|

حماس: پذیرای تلاش‌های میانجیگری و دستیابی به توافق هستیم

سخنگوی حماس گفت: حماس پذیرای تلاش‌های میانجی‌گری برای رسیدن به توافق است؛ چراکه توافق به نفع مردم فلسطین خواهد بود.

حماس: پذیرای تلاش‌های میانجیگری و دستیابی به توافق هستیم

به گزارش شبکه شرق از العربیه: جهاد طه، سخنگوی حماس، سه‌شنبه، ۱۹ تیر تاکید کرد که دولت آمریکا همراه با اسرائیل مسئول شکست آتش‌بس هستند.

او در اظهارنظری به العربیه گفت، حماس پذیرای تلاش‌های میانجی‌گری برای رسیدن به توافق است؛ چراکه توافق به نفع مردم فلسطین خواهد بود.

جهاد طه ادامه داد، حماس طبق شرایط اعلام شده خود برای دستیابی به آتش‌بس جدی است.

سخنگوی حماس اسرائیل را به مانع تراشی در مسیر تلاش‌ها برای حل و فصل مسئله آتش بس در غزه متهم کرد.

در همین راستا، منبع دیگری از گروه حماس گزارش برخی رسانه‌ها مبنی بر موافقت جنبش حماس برای آغاز مذاکرات در باره گروگان‌ها بدون برقراری آتش بس را نادرست خواند.

این منبع در تماس با العربیه ضمن تاکید کرد بر اینکه وارد شدن به جزئیات به نفع مذاکرات نیست، اظهار داشت که موضع حماس همچنان قاطع و بر دو اصل استوار است، اولی آتش بس همه جانبه و دوم خروج کامل نیرو‌های اسرائیل از نوار غزه.

او همچنین گفت که اسرائیل می‌خواهد فقط درباره موضوع گروگاه‌ها مذاکره کند، در حالی که حماس خواهان مذاکرات جامع برای همه مسائل است.

منبع حماس در ادامه اظهار داشت که این گروه پس از رایزنی‌های عمیق در انتظار پاسخ اسرائیل به میانجی‌ها است.

گفتنی است که هفته گذشته حماس از درخواست خود مبنی بر تعهد اسرائیل به آتش‌بس دائمی، قبل از امضای توافق با این گروه صرف نظر کرد.

به دنبال عقب‌نشینی حماس از پیش شرط قبلی خود، یکی از مقامات تیم مذاکره کننده اسرائیلی گفت که اکنون شانس واقعی برای امضای توافق برای آزادی گروگان‌ها در غزه وجود دارد.

 

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها