|

ثبت دمای ۵۱ درجه‌ در استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: در شبانه‌روز گذشته دمای هوا خورموج در دشتی، آب‌پخش در دشتستان ۴۹ درجه ثبت شده است

ثبت دمای ۵۱ درجه‌ در استان بوشهر

به گزارش شبکه شرق، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش دمای هوا و شرجی در استان گفت: دمای هوا برخی شهر‌های استان بوشهر ۵۱ درجه ثبت شد و شرجی و رطوبت هوا هم به ۹۹ درصد رسید.

فرج‌الله شکوهی‌پور افزایش شرجی و دمای هوا از پدیده‌های غالب هواشناسی استان بوشهر در ۲۴ ساعت گذشته دانست و اظهار داشت: بر اساس بررسی‌ها دمای هوای برخی شهر‌های استان بوشهر از ۵۱ درجه فراتر رفت.

وی دمای هوا شبانکاره در دشتستان بالای ۵۱ درجه دانست و بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای هوا خورموج در دشتی، آب‌پخش در دشتستان ۴۹ درجه ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر دمای هوای مرکز دشتستان و تنگستان را ۴۸ درجه اعلام و خاطرنشان کرد: رطوبت و شرجی در شبانه‌روزی گذشته در گناوه ۹۹ درصد ثبت شده است.

شکوهی‌پور میزان شرجی و رطوبت در خارگ و بوشهر را ۹۳ درصد دانست و اضافه کرد: شرجی در بهرگان دیلم و بندر دیر ۹۰ درصد ثبت شد و مابقی شهر‌های استان بوشهر زیر ۸۶ درصد است.

وی با بیان اینکه از اواسط هفته جاری دمای هوا در اغلب نقاط استان بوشهر روند افزایشی خواهد داشت خاطرنشان کرد: میزان رطوبت در استان بوشهر روند افزایش دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان خبر داد و تصریح کرد: تا روز سه‌شنبه ۱۹ تیر ماه ضمن افزایش سرعت وزش باد تا بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت ارتفاع موج دریا در خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر ۲ متر پیش‌بینی شده است.

شکوهی‌پور افزایش نسبی ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی را از جمله مخاطرات این هشدار دریایی دانست.

وی با تأکید بر پرهیز از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر خواستار تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی شد.

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها