|

حملات روسیه به کی‌یف و دیگر شهرهای اوکراین

«انفجارهای شدید در کی‌یف و شهرهای دیگرِ اوکراین در نتیجهٔ حملهٔ گستردهٔ صبح دوشنبهٔ روسیه». این گزارشی است که روزنامهٔ کی‌یف‌‌پست اوکراین امروز منتشر کرد.

حملات روسیه به کی‌یف و دیگر شهرهای اوکراین

به گزارش شبکه شرق، مقامات اوکراین امروز دوشنبه مدعی وقوع حملات موشکی روسیه به کی‌یف و برخی دیگر از شهرهای این کشور و کشته شدن دست کم ۲۰ تن شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات اوکراینی مدعی هستند که این حمله به یکی از بیمارستان‌های مهم کودکان در کی‌یف بوده است.

به ادعای مقامات اوکراین، موشک‌های روسیه به بیمارستان کودکان در کی‌یف اصابت کرده و دستکم سه کشته دیگر در سایر نقاط پایتخت اوکراین برجای گذاشته است. یک حمله دیگر امروز روسیه هم در مرکز اوکراین حداقل ۱۰ کشته بجای گذاشته است.

براساس اعلام مقامات اوکراینی، این یکی از بدترین حملات روسیه به اوکراین بوده است. ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف نیز در حالی که نزدیک ساختمانی به شدت آسیب دیده ایستاده بود، ادعا کرد: می‌توانید ببینید: این یک بیمارستان کودکان است.

مقامات اوکراینی می گویند که این حمله با موشک‌های مافوق صوت «کینژال» که یکی از پیشرفته‌ترین تسلیحات روسیه بشمار می‌رود، انجام گرفته است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین نیز در همین زمینه مدعی شد که روسیه پنج شهر را با بیش از ۴۰ موشک از انواع مختلف هدف قرار داده و به ساختمان‌های مسکونی و زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار داده است.

آندری یرمال رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اوکراین نیز گفت: این حمله در زمانی رخ داد که بسیاری از مردم در خیابان‌های شهر حضور داشتند.

رویترز در پایان خاطرنشان کرده است که حمله امروز دوشنبه در آستانه نشست سه روزه ناتو در واشنگتن رخ داده؛ نشستی که قرار است در آن بر چگونگی حمایت خدشه ناپذیر ائتلاف غرب از اوکراین تاکید گردد و به اوکراینی‌ها امیدواری دهد که کشورشان می تواند از بزرگترین نبرد در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم عبور کند.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها