|

رکوردشکنی غریب‌شاهی در پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴؛ «علی‌اکبر غریب‌شاهی» هفتمین طلای ایران را گرفت/ ویدئو

«علی‌اکبر غریب‌شاهی» ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری ایران در هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک، ضمن شکستن رکورد پارالمپیک، به مدال طلای این رشته دست پیدا کرد تا هفتمین مدال طلای کاروان ورزش کشورمان به دست بیاید.

رکوردشکنی غریب‌شاهی در پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴؛ «علی‌اکبر غریب‌شاهی» هفتمین طلای ایران را گرفت/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، «علی‌اکبر غریب‌شاهی» ملی‌پوش دسته ۱۰۷ کیلوگرم پاراوزنه‌برداری ایران در پارالمپیک پاریس، به مدال طلا رسید.

«علی‌اکبر غریب‌شاهی» نماینده ایران در دسته ۱۰۷ کیلوگرم، دو بار رکورد پارالمپیک را جابه‌جا کرد.

در آخرین روز از هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک که در پاریس در حال برگزاری است، «علی‌اکبر غریب شاهی» نماینده ایران در دسته ۱۰۷ کیلو گرم دو بار رکورد پارالمپیک را جابه‌جا کرد.

غریب‌شاهی که ۴ قهرمانی جهان و یک طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد، در حرکت اول خود وزنه ۲۴۷ کیلوگرمی را انتخاب کرد که با موفقیت بالای سر برد و رکورد پارالمپیک را هم شکست.

او که رکورددار جهان هم محسوب می‌شود، در دومین حرکت وزنه ۲۵۲ کیلوگرمی را درخواست داد که به درستی آن را مهار کرد و یک بار دیگر رکورد شکست.

علی اکبر غریب شاهی

سومین حرکت غریب شاهی، وزنه ۲۶۱ کیلوگرمی بود که او در مهارش ناموفق بود و در نهایت با همان رکورد ۲۵۲ کیلو قهرمان پارالمپیک پاریس شد.

در این دسته، وزنه‌بردار مغولستانی نقره گرفت و مدال برنز هم به نماینده مکزیک رسید.

این هفتمین مدال طلای کاروان ایران در پارالمپیک پاریس بود.

تصاویری از مهار وزنه ۲۴۷ کیلوگرم در حرکت اول توسط «علی‌اکبر غریب شاهی» در دسته ۱۰۷ کیلوگرم مسابقات پاراوزنه برداری بازی‌های پارالمپیک ببینید.

مراسم اهدای مدال طلای «علی‌اکبر غریب شاهی»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها