|

العالم فی 60 ثانیه

از رقابتی‌ترین اقتصاد جهان تا رواج دلارهای تقلبی

بازرگانان و مقامات بانک‌های بین‌المللی و شرکت‌های بزرگ املاک و لجستیک تایید کردند که اقتصاد «دبی» جاه‌طلبانه‌ترین و رقابتی‌ترین اقتصاد جهان است، زیرا رشد اقتصادی امارات در سه ماهه اول سال جاری، نشان‌دهنده پویایی و پایداری امارت است.

از رقابتی‌ترین اقتصاد جهان تا رواج دلارهای تقلبی
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های البیان، الشرق الاوسط، الجزیره، عکاظ عربستان و خبرگزاری رسمی قطر.

البیان: اقتصاد «دبی» جاه‌طلب‌ترین و رقابتی‌ترین اقتصاد جهان است

بازرگانان و مقامات بانک‌های بین‌المللی و شرکت‌های بزرگ املاک و لجستیک تایید کردند که اقتصاد «دبی» جاه‌طلبانه‌ترین و رقابتی‌ترین اقتصاد جهان است، زیرا رشد اقتصادی امارات در سه ماهه اول سال جاری، نشان‌دهنده پویایی و پایداری امارت است. 

دبی همچنین توانست عملکرد قوی در بخش‌های مختلف اقتصادی را ثبت کند که موقعیت خود را به عنوان یک مرکز جهانی برای تجارت، گردشگری و سرمایه‌گذاری تقویت می‌کند این موفقیت ها علاوه بر تلاش مستمر و راهبردهای مطالعه شده با هدف دستیابی به تنوع بخشی به اقتصاد و ارتقای فضای کسب و کار است.

آنها در بیانیه‌ای گفتند: اقتصاد دبی یکی از جاه‌طلبانه‌ترین و رقابت‌پذیرترین اقتصادهای جهان به شمار می‌رود، زیرا توانسته است بر همه چالش‌های اقتصادی منطقه‌ای و جهانی فائق آید و با همه شرایط تعادل و انعطاف‌پذیری داشته باشد. 

الجزیره: رواج دلارهای تقلبی در عراق، لبنان و سوریه

منابع بانکی کشورهای عراق، لبنان و سوریه به شهروندان خود در خصوص رواج دلارهای به اصطلاح منجمد و غیرسیال و همچنین دلارهای تقلبی در بازار و فریب‌کاری شبکه‌های فروش دلار هشدار دادند.

عراق، لبنان و سوریه در صدر فهرست کشورهای خاورمیانه قرار دارند که در سال‌های اخیر شاهد رونق قابل توجهی در زمینه خرید و فروش به اصطلاح «دلار منجمد امریکا» بوده‌اند.

این منبع افزود: بانک‌های دولتی این کشورها با صدور بیانیه‌هایی به شهروندان خود درباره خرید و فروش ارزهای منجمد و تقلبی و گرفتار شدن در تله شبکه‌های قاچاق ارز هشدار دادند.

الشرق الاوسط: توافق پکن مشروعیت‌بخشی به تشکیلات خودگردان و چتری برای حماس

منابع فلسطینی بر این باورند که توافق جنبش‌های فتح و حماس و 12 گروه فلسطینی دیگر در پکن پایتخت چین برای پایان دادن به تفرقه‌ها و اختلافات، فرصتی برای تاکید بر مشروعیت تشکیلات خودگردان فلسطین به رهبری «محمود عباس» و همچنین به مثابه چتری برای ایفای نقش حماس پس از جنگ غزه خواهد بود.

شرکت کنندگان در کنفرانس پکن به توافقی دست یافتند که بر اساس آن یک دولت موقت آشتی ملی با اجماع جناح ها و گروه‌های فلسطینی و تصمیم محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان تشکیل شود اما برخی منابع جنبش فتح معتقند انجام این کار مساله ساده ای نخواهد بود.

خبرگزاری رسمی قطر: قطر ایرویز توافق‌نامه‌ای برای خرید 20 بویینگ امضا کرد

شرکت هواپیمایی قطر اعلام کرد که درخواست خود برای هواپیماهای بویینگ «B777X» را افزایش داده تا شامل 20 هواپیمای دیگر از نوع بویینگ «B777-9»، شود.

شمار هواپیماهای بویینگی که قطر درخواست خرید آن را داده استریال به 94 هواپیمای تجاری و باری افزایش یافت.

توافق‌نامه‌ای که هواپیمایی قطر برای خرید این هواپیماها امضا کرده است، شامل تامین 40 موتور از نوع GE9X و موتورهای پشتیبان و همچنین یک توافقنامه خدمات بلند مدت است.

هواپیمایی قطر پیشتر از صندلی‌های «Qsuite» رونمایی کرده بود که در 20 هواپیمای جدید از نوع بویینگ  «B777-9» و سایر هواپیماهای ناوگان هواپیمایی قطر موجود خواهد بود.

عکاظ عربستان: «عربستان سعودی» بهترین گزینه برای میزبانی بازی‌های المپیک الکترونیکی است

عربستان سعودی بار دیگر توانایی خود را در میزبانی بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی در سرزمین خود با بالاترین سطوح موفقیت و دقت سازماندهی به اثبات رساند.

روز سه‌شنبه در پاریس، پایتخت فرانسه، توسط رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، دکتر توماس باخ و اعضای کمیته بین‌المللی المپیک، جایگاه «پ» عربستان سعودی را در جامعه جهانی تقویت می‌کند و تأیید می‌کند که « ریاض» مقصد ورزشکاران جهان است و بهترین انتخاب برای میزبانی اولین دوره المپیک است.

عربستان  به دلیل تخصص و مهارت‌هایی که در این زمینه دارد، میزبانی بازی‌های المپیک برای ورزش‌های الکترونیکی در اولین دوره آن در سال 2025 پس از تایید جامعه بین‌المللی المپیک را دریافت کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها