|

۱۷۰ قطعه شی تاریخی در قشم کشف شد

رییس کل دادگستری استان هرمزگان از کشف ۱۷۰ قطعه شی تاریخی از یک قاچاقچی در جزیره قشم و تشکیل پرونده قضایی برای متهم خبر داد.

۱۷۰ قطعه شی تاریخی در قشم کشف شد

به گزارش شبکه شرق، رییس کل دادگستری استان هرمزگان از کشف ۱۷۰ قطعه شی تاریخی از یک قاچاقچی در جزیره قشم و تشکیل پرونده قضایی برای متهم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان هرمزگان، مجتبی قهرمانی روز چهارشنبه اظهار کرد: ماموران دریابانی جزیره قشم موفق شده‌اند با هماهنگی مقام قضایی، تعداد ۱۷۰ قطعه شی تاریخی را از یکی از قاچاقچیان کشف و ضبط کنند.

وی تصریح کرد: این اشیا شامل ۱۴۲ سکه، ۲۸ قطعه مجسمه، ظرف و لیوان مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی است.

رییس کل دادگستری هرمزگان توضیح داد: متهم قصد داشت اشیا تاریخی را از طریق مرز آبی به یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس منتقل کند که خوشبختانه با هوشیاری و تیزبینی ماموران دریابانی در تحقق نیت مجرمانه خود ناکام ماند و این محموله ارزشمند کشف و ضبط شد.

 

قهرمانی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده برای تکمیل روند تحقیقات در بازداشت به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: پرونده این فرد مطابق ماده ۵۶۱ قانون مجازات اسلامی به اتهام قاچاق و اقدام به خارج کردن اموال تاریخی - فرهنگی از کشور در مرحله تحقیق و سیر مراحل رسیدگی قضایی قرار دارد که نتیجه آن پس از تکمیل روند تحقیقات اطلاع رسانی خواهد شد.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه است.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها