|

پیام نهضت آزادی ایران پس از پیروزی پزشکیان در انتخابات

نهضت آزادی ایران پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات بیانیه‌ای صادر کرد.

پیام نهضت آزادی ایران پس از پیروزی پزشکیان در انتخابات

به گزارش شبکه شرق، نهضت آزادی ایران به مناسبت پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: «ضمن تقدیر و استقبال از پیروزی رئیس‌جمهور منتخب در این انتخابات، توفیق ایشان را در تحقق اصول فصل سوم قانون اساسی (شامل آزادی‌های اساسی مردم) و اصول فصل پنجم (شامل حاکمیت ملت و دموکراسی) از خداوند خواهان است.»

نهضت آزادی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«بسمه تعالی

ملت شریف ایران

بی‌شک بزرگ‌ترین برنده انتخابات ریاست جمهوری در روزهای هشتم و پانزدهم تیرماه، مردم ایران بوده‌اند، چه آن‌ها که رای اعتراض خود را به نام دکتر پزشکیان به صندوق رای انداختند و چه آن‌ها که به اعتراض رای ندادند. 

نهضت آزادی ایران انتخاب دکتر مسعود پزشکیان را به ملت ایران تبریک می‌گوید و امیدوار است که هم صدای اعتراض ملت به گوش حاکمان رسیده باشد و هم ساکنان جدید نهاد ریاست جمهوری در تحقق وعده‌ها و شعارهای خود موفق باشند.

مهمترین مطالبات و انگیزه‌ ملت در پشتیبانی و انتخاب دکتر پزشکیان، مواضع و تعهدات ایشان در بیانات قبل از انتخابات برای اجرای اصول مغفول‌ قانون اساسی و حل مسایل اقتصادی و اجتماعی کشور بوده که ملت انتظار دارد تمام توان خود را با توکل به خداوند عزیز رحیم به کار ببندند.

حل مشکلات عدیده مردم و برطرف ساختن بحران‌های فراگیر در جامعه، عزمی ملی و مشارکتی همگانی طلب می‌کند، که نیازمند داشتن نگاهی فراجناحی، فرا دینی، فراقومی و کوشش برای آشتی و همبستگی ملی است. 

در این انتخابات حدود هشتاد درصد از ملت از رای دادن امتناع کرده یا رای اعتراضی داده‌اند، با این‌حال انتظار می‌رود رئیس جمهور منتخب با چشم هموطن و چون برادری خدمت‌گزار به همه گروه‌های اجتماعی بنگرد، خیر همه را بخواهد و پاسخگوی همگان باشد. 

اگر ایران ملک مشاع همه ایرانیان، صرفنظر از دین و ایمان و آرمان است، چه نیکوست اگر رئیس جمهور این پیروزی را بهانه و فرصتی برای وفاق ملی به قصد آباد کردن سرزمین مادری، و سربلند ساختن مردم آن تلقی کرده و در این راه گام‌های اساسی بردارد.

نهضت آزادی ایران ضمن تقدیر و استقبال از پیروزی رئیس جمهور منتخب در این انتخابات، توفیق ایشان را در تحقق اصول فصل سوم قانون اساسی (شامل آزادی‌های اساسی مردم) و اصول فصل پنجم (شامل حاکمیت ملت و دموکراسی) از خداوند خواهان است. تبریکات صمیمانه و مشفقانه ما به ریاست محترم جمهور طبق سخن حکیمانه الگوی پاسداری از عدالت، امام علی (ع)، که گفتند: «مرا به خاطر حقوقی که هنوز ادا نکرده و فرایضی که بر گردن دارم ستایش نکنید،» هنگامی خواهد بود که تعهدات ایشان تحقق یافته باشد. 

نهضت آزادی ایران

١٨ تیرماه ۱۴۰۳»

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها