|

بهترین برند تولیدکننده لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه یا GALVANIZED PIPES با پوششی از فلز روی (Zn) مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل مختلف محیطی، مانند رطوبت داشته و کاربرد آن را در صنایع مختلف، مخصوصا در حوزه ساخت و ساز می‌توان دید.

بهترین برند تولیدکننده لوله گالوانیزه

 کارخانه‌های بسیاری در سطح کشور مشغول به تولید این لوله هستند، اما ممکن است تعدادی از این برندها، کیفیت لازم را نداشته باشند؛ در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از بهترین کارخانه‌های تولید کننده لوله فولادی گالوانیزه آشنا کنیم تا برای پروژه خود، بهترین مصالح را انتخاب کنید.

کارخانه های تولید کننده لوله گالوانیزه

تولید لوله گالوانیزه در کارخانه‌های مختلف به دو روش نورد سرد و نورد گرم انجام می‌شود. البته ممکن است در مجموعه‌ای، تنها یکی از روش‌ها را برای تولید، انتخاب کرده باشند. به هرحال ابهام اصلی این است که برای خرید لوله گالوانیزه با کیفیت بالا، بهترین گزینه کدام است؟ در ادامه با تعدادی از کارخانه‌هایی که امتحان خود را پس داده و رضایت بسیاری از مشتریان خود را جلب کرده‌اند، آشنا خواهیم شد.

2222

شرکت تولید لوله و پروفیل سپنتا

شرکت سپنتا پیشکسوت عرصه تولید لوله گالوانیزه است. تاسیس و بهره‌برداری این کارخانه حدودا به 65 سال قبل بازمی‌گردد. این شرکت با دو کارخانه، یکی در تهران و دیگری در اهواز، از بزرگترین تولید کنندگان لوله گالوانیزه، لوله گاز، انواع قوطی، پروفیل‌‎‌های صنعتی و ... محسوب می‌شود. ظرفیت تولید کارخانه تهران، 140 هزار تن در سال بوده و بخش بزرگی از نیاز کشور را تامین می‌کند.

گروه صنعتی دُرپادِ تبریز

مجموعه صنعتی درپاد از سال 1380 در 6 کیلومتری استان تبریز، احداث شد. در حال حاضر ظرفیت تولید این کارخانه حدود 1 میلیون و 200 هزار تن در سال است که نسبت به زمان احداث کارخانه، پیشرفت بسیار خوبی است. محصولات این کارخانه از استانداردهای روز دنیا تبعیت کرده و با آخرین تکنولوژی تولید می‌شوند. از جمله محصولات کارخانه درپاد تبریز، می‌توان به لوله‌ گاز و آب، انواع لوله‌های گالوانیزه، درزجوش و درز مخفی و ... اشاره کرد.

گروه صنعتی تولیدی سپاهان

تاسیس کارخانه گروه صنعتی سپاهان به سال 1352 بازمی‌گردد. موقعیت جغرافیایی این کارخانه در جاده نایین، نزدیک به شهر اصفهان است. ظرفیت تولید سالانه این مجموعه به 420 هزار تن می‌رسد. این کارخانه با سه مجموعه بزرگ دیگر (که به عنوان زیر مجموعه‌های گروه تولیدی سپاهان مشغول به تولید مقاطع فولادی هستند) بهترین کارخانه تولید لوله گالوانیزه اصفهان به شمار می‌رود.

شرکت نورد و لوله اهواز

6 سال پس از تاسیس شرکت سپنتا، یعنی در سال 1346 شرکت نورد و لوله اهواز تاسیس شد و به عنوان دومین مجموعه تولید کننده محصولات گالوانیزه در کشور شناخته شد. از جمله محصولات این شرکت، ورق گرم، انواع لوله‌های گالوانیزه، سیاه، گاز و انواع پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی است که با تکنولوژی روز کشور انگلستان به تولید رسیده و کیفیت بالایی دارند. این شرکت قدیمی اکنون موفق به دریافت گواهینامه مدیریت کیفیت ISO9001 شده است.

کارخانه لوله و پروفیل ساوه

کارخانه ساوه به عنوان زیر مجموعه کارخانه صنعتی صفا از سال 1354 تا کنون مشغول تولید مقاطع فولادی است. این کارخانه در کیلومتر 9 بزرگراه ساوه به تهران واقع شده است. در سال 1354 ظرفیت تولید این کارخانه حدودا 50.000 تن بوده اما بعد از چند سال تلاش بی وقفه این عدد به 60 هزار تن در سال رسید که پیشرفت بسیار خوبی برای یک کارخانه محسوب می‌شود. لوله داربست، لوله گالوانیزه، لوله گاز صنعتی و خانگی،  تیرآهن، میلگرد، نبشی و غیره از جمله محصولات این کارخانه است.

عوامل موثر بر قیمت لوله گالوانیزه

عوامل مختلفی وجود دارند که قیمت لوله گالوانیزه را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در ادامه به برخی از این فاکتورها اشاره می‌کنیم:

  • نوسان ارز مخصوصا دلار
  • نرخ تورم و تحولات جهانی
  • هزینه‌های جانبی مانند حمل و نقل
  • تناسب عرضه و تقاضا
  • سیاست‌های داخلی
  • هزینه‌های مربوط به مواد اولیه
  • کارخانه سازنده و برند لوله

جمع بندی

در ابتدا اشاره کردیم که لوله گالوانیزه، یکی از مقاطع پر مصرف در حوزه‌های مختلف است و اگر نوع بی کیفیت آن انتخاب شود، ممکن است خسارت به بار آورد. برای جلوگیری از این اتفاق، باید بهترین برندها را برای خرید انتخاب کرد. در ادامه سعی کردیم لیستی از بهترین تولید کنندگان لوله فولادی گالوانیزه را ارائه دهیم تا هنگام خرید لوله گالوانیزه، محصول با کیفیت را انتخاب نمایند. نهایتا اشاره‌ای به عوامل موثر بر قیمت لوله گالوانیزه، داشتیم. امیدواریم هنگام خرید این محصول، مطالب فوق به شما یاری رساند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها