|

شرکت گاز استان اصفهان پرچمدار اشتغال در کشور است

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اهمیت اشتغال‌آفرینی در بیانات رهبر انقلاب گفت: شرکت گاز استان اصفهان پرچمدار اجرای فرمایش رهبر انقلاب در تولید اشتغال استان و کشور است.

شرکت گاز استان اصفهان پرچمدار اشتغال در کشور است

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اهمیت اشتغال‌آفرینی در بیانات رهبر انقلاب گفت: شرکت گاز استان اصفهان پرچمدار اجرای فرمایش رهبر انقلاب در تولید اشتغال استان و کشور است.

به گزارش شرق و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، ابوالقاسم عسکری مدیرعامل این شرکت در جام رسانه‌ای امید که به ‌صورت ابتکاری و برای اولین بار به همت بسیج رسانه استان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر ارگانها برگزار شد، اظهار کرد: رهبر انقلاب شعار سال را مهار تورم و رشد تولید بیان کردند و در این راستا نقش گاز در توسعه کشور قابل توجه است.

وی با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین در کلام رهبر انقلاب افزود: گاز استان اصفهان، رتبه اول گازرسانی به شهرهای کشور با ۱۱۴ شهر گازرسانی شده را دارد، همچنین به بیش هزار و ۵۰۰ روستا و مکان مزرعه گازرسانی شده است.

وی گفت: طبق آمار آژانس بین المللی انرژی در سال 2020 در کل دنیا ۱۸۱ میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می‌شود که در بخش فراورده‌های نفتی ۹۰ میلیارد یارانشه داده می‌شود که ۵.۵ درصد یارانه انرژی سوخت دنیا از ایران پرداخت می‌شود در بخش گاز نیز ۳۵ میلیارد دلار یارانه انرژی گاز بیش از ۲۰۰ کشور توزیع می‌شود که ۳۵ درصد از آن را تنها نظام مقدس جمهوری اسلامی توزیع و پرداخت می‌کند و این نشان از مردم‌دوست بودن این نظام مقدس است.

عسکری بیان کرد: ۲۵ درصد یارانه انرژی برق دنیا را نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دهد و دلیل بالا بودن این یارانه آن است که گاز ارزان و مناسب در اختیار نیروگاه‌ها توسط شرکت ملی گاز قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در گاز استان سالانه از توزیع حدود ۲۲ میلیارد لیتر سوخت‌های مایع و فسیلی با توزیع ایمن و مستمر حدود 22 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی پیشگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اهمیت اشتغال‌آفرینی در بیانات رهبر انقلاب گفت: شرکت گاز استان اصفهان پرچمدار اجرای فرمایش رهبر انقلاب در تولید اشتغال استان و کشور است و در این راستا ۷۳ درصد گاز توزیع شده در راستای اشتغال و تولید استان است.

عسکری با اشاره به آمار مصرف گاز بیان کرد: ۴۵ صد در بخش صنایع، ۲۸ درصد بخش نیروگاهی، ۲۲ درصد در بخش خانگی، ۳ درصد حمل و نقل و ۲ درصد در بخش تجاری استفاده می‌شود، البته در فصول سرد بیش از 50 درصد گاز استان بخش خانگی مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اظهار کرد: پیش از انقلاب حدود 3 هزار مشترک گاز طبیعی داشتیم و امروزه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مصرف کننده در استان اصفهان از نعمت گاز بهره مند هستند، همچنین ۱۵۷ جایگاه CNG گازرسانی می‌شود و روزانه حداقل ۱۰۰ هزار خودرو از گاز طبیعی و CNG استفاده می‌کنند.

عسکری با بیان اینکه به بیش از  ۱۸۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و 67 شهرک صنعتی گازرسانی شده است، عنوان کرد: در دولت سیزدهم بیش ۱۳۸۰ کیلومتر خطوط و شبکه گاز انجام شده و بیش از ۲۱۰ ایستگاه تقلیل فشار گاز در سرویس قرار گرفته و بیش از ۹۰۰ متر فضای امداد و پشتیبانی احداث شده، همچنین به 10 روستا گازرسانی صورت گرفته و به بیش از ۱۳ هزار و 900 واحد تجاری و صنعتی گازرسانی شده، بیش از ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امام (ره) و بهزیستی بلحاظ رعایت الگوی مصرف نیز رایگان خدمات ارائه می‌شود.

وی اعلام کرد: گاز استان اصفهان با بیش از ۱۴ هزار واحد موتورخانه رتبه اول بهینه‌سازی موتورخانه های کشور است و در این راستا بیش از ۷ میلیون متر مربع فضای گرمایشی استان به‌طور رایگان توسط شرکت گاز استان بهینه شده است که رتبه اول کشور را احراز کرده است.

همچنین در خبری دیگر  مرتبط با گازرسانی در استان اصفهان مشعل گاز روستای اسدآباد کاشان روشن گردید.

ابوالقاسم عسکری مدیرعامل این شرکت گفت، در راستای امید آفرینی و مهاجرت معکوس به روستاها مشعل گاز روستای اسدآباد کاشان روشن گردید.

 وی افزود، این پروژه با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، فرماندار شهرستان کاشان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی آیین بهره برداری از آن صورت پذیرفت.

عسکری گفت، این پروژه با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال و به طول 7 کیلومتر شبکه در مدت 3 ماه اجرایی شده است.

وی به بهره مندی بیش از 35 خانوار از نعمت گاز طبیعی در سطح روستای اسدآباد اشاره کرد و افزود: تمام رسالت و تلاش کارکنان این شرکت بهره مندی ۱۰۰ درصدی جمعیت استان در بخش های خانگی، صنعتی و عمومی از نعمت گاز طبیعی می باشد.عسکری افزود: گازرسانی به واحدهای تولیدی، صنعتی و گلخانه و همچنین منطقه ویژه اقتصادی کاشان از دیگر پروژه هایی است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت مردمی سیزدهم در دهه مبارک فجر شروع و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در شهرستان کاشان بیش از 140 هزار مشترک گاز طبیعی، بیش از 7هزار و 430 واحدهای صنعتی و تجاری، 530 واحد گلخانه، دامداری و مرغداری از نعمت گاز طبیعی بهره مند می باشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها