|

ایران در آستانه دریافت مجوز دائمی «VAR» کمک داور ویدئویی؛

تصمیم مهم فیفا برای اولین بازی پرسپولیس

اولین محموله «VAR» کمک داور ویدئویی به ورزشگاه امام خمینی شهر اراک برده شد تا این استادیوم بتواند با توجه به استانداردسازی‌های صورت‌گرفته، طبق خواسته «AFC» از این سیستم استفاده کند.

تصمیم مهم فیفا برای اولین بازی پرسپولیس

به گزارش شبکه شرق، رئیس فدراسیون فوتبال که قصد دارد لیگ برتر را از هفته نخست با برگزاری یک دیدار تحت نظر «VAR» کمک داور ویدئویی، برگزار کند، از مدیران کارگروه نظارت بر تجهیز ورزشگاه به داور ویدئویی خواسته تست نهایی و آزمایش‌های لازم برای استفاده از این سیستم، برای بازی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن اصفهان در نظر گرفته شود.

بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر برای استفاده از «VAR» کمک داور ویدئویی، نیاز به تایید فیفا از بازی شبیه‌سازی‌شده در اراک دارد.

فدراسیون فوتبال ایران پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان موفق به ورود تجهیزات «VAR» کمک داور ویدئویی به کشور شد تا در اختیار ورزشگاه‌های محل برگزاری بازی‌های لیگ برتر فصل پیش‌رو قرار بگیرد.

اولین محموله «VAR» کمک داور ویدئویی نیز به ورزشگاه امام خمینی شهر اراک برده شد تا این استادیوم بتواند با توجه به استانداردسازی‌های صورت‌گرفته، طبق خواسته «AFC» از این سیستم استفاده کند.

«مهدی تاج» رئیس فدراسیون فوتبال که قصد دارد لیگ برتر را از هفته نخست با برگزاری یک دیدار تحت نظر «VAR» برگزار کند، از مدیران کارگروه نظارت بر تجهیز ورزشگاه به داور ویدئویی خواسته تا تست نهایی و آزمایش‌های لازم برای استفاده از این سیستم در هفته نخست لیگ برتر برای بازی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن اصفهان در نظر گرفته شود.

طبق الزامات فیفا، باید در فاصله حداکثر پنج روز مانده به استفاده از «VAR» باید دیداری شبیه‌سازی‌شده در دو بازه زمانی ۳۰ دقیقه‌ای برگزار شود تا تست‌های معتبر «VAR» استفاده شود.

از این‌رو، عصر امروز این دیدار در ورزشگاه امام خمینی‌(ره) شهر اراک برگزار می‌شود تا بلافاصله فیلم مربوطه، به فیفا ارسال شده و تاییدیه‌های مربوط به استفاده از سیستم داور ویدئویی گرفته شود.

ایران در آستانه دریافت مجوز دائمی «VAR» کمک داور ویدئویی از فیفا

فوتبال ایران در آستانه دریافت مجوز دائمی استفاده از کمک داور ویدیویی قرار دارد.

امروز «شنبه، ۲۰ مرداد ماه ایران در آستانه دریافت مجوز دائمی «VAR» کمک داور ویدئویی از فیفا

» آموزش استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی به داوران در حضور نماینده فیفا به پایان می‌رسد.

داوران تحت آموزش قرار است امروز در جریان یک بازی نود دقیقه‌ای، برای استفاده از سیستم VAR قرار بگیرند تا مراحل آموزش به پایان برسد.

فیفا با پایان آموزش «VAR»، به صورت رسمی و دائمی مجوز استفاده از این سیستم را به فوتبال ایران خواهد داد.

طبق الزام فیفا، کشور‌های عضو باید دوره‌های آموزشی را برای استفاده از «VAR»، در کنار تجهیز ورزشگاه‌ها موارد اساسی برای دریافت مجوز دائمی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها