|

سرخ‌پوشان شب نکونام را تیره‌تر کردند

پرسپولیس اراک را هم قرمز کرد

شب گذشته حساس‌ترین بازی هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر ایران برگزار شد و دو تیم مدعی و پرهوادار ایرانی یعنی استقلال و پرسپولیس در اراک به مصاف یکدیگر رفتند.

پرسپولیس اراک را هم قرمز کرد

شب گذشته حساس‌ترین بازی هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر ایران برگزار شد و دو تیم مدعی و پرهوادار ایرانی یعنی استقلال و پرسپولیس در اراک به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی که یکصدوچهارمین دربی تاریخ به شمار می‌رفت، برای سومین بار در شهری غیر از تهران برگزار شد تا این بار برخلاف دو دیدار برگزارشده در خارج از تهران که مساوی شده بودند، با برتری یک‌گله تیم پرسپولیس، که حاصل ضربه پنالتی کنعانی‌زادگان بود به پایان برسد. استقلال به عنوان میزبان این دیدار، از پیش، ورزشگاه امام خمینی اراک را زمین مدنظرش برای برگزاری این مسابقه معرفی کرده بود. این انتخاب دو دلیل داشت؛ اول اینکه ورزشگاه آزادی مثل چند ورزشگاه دیگر شهر تهران، آمادگی میزبانی از دربی را نداشت و از سوی دیگر، پرسپولیس هم در بازی‌هایی که در اراک به میدان رفته بود، چندان نتیجه درخشانی کسب نکرده بود. معادلات ولی برای استقلال و جواد نکونام در این بازی به هم خورد تا یکی از شیرین‌ترین بردهای پرسپولیس در تاریخ، در همین اراک رقم بخورد. پیش از این پرسپولیس در چهار باری که در لیگ برتر در اراک با آلومینیوم بازی کرده، سه بار شکست خورده بود. این تیم دو بار هم با سایر تیم‌ها در اراک بازی کرده بود که سپاهان را شکست داد و با ذوب‌آهن در این فصل به تساوی رسید. برد حاصله برای شاگردان کارلوس گاریدو شیرین‌تر از چیزی شد که در آمار اراک خلاصه شود. با توجه به رقابتی که بین این دو تیم برای رسیدن به عنوان قهرمانی شکل گرفته بود، این سه امتیاز برای سرخ‌پوشان تهرانی، ارزشی دو برابر داشت. ضمن اینکه، کارنامه جواد نکونام را هم در بازی‌های رودررو با پرسپولیس خراب‌تر کرد. نکونام با احتساب بازی شب گذشته برای هفتمین بار از 12 تقابل با پرسپولیس، در زدن گل به این تیم ناکام نشان داد. او البته ششمین باختش را هم مقابل رقیب سنتی متحمل شد تا تعداد بردهایش برابر پرسپولیس همچنان در همان عدد دو باقی بماند. امتیاز منفی دیگر این شکست برای استقلال هم متوجه سیدحسین حسینی، کاپیتان استقلال می‌شود.

‌او در فصل جدید با گذشت پنج هفته (این تیم یک بازی عقب‌افتاده دارد) هنوز موفق نشده دروازه خود را بسته نگه دارد و این موضوع برای او یک آمار منفی است. داستان زمانی جالب می‌شود که استقلال هر وقت با حسینی مقابل پرسپولیس قرار گرفته، نتوانسته دربی را با پیروزی (در وقت قانونی) پشت سر بگذارد. این رویه یکبار دیگر هم رقم خورد. از آن مهم‌تر ولی ثبت رکورد خوب پرسپولیس در بازی‌های لیگ برتر برابر استقلال است که تداوم پیدا کرد و رکورد شکست‌ناپذیری‌اش از چیزی که قبل‌تر بود بهتر شد. آخرین باخت پرسپولیس در لیگ مقابل استقلال، به دربی برگشت لیگ هفدهم بازمی‌گردد. پرسپولیس 17 بازی است که در دربی مغلوب نشده که طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری یک تیم در این رقابت است. هرچند که اتفاق مهم‌تر، اختلاف فاصله این دو تیم در جدول رده‌بندی است؛ سرخ‌پوشان با این سه امتیاز 11 امتیازی شده و به رده دوم جدول صعود کردند. این در حالی است که استقلال با همان پنج امتیاز در جایگاه دور از انتظار دهم قرار گرفته است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها