|
نویسنده: فاطمه شفیعی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان خبر داد:

نیروگاه‌های پشت بامی یا سیستم‌های انرژی خورشیدی خانگی، یکی از راهکارهای تولید انرژی تجدیدپذیر در شهرها است

مرادی گفت: نیروگاه‌های پشت بامی یا سیستم‌های انرژی خورشیدی خانگی، به عنوان یکی از راهکارهای تولید انرژی تجدیدپذیر در شهرها، به ویژه در مناطق با تابش خورشیدی مناسب مانند اصفهان است.

نیروگاه‌های پشت بامی یا سیستم‌های انرژی خورشیدی خانگی، یکی از راهکارهای تولید انرژی تجدیدپذیر در شهرها است

محمد مرادی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان  اصفهان گفت:  یک میلیون و ۶۵۰ هزار مشترک برق در ۲۳ شهرستان استان وجود دارد که از مجموعه قبوضی که برای آنها صادر شد ۳۹ درصد با کاهش مصرف مشمول دریافت پاداش شدند و درخواست ما از مشترکان خانگی و تجاری استان این است که الگوی مصرف را رعایت کنند.

وی تصریح کرد:مجموع توان تولید نیروگاهی استان حدود چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات و مصرف این دوره بین ۶ هزار و ۳۰۰ تا ۶ هزار و ۴۰۰ مگاوات متغیر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و تحمیل بار مضاعف روی شبکه، ترانس‌ها و تابلوهای برق در چند نقطه استان آتش گرفت که با تلاش نیروهای شرکت در کمترین زمان ممکن اصلاح شد.

وی با بیان اینکه خاموشی‌های اضطراری بدلیل گرمای بی‌سابقه در استان رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: میانگین رشد مصرف برق در کشور در سال‌های گذشته زیر چهار درصد بود اما در این رقم در سال جاری با توجه به گرمای بی سابقه هوا نسبت به سال گذشته، هشت درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان گفت: تمام توان صنعت برق استان با صددرصد ظرفیت برای تامین برق پایدار در حال کار است و تقاضای ما از اصناف این است که در زمان‌ اوج مصرف از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ از مصارف غیرضروری خودداری کنند.

مرادی با بیان اینکه حفظ پایداری شبکه برق از اهمیت ویژه ای برخوردار است،افزود: شبکه توزیع برق استان و کشور بصورت پیوسته است و در صورت بروز اختلال در هر نقطه ای امکان اختلال جدی در شبکه سراسری کشور وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت بار را در چند بخش صنعت، خانگی، کشاورزی و تجاری و ادارات باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: در بخش خانگی مردم با صرفه‌جویی و کاهش مصرف خود می‌توانند از جوایز و پاداش های متعددی بهره مند شوند.

وی گفت: مجموعه صنعت و کشاورزی استان هم در این مدت همکاری خوبی در زمینه کاهش مصرف برق داشتند و موجب کاهش فشار روی شبکه شدند اما بدلیل بروز حریق در یکی از نیروگاه های استان وقفه‌ای در تولید برق بوجود آمد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اصفهان افزود: نیروگاه‌های پشت بامی یا سیستم‌های انرژی خورشیدی خانگی، به عنوان یکی از راهکارهای تولید انرژی تجدیدپذیر در شهرها، به ویژه در مناطق با تابش خورشیدی مناسب مانند اصفهان، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، این نوع نیروگاه‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند که با نصب پنل‌های خورشیدی بر روی بام ساختمان‌ها، برق مورد نیاز خود را تولید کنند و در نتیجه هزینه‌های انرژی را کاهش دهند.

مرادی افزود:در کل، نیروگاه‌های پشت بامی در اصفهان می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای تولید انرژی پایدار و کاهش هزینه‌ها باشند و در راستای توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست قرار گیرند.

به گفته وی، شرکت توزیع برق استان اصفهان در زمینه راه‌اندازی نیروگاه های پنج کیلو واتی پشت بامی در کشور رتبه نخست را دارد و حدود ۳۶ مگاوات ظرفیت نیروگاه پشت بامی و خانگی در استان وجود دارد که بیشتر آنها زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه بسیج سازندگی هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها