|

توضیحات وزیر کشور درباره پلمب ترکیش ایرلاین؛ ماجرای درگیری کارکنان دفتر ترکیش ایرلاین با نیروی انتظامی چیست؟/ ویدئو

وزیر کشور با تایید خبر پلمب دفتر شرکت ترکیه‌ای ترکیش ایرلاین در ایران، جزئیات درگیری کارکنان دفتر ترکیش ایرلاین با نیروی انتظامی را اعلام کرد.

توضیحات وزیر کشور درباره پلمب ترکیش ایرلاین؛ ماجرای درگیری کارکنان دفتر ترکیش ایرلاین با نیروی انتظامی چیست؟/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، وزیر کشور درباره علت پلمب دفتر شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاین» در ایران و درگیری کارکنان این شرکت ترکیه‌ای با نیروی انتظامی توضیحاتی ارائه کرد.

روز دوشنبه «۱۸ تیر ماه ۱۴۰۳»، خبر پلمب شدن دفتر شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاین» در تهران به دلیل حجاب توسط اماکن منتشر شد. 

وزیر کشور با تایید خبر پلمب دفتر شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاین» در ایران، جزئیات درگیری کارکنان دفتر ترکیش ایرلاین با نیروی انتظامی را اعلام کرد.

«احمد وحیدی» وزیر کشور در جمع خبرنگاران، درباره پلمب شدن دفتر ترکیش ایرلاین در تهران توضیحاتی ارائه کرد و و گفت: «دفتر ترکیش ایرلاین، به دلیل درگیری با نیروی انتظامی پلمب شده بود.»

وحیدی در ادامه گفت «دفتر ترکیش ایرلاین، امروز رفع پلمب شد.»

توضیحات تکمیلی «احمد وحیدی» وزیر کشور را در خصوص علت پلمپ شرکت ترکیش ایرلاین در ایران و رفع پلمب دفتر ترکیش ایرلاین در تهران را در این ویدئو ببینید.

روز گذشته، «ابراهیم سوزنچی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشته بود: «اردوغان زنگ زده و یک ساعت با رئیس‌جمهور منتخب صحبت کرده که ان‌شاءالله روابط رت حسنه کنیم.  همین امروز، اماکن رفته و دفتر ترکیش ایرلاین رو به دلیل حجاب پلمپ کرده؛ حتما تصادفی بوده.»

پلمپ شرکت ترکیش ایرلاین به خاطر حجاب

همچنین «علی صالحی» دادستان تهران نیز در این خصوص اعلام کرده بود: «هیچ حکم قضایی در مورد پلمب دفتر ترکیش ایرلاین صادر نشده است.»

«علی صالحی» دادستان تهران در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه «آیا حکم قضایی برای پلمب دفتر ترکیش ایرلاین صادر شده بوده است»، گفت: «هیچ حکم قضائی در این مورد صادر نشده است.»

روایت تسنیم از پلمپ ترکیش ایرلاین و درگیری کارکنان دفتر شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین با ماموران نیروی انتظامی 

در همین حال، در واکنش به این خبر، خبرگزاری تسنیم نیز نوشت: «ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی روز دوشنبه «۱۸ تیر ماه»، به دفتر هواپیمایی «ترکیش ایرلاین» مراجعه می‌کنند تا اخطار اولیه را درباره عدم رعایت حجاب از سوی کارکنان آن بدهند اما کارکنان این شرکت هواپیمایی با ماموران پلیس درگیر می‌شوند. علت اصلی پلمب «ترکیش ایرلاین» درگیری با ماموران پلیس هم بوده است.

جنجال ایجادشده درخصوص دفتر هواپیمایی ترکیش ایرلاین در ایران که گفته می‌شد به خاطر حجاب بوده است، ابعاد دیگری هم دارد.

روز دوشنبه، خبری در فضای مجازی مبنی بر پلمب شدن دفتر هواپیمایی «ترکیش ایرلاین» منتشر شد. خبرنگار ما در همین راستا کسب اطلاع کرد که این خبر صحت دارد اما ماجرا به صورت کامل روایت نشده است.

ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی روز دوشنبه «۱۸ تیر ماه» به دفتر هواپیمایی ترکیش ایرلاین مراجعه می‌کنند تا اخطار اولیه را درباره عدم رعایت حجاب از سوی کارکنان آن بدهند اما کارکنان این شرکت هواپیمایی با ماموران پلیس درگیر می‌شوند.

علت اصلی پلمب ترکیش ایرلاین درگیری با ماموران پلیس هم بوده است چراکه پلیس می‌گوید هیچ واحد صنفی را برای بار اول به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب نمی‌کند و اگر قرار باشد یک واحد صنفی پلمب شود، حتما ماموران پلیس اخطارهای قبلی را صادر و با خود به همراه دارند.

طبق اطلاع خبرنگار، فردا «۲۰ تیرماه» این دفتر هواپیمایی بازگشایی و فک پلمب می‌شود.»

 

منبع: همشهری
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها