|

جایگاه جدید مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش در فوتبال ایران

مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش با حضور در دیدار با ازبکستان وارد لیست ده بازیکن پرسابقه تیم ملی شدند.

جایگاه جدید مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش در فوتبال ایران

به گزارش شبکه شرق،  در روزی که علیرضا جهانبخش بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو داشت، مهدی طارمی هشتاد و هشتمین بازی ملی خود را انجام داد تا همچنان در تیم فعلی ایران رکورددار بازی ملی باقی بماند. جهانبخش نیز به آمار 87 بازی ملی دست یافت و سردار آزمون نیز برای هشتاد و ششمین بار پیراهن تیم ایران را پوشید تا این مثلث قدیمی تیم ملی یک گام دیگر به رکورد سه رقمی نزدیک شوند.

طارمی با حضور در این بازی، از رکورد کریم باقری و مسعود شجاعی عبور کرد تا به نهمین بازیکن پرسابقه تیم ملی ایران تبدیل شود. او حالا آندرانیک تیموریان را بالاتر از خود می‌بیند که 101 بار در میادین ملی حضور داشته و در ادامه نیز کریم انصاری‌فرد (104)، مهدی مهدوی‎کیا (110) و سیدجلال حسینی (115) بازیکنان در دسترس این ستاره فوتبال ایران هستند.

نکته جالب در مورد طارمی این است که او پس از جهانبخش و سردار به پیراهن تیم ملی رسید اما حضور مستمر در اردوها و مسابقات سبب شد تا از آنها پیشی بگیرد و شانس این را دارد تا زودتر از این دو بازیکن وارد باشگاه صدتایی فوتبال ملی ایران شود. با این حال سابقه و سن بیشتر جهانبخش سبب شده تا او در قامت کاپیتان اول ایران ظاهر شود.

چهارمین بازیکن لیست کنونی تیم ملی علیرضا بیرانوند است که 74 بار برای تیم ملی بازی کرده و جایگاه بیستم ادوار تیم ملی را به خود اختصاص داده است. سعید عزت اللهی نیز 71 بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرده و دستیابی به این رکورد در سن و سال او، سبب شده تا موقعیت جالبی را در تیم ملی داشته باشد و شانس رسیدن به رکورد صد بازی ملی قبل از سی سالگی را متوجه خود ببیند.

میلاد محمدی، حسین کنعانی، سامان قدوس و مهدی ترابی دیگر بازیکنان فهرست کنونی تیم ملی هستند که بیش از 50 بار در بازیهای ملی به میدان رفتند و هر یک امیدوارند تا رکورد خود را بهبود ببخشند. در این بین ترابی قدیمیتر از سایرین است اما او در دوره‌های مختلف اغلب به عنوان بازیکن نیمکت نشین در اردوی تیم ملی حضور داشته است.

 

 

 

منبع: ورزش3
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها