|

العالم فی ۶۰ الثانیه

از برپایی نماز تراویح در مسجد الاقصی تا اتصال یرق کویت و عراق

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین البیان امارات، العربی الجدید، عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی عراق.

از برپایی نماز تراویح در مسجد الاقصی  تا اتصال یرق کویت و عراق
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان امارات: 

تکمیل ۶۵ درصدی فاز چهارم پروژه «ریویرا» در دبی

یک شرکت پیمانکار خصوصی در امارات اعلام کرد که فاز چهارم پروژه شاخص خود "Riviera"، که یک جامعه ساحلی با الهام از محیط مدیترانه ای فرانسوی در قلب شهر دبی است شاهد پیشرفت چشمگیری در عملیات ساختمانی است، زیرا میزان تکمیل به 65 درصد رسیده است که مصادف با تاریخ تعیین شده برای تکمیل پروژه در سه ماهه سوم سال 2024 است.

فرهاد عزیزی، مدیرعامل عزیزی توسعه گفت: ما خوشحالیم که پیشرفت سریع و قابل توجهی را که در فاز چهارم پروژه عظیم ریویرا شاهد بودیم، این پیشرفت های سریع تعهد ما را برای ارائه برتری در هر جنبه از این پروژه، نه تنها از نظر کیفیت، بلکه از نظر سرعت ساخت، تقویت می کند. 

  پروژه Riviera شامل 75 ساختمان متوسط و بلند است که همه آنها تقریباً 16000 واحد مسکونی را شامل می شود.

 

العربی الجدید:

 ۷۰ هزار فلسطینی نماز تراویح را در مسجد الاقصی اقامه کردند

70 هزار فلسطینی شب گذشته، نماز تراویح را در صحن های مسجد الاقصی در شهر قدس اقامه کردند.

اداره اوقاف اسلامی وابسته به دولت اردن در بیانیه ای اعلام کرد که با وجود محدودیت های اسراییل، 70 هزار فسطینی، نمازهای عشاء و تراویح را در صحن های مسجد الاقصی اقامه کردند.شاهدان عینی گفتند که نیروهای اسراییلی  به صورت گسترده در ورودی های مسجد الاقصی حضور داشتند و مانع از ورود هزاران جوان شدند.

پیش از این ارتش اسراییل  اعلام کرده بود که تنها مردان بالای 55 سال و زنان بالای 50 سال و کودکان زیر 10 سال امکان حضور در مسجد الاقصی را دارند. 

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

برق عراق و کویت اواخر سال جاری متصل می‌شود

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق گفت که اتصال برق عراق با کشورهای عضو شورای همکاری در اواخر سال جاری 500 مگاوات برق تامین می کند.

وی افزود که اتصال برق به اردن در مراحل پایانی است و اتصال برق با عربستان نیز به مراحل پیشرفته ای رسیده است.

وزیر برق عراق گفت که بیش از 45 درصد اقدامات برای اتصال برق عراق و کویت انجام شده و اواخر سال جاری این اتصال تکمیل می شود.

فاضل اشاره کرد که درخصوص اتصال برق عراق به ایران نیز، خطوط در حال فعالیت است و به بخشی از آن در حال حاضر نیاز نداریم.

 

الخلیج اونلاین:

 روایت یک پزشک کویتی از غزه: مرگ و ویرانی همه جا را فراگرفته است

یک پزشک کویتی شرایط نوار غزه را "تراژیک" توصیف کرد و خاطرنشان کرد که در هفته های گذشته در هر منطقه ای که از آن بازدید کرده شاهد مرگ و ویرانی بوده است.

دکتر فیصل الحجری،می گوید: صحنه های ویرانی همه جا قابل مشاهده بود ویرانی در همه جا پخش بود، از جمله خانه ها و خیابان های ویران بودند، اتومبیل ها سوخته، کثیفی همه جا را فراگرفته است، بوی فاضلاب و کمبود مایحتاج زندگی مانند کمبود وسایل زندگی و کمبود آب، کمبود مواد غذایی، کمبود تجهیزات پزشکی به چشم می آمد.

او گفت پزشکان آنجا مبارزان و قهرمانانی هستند که تقریباً بدون توانایی در میان صحنه های مرگ و ویرانی کار می کنند، و در میان این ویرانی ها همیشه حال خندان هستند.

 

عکاظ عربستان:

 فعالیت های غیرنفتی 50 درصد از تولید ناخالص داخلی واقعی عربستان را در سال 2023 به ثبت خواهند رساند

فعالیت‌های غیرنفتی در عربستان سعودی بالاترین سهم خود را در تولید ناخالص داخلی واقعی در سال 2023 با 50 درصد به ثبت رساندند که بر اساس تحلیل‌های وزارت اقتصاد و برنامه‌ریزی از داده‌های صادر شده توسط این کشور، بالاترین سطح تاریخی است که تاکنون به آن رسیده است.

بنابراین، کل اقتصاد غیرنفتی به 1.7 تریلیون ریال در قیمت های ثابت می رسد که ناشی از ادامه رشد سرمایه گذاری، مصرف و صادرات است.

نرخ مشارکت تاریخی به لطف عملکرد بی‌سابقه سرمایه‌گذاری غیردولتی طی دو سال گذشته با نرخ رشد ۵۷ درصدی به دست آمد و ارزش سرمایه‌گذاری‌های غیردولتی را به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی ۹۵۹ میلیارد ریال در سال ۲۰۲۳ رساند.

 

 
  • گزارش «شرق» از روز رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری و حضور گسترده فعالان و چهره‌های سیاسی پای صندوق‌ها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها