|

جنجال اتوبوسی آرژانتینی‌ها پس از قهرمانی

شکایت فرانسه از آرژانتین به فیفا

«وسلی فوفانا» و فدراسیون فرانسه از جشن قهرمانی تیم ملی آرژانتین در اتوبوس، به فیفا شکایت کرده‌اند. «وسلی فوفانا» بازیکن سیاه‌پوست تیم ملی فرانسه و تیم چلسی انگلیس است.

شکایت فرانسه از آرژانتین به فیفا
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری‌تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

از بریتانیا و میل زیاد نوجوانان به غذاهای فوق پروسس شروع می‌کنیم؛ سپس به مرکز بدون الکل جشنواره آبجوی مونیخ در آلمان می‌رویم. در آخر نیز، به شادی جنجالی آرژانتینی‌ها پس از قهرمانی در کوپا آمریکا می‌پردازیم.

بریتانیا، نوجوانان و غذاهای فوق پروسس

نتیجه یک نظرسنجی و بررسی داده‌ها نشان می‌دهد دوسوم نوجوانان بریتانیایی انرژی روزانه مورد نیاز خود را از غذاهای فوق پروسس تامین می‌کنند.

مطالعات بیشتر نشان می‌دهد این نوجوانان اغلب وابسته به خانواده‌های کم درآمد و محروم هستند. همچنین آنها بیشتر از گروه‌های سنی دیگر به غذاهای فوق پروسس علاقه دارند.

غذاهای فوق پروسس که در کارخانه‌‌های مواد غذایی تولید می‌شوند، همواره حاوی مواد نگه‌دارنده، شیرین‌کننده‌ها و طعم‌دهنده‌های مصنوعی هستند که سلامت را به خطر می‌اندازند و…

افتتاح مرکز بدون الکل در اکتبرفست مونیخ

برگزارکنندگان جشنواره آبجوی مونیخ یا همان اکتبرفست معروف در صدد هستند نخستین مرکز بدون الکل را در محل جشنواره افتتاح کنند.

برخی رفتارهای ضد اجتماعی و آزاردهنده پس از نوشیدن الکل در جشنواره آبجوی مونیخ باعث شده مرکز دی‌نول یا همان الکل صفر طراحی و راه‌اندازی شود.

در این مراکز شرکت‌کنندگان نوشیدنی بدون الکل می‌نوشند و غذا می‌خورند و از سرگرمی‌های رایگان مثل کنسرت‌ها و دیگر برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

ممنوعیت نان خشخاشی در فرودگاه کره جنوبی

مسافران در فرودگاه‌های کره جنوبی می‌گویند شیشه‌های «بگل سی‌سیم» درون چمدان‌ها توقیف می‌شود. این بسته‌های آمریکایی حاوی طعم‌دهند‌ه‌های نان و غذا هستند.

مقامات فرودگاه کره جنوبی می‌گویند شیشه‌های طعم‌دهنده بگل سی‌سیم حاوی دانه‌‌های خشخاش هستند. خشخاش در کره جنوبی، ممنوع است.

شیشه‌های طعم‌دهنده نان و غذا علاوه بر دانه‌های خشخاش، حاوی کنجد، پیاز و سیر خشک و نمک هستند. این ترکیبات را اغلب روی نان یا به عنوان چاشنی به غذا اضافه می‌کنند.

تلاش برای کشف فرآیند خجالت کشیدن

دانشمندان و محققان در پی کشف فرآیند سرخ شدن و خجالت کشیدن هستند. آنها برای این کار از تعدادی درخواست کرده‌اند مقابل جمعیت بخوانند تا این فرآیند مطالعه شود.

اسکن مغز افرادی که در لحظه حس خجالت و شرم را تجربه می‌کنند و یا چهره‌شان گل می‌اندازد، در دستور کار دانشمندان و محققان دانشگاه آمستردام قرار گرفته است.

آنها می‌خواهند بدانند توجه و نگاه دیگران این حس را ایجاد می‌کند، یا حس ما درباره خودمان این وضعیت را به وجود می‌آورد؟

جنجال جشن قهرمانی تیم ملی آرژانتین

«وسلی فوفانا» و فدراسیون فرانسه از جشن قهرمانی تیم ملی آرژانتین در اتوبوس، به فیفا شکایت کرده‌اند. «وسلی فوفانا» بازیکن سیاه‌پوست تیم ملی فرانسه و تیم چلسی انگلیس است.

انزو فرناندز پس از قهرمانی آرژانتین در کوپا آمریکا، فیلمی از شادی اتوبوسی خود و دیگر بازیکنان منتشر کرده که در آن فرانسوی بودن تیم ملی فرانسه را به علت حضور بازیکنان سیاه‌پوست تحقیر می‌کنند.

این ویدئو باعث خشم فوفانا هم‌بازی فرناندز در تیم چلسی شده است. هر چند فرناندز عذرخواهی کرده، اما فرانسوی‌ها قرار است شکایت را به جریان بیندازند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها