|

تبریک نهضت آزادی به ملت ایران به مناسبت انتخاب پزشکیان

نهضت آزادی ایران ضمن تقدیر و استقبال از پیروزی رئیس جمهور منتخب در این انتخابات، توفیق ایشان را در تحقق اصول فصل سوم قانون اساسی (شامل آزادی‌های اساسی مردم) و اصول فصل پنجم (شامل حاکمیت ملت و دموکراسی) از خداوند خواهان است.

تبریک نهضت آزادی به ملت ایران به مناسبت انتخاب پزشکیان

به گزارش شبکه شرق، نهضت آزادی ایران ضمن تقدیر و استقبال از پیروزی رئیس جمهور منتخب در این انتخابات، توفیق ایشان را در تحقق اصول فصل سوم قانون اساسی (شامل آزادی‌های اساسی مردم) و اصول فصل پنجم (شامل حاکمیت ملت و دموکراسی) از خداوند خواهان است.

نهضت آزادی ایران در بیانیه ای اعلام کرد:

بسمه تعالی
ملت شریف ایران

بی‌شک بزرگ‌ترین برنده انتخابات ریاست جمهوری در روزهای هشتم و پانزدهم تیرماه، مردم ایران بوده‌اند، چه آن‌ها که رای اعتراض خود را به نام دکتر پزشکیان به صندوق رای انداختند و چه آن‌ها که به اعتراض رای ندادند. 

نهضت آزادی ایران انتخاب دکتر مسعود پزشکیان را به ملت ایران تبریک می‌گوید و امیدوار است که هم صدای اعتراض ملت به گوش حاکمان رسیده باشد و هم ساکنان جدید نهاد ریاست جمهوری در تحقق وعده‌ها و شعارهای خود موفق باشند

مهمترین مطالبات و انگیزه‌ ملت در پشتیبانی و انتخاب دکتر پزشکیان، مواضع و تعهدات ایشان در بیانات قبل از انتخابات برای اجرای اصول مغفول‌ قانون اساسی و حل مسایل اقتصادی و اجتماعی کشور بوده که ملت انتظار دارد تمام توان خود را با توکل به خداوند عزیز رحیم به کار ببندند.

حل مشکلات عدیده مردم و برطرف ساختن بحران‌های فراگیر در جامعه، عزمی ملی و مشارکتی همگانی طلب می‌کند، که نیازمند داشتن نگاهی فراجناحی، فرا دینی، فراقومی و کوشش برای آشتی و همبستگی ملی است. 

در این انتخابات حدود هشتاد درصد از ملت از رای دادن امتناع کرده یا رای اعتراضی داده‌اند، با این‌حال انتظار می‌رود رئیس جمهور منتخب با چشم هموطن و چون برادری خدمت‌گزار به همه گروه‌های اجتماعی بنگرد، خیر همه را بخواهد و پاسخگوی همگان باشد. 

اگر ایران ملک مشاع همه ایرانیان، صرفنظر از دین و ایمان و آرمان است، چه نیکوست اگر رئیس جمهور این پیروزی را بهانه و فرصتی برای وفاق ملی به قصد آباد کردن سرزمین مادری، و سربلند ساختن مردم آن تلقی کرده و در این راه گام‌های اساسی بردارد.

نهضت آزادی ایران ضمن تقدیر و استقبال از پیروزی رئیس جمهور منتخب در این انتخابات، توفیق ایشان را در تحقق اصول فصل سوم قانون اساسی (شامل آزادی‌های اساسی مردم) و اصول فصل پنجم (شامل حاکمیت ملت و دموکراسی) از خداوند خواهان است. تبریکات صمیمانه و مشفقانه ما به ریاست محترم جمهور طبق سخن حکیمانه الگوی پاسداری از عدالت، امام علی (ع)، که گفتند: «مرا به خاطر حقوقی که هنوز ادا نکرده و فرایضی که بر گردن دارم ستایش نکنید،» هنگامی خواهد بود که تعهدات ایشان تحقق یافته باشد. 

نهضت آزادی ایران
١٨ تیرماه ۱۴۰۳

 

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها