناخته می‌شود.

صادق بیت سیاح در جریان مسابقه دو کارت زرد گرفته که منجر به دیسکالیفه شدن او شده است. کارت زرد اول به دلیل خوشحالی غیرورزشی (‌نشان دادن خوشحالی سر بریدن رو به تماشاگران) و کارت زرد دوم به دلیل خوشحالی با پرچم غیررسمی (پرچم ام‌البنین).

 کارت زرد اول صادق بیت سیاح

 کارت زرد دوم صادق بیت سیاح

هادیزاده، رئیس انجمن پارادوومیدانی در مورد این اتفاق گفت: «وقتی مسابقه تمام شد و اعلام نتایج شد ما متوجه شدیم که ایشان دیسکالیفه شده است که بلافاصله به مسئولان مراجعه کردیم و اعتراض شدید خودمان را اعلام کردیم.»

او ادامه داد: «بعد از اعتراض ما، جلسه تشکیل شد و فیلم‌های مسابقه را نشان دادند. با توجه به این که هر ورزشکاری یک نوع شادی می‌کند. برخی رفتار شادی بیت سیاح مورد موافقت سرداور قرار نگرفته بود و ورزشکار ما را دیسکالیفه کردند. معمولاً ورزشکاران وقتی رکورد را می‌شکنند، دست را از کنار گردن به نشانه شکستن این رکورد عبور می‌دهند که از این حرکت برداشت دیگری شد و کارت زرد اول را به بیت سیاح نشان دادند.»

هادیزاده در مورد پیش‌بینی این مورد و جلوگیری از این اتفاق گفت: «ما همیشه از بالا پرچم ایران را به ورزشکار می‌دهیم اما آقای بیت سیاح به خاطر ارادتی که به حضرت ام‌البنین داشتند، این پرچم را از کوله ورزشی‌شان درآوردند که دومین کارت زرد را گرفتند و مدال طلای ایشان و رکوردشان پس گرفته شد.»

رئیس انجمن پارادوومیدانی در پایان گفت: «ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که این مدال را برگردانیم اما این کار سخت و دشواری است و نمی‌شود تغییرش داد چون بحث فنی نیست و کارت‌های زرد را سخت می‌شود از بین برد.»

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها