|

چهره‌های ویژه دربی پایتخت را بشناسید

به گزارش فوتبال 360، حدود چند ساعت تا بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده است.

چهره‌های ویژه دربی پایتخت را بشناسید

به گزارش فوتبال 360، حدود چند ساعت تا بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده است. فارغ از حساسیت همیشگی دربی، این دیدار از نظر جدولی نیز حائز اهمیت است و دو تیم برای کم‌کردن فاصله با صدر جدول، نیاز به پیروزی در آن دارند؛ مگر اینکه ترجیح بدهند به‌جای نزدیکی به رتبه نخست، بازنده این دوئل بزرگ نباشند. در این گزارش، قرار است به چهره‌های ویژه این دیدار بپردازیم.

حسین حسینی: نداشتن پیروزی در دربی و صفر کلین‌شیت در لیگ بیست‌وچهارم؛ همین دو گزاره کافی است تا بدانید کاپیتان استقلال چه انگیزه‌ای برای بازی امروز دارد. سیدحسین در نبود روزبه چشمی که رهبر درون زمین آبی‌پوشان هم به حساب می‌آید، وظیفه مهم‌تری روی دوش خود احساس می‌کند. گلر ملی‌پوش استقلال دو بار در جام حذفی درخشش ویژه‌ای برابر تیم سرخ‌پوش پایتخت داشته، اما هنوز بردی در جریان بازی به ارمغان نیاورده است. او می‌خواهد این طلسم را هم‌زمان با ثبت اولین کلین‌شیت در لیگ بشکند و مجدد‌ نامش را بر سر زبان هواداران استقلال بیندازد.

الکسیس گندوز: سمت دیگر ماجرا الکسیس گندوز است. او تمام قدم‌ها در مسیر محبوب‌شدن و گرفتن جای علیرضا بیرانوند را برداشته و تنها درخشش مقابل استقلال برای تکمیل پازلش باقی مانده است. این گلر تازه‌وارد در دو بازی اخیرش برای سرخ‌پوشان در لیگ، گلی دریافت نکرده و اوج عملکردش برابر تراکتور و الاهلی بود که دست بر قضا، نتوانست کلین‌شیت کند. او حالا باید مهیای دیداری تماشایی با رقیب سنتی پرسپولیس شود.

علی علیپور: در سه بازی اخیر، هم گل زده، هم پاس گل داده و هم پنالتی گرفته است؛ این یعنی علی علیپور آماده مصاف با استقلال است. بهترین گل‌زن کنونی سرخ‌پوشان در بازی دربی، برای اثبات بازگشت‌ خود باید پنجمین گلش را در این مسابقه خاص‌ به‌ ثمر برساند. مهاجم سابق تیم‌های ماریتیمو و ژیل‌ویسنته در پنجره تابستانی نام خود را در باشگاه استقلال هم شنید، اما تصمیم گرفت لقب یاغی را همراه خود یدک نکشد. علیپور به خوبی می‌داند که نمایش ضعیفش خیلی زود می‌تواند منجر به خروج‌‌ از زمین و حضور بازیکنانی همچون عیسی آل‌کثیر و لوکاس ژوآئو شود.

رامین رضاییان: بدون تردید چهره ویژه دربی پیش‌رو رامین رضاییان است؛ بازیکنی که یک‌ بار در لباس پرسپولیس دروازه استقلال را گشوده بود، حالا باید با لباس تیم آبی‌پوش به میدان برود و برابر تیم اسبقش بازی کند. رامین در این فصل عصای دست و فرشته نجات جواد نکونام در لیگ برتر و لیگ نخبگان بوده و به‌جز دیدار با استقلال خوزستان، در دیگر مسابقه‌ها یا گل زده، یا پاس گل داده‌ یا هم گل زده و هم پاس گل ارسال کرده است. طبیعتا هواداران پرسپولیس استقبال چندان جالبی از رضاییان نخواهند کرد، اما آن روی دیگر سکه یعنی تماشاگران استقلال، برای وینگ‌بک مؤثرشان سنگ تمام خواهند گذاشت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها