|

العالم فی 60 ثانیة

از جایگاه امارات در مؤلفه های آب و هوایی تا پروژه رویایی عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، عکاظ، الشرق، الخلیج اونلاین، شفق نیوز والبیان.

از جایگاه امارات در مؤلفه های آب و هوایی تا پروژه رویایی عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

 

البیان: 

امارات در رتبه اول جهان عرب در شاخص ترکیبی مؤلفه های آب و هوایی 

 امارات در سال 2023 در شاخص ترکیبی مؤلفه‌های جو سرمایه‌گذاری در کشورهای عربی «ضمان» رتبه اول جهان عرب و هجدهمین جهان را به خود اختصاص داد.

با توجه به مهم‌ترین شهرهای عربی دریافت‌کننده پروژه‌های خارجی، دبی با 989 پروژه همچنان به عنوان بزرگترین دریافت‌کننده پروژه است.

از نظر پروژه های سرمایه گذاری بین عربی، امارات متحده عربی با 144 پروژه به عنوان بزرگترین منبع پروژه در منطقه و از نظر هزینه سرمایه گذاری به ارزش 43.7 میلیارد دلار با سهم 66 درصدی از کل کشورهای عربی بالغ بر 66.3 میلیارد دلار در طول این مدت قرار گرفت. 

در مورد سرمایه گذاری مستقیم خارجی، طبق داده های آنکتاد، امارات متحده عربی با ارزش 30.7 میلیارد دلار در رتبه اول جهان عرب قرار گرفت .

 

عکاظ عربستان: 

عربستان سعودی جهان را شگفت زده می کند 

در نزدیکی جزیره الجرید، در 40 کیلومتری خط ساحلی، آب های فیروزه ای خلیج فارس به زودی پروژه  ای می درخشد و نورهای یک تأسیسات عظیم و استثنایی را منعکس می کند.

به نظر یک رویاست، اما رویایی است که با سالها تفکر، مطالعه، برنامه ریزی و نظرسنجی ها پشتیبانی می شود.

پروژه "The RIG" منحصر در نوع خود در جهان است که از سکوهای نفتی ساخته شده یا بازسازی شده ساخته شده است، که در پروژه های گردشگری رایج نیست، سکوهای نفتی فراساحلی که این پروژه را تشکیل می دهند، میراث غنی عربستان سعودی در بخش نفت و گاز طراحی خواهند شد .

 

الشرق: 

مصر به دنبال جذب یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ترکیه طی 18 ماه

مصر به جذب سرمایه‌گذاری‌های جدیدی از ترکیه به ارزش یک میلیارد دلار طی 18 ماه امید دارد.

این سرمایه‌گذاری‌ها شامل بخش‌های مختلف از جمله مهم‌ترین آنها، البسه، لوازم منزل و برق است.

براساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت و بازرگانی مصر، حجم کل سرمایه‌گذاری‌های ترکیه در مصر از 3 میلیارد دلار از طریق 1700 شرکت فراتر می‌رود.

یک مسئول که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با الشرق گفت که قاهره به دنبال افزایش تبادل تجاری با آنکارا به میزان 15 درصد طی سال جاری و آتی است.

وی افزود که مصر می خواهد تبادل تجاری‌اش با ترکیه به 7.2 میلیارد دلار برسد.

 

شفق نیوز: 

طرح امنیتی عراق ویژه ایام محرم و مراسم اربعین

 سرلشکر تحسین الخفاجی، سخنگوی واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد، این کمیته دو روز پیش جلسه خود را در شهر کربلا برگزار کرد که طی آن بحث و گفت‌وگوهایی با محوریت طرح های امنیتی و خدماتی به ریاست وزیر کشور و همچنین معاون فرماندهی عملیات مشترک به عمل آمد.

الخفاجی با اشاره به اینکه این طرح امنیتی تا پایان برگزاری مراسم اربعین امام حسین (ع) ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق به این طرح توجه زیادی دارد و شخصاً اجرای آن را پیگیری می‌کند و حتی یک گروه ویژه نیز در برنامه‌های کاربردی رسانه‌های اجتماعی برای حل هر گونه مشکل و تسهیل مراحل برای زائران فعالیت می‌کنند.

 

الخلیج اونلاین: 

موزه عمان در گذر زمان

موزه عمان در گذر زمان " متحف عُمان عبر الزمان" اهمیت زیادی برای بازدیدکنندگان و محققان خود قائل است، زیرا مظهر ساختن پلی بین گذشته و حال، و افزایش درک مردم از تاریخ و فرهنگ خود است که آن را به نهادی با ارزش در سطح ملی و سطوح بین المللی تبدیل می کند. 

این موزه داستان تاریخ عمان را در طول اعصار بازگو می کند و مکانی عالی برای کشف میراث فرهنگی و تاریخی این کشور است و نقشی حیاتی در حفظ آن دارد.

این موزه که یک سال پیش افتتاح شد، اخیراً به شورای بین المللی موزه ها در پاریس پیوست و حضور خود را بر روی نقشه موزه های جهانی تثبیت کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها