|

بازیافت درب بطری پلاستیکی و نکاتی پیرامون آن

زمانی که آخرین جرعه آب را از بطری آب معدنی می‌نوشیم، به این فکر می‌افتیم که آیا درب بطری پلاستیکی هم قابل بازیافت است. همانطور که می‌دانید، قوانین بازیافت هر شهر یا استانی ممکن است متفاوت باشد. اما برخی از مواد پلاستیکی قابل بازیافت هستند. حتی برخی از نهادهای خیریه در این راستا کارهایی را انجام می‌دهند.

بازیافت درب بطری پلاستیکی و نکاتی پیرامون آن

 

از قابل بازیافت‌ترین مواد روی کره زمین گرفته تا چیزهایی که هرگز نباید بازیافت کنید، سؤالات زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها پاسخ داد. آیا پلاستیک قابل بازیافت است؟ آیا می‌توانیم بطری پلاستیکی خود را با مقوا در سطل بازیافت بیاندازم؟ این اعداد بازیافت پلاستیک واقعا به چه معناست؟ این اولین سوال اغلب مطرح می‌شود، بنابراین در این مطلب قصد داریم این موضوعات را بررسی کنیم.

 

چرا بازیافت درب بطری پلاستیکی مهم است؟

درب بطری‌ها ممکن است چیز کوچکی به نظر برسد اما آن درب بطری‌های کوچک می‌توانند تاثیر زیادی بر محیط زیست داشته باشند. در یک مطالعه کمپین آگاهی محیطی ساحلی، محققان دریافتند که ۱۰۰ درصد جوجه‌های آلباتروس در جزایر شمال غربی هاوایی پلاستیک را بلعیده بودند. درب بطری در آن لیست بود. در واقع، درپوش‌ها و مواد پلاستیکی یکی از ده موردی هستند که در طول پاکسازی ساحل از زباله‌های دریایی یافت می‌شوند.

 

آیا درب بطری پلاستیکی قابل بازیافت است؟

2

دو نوع مختلف درب بطری فلزی و پلاستیکی وجود دارد. ممکن است فکر کنید می‌توانید آن‌ها را به سطل بازیافت بیندازید، اما ابتدا باید بدانید که آیا محل بازیافت محلی شما هر دو نوع درب بطری را می‌پذیرد یا خیر.

اگر شرکت بازیافت محلی شما درب بطری پلاستیکی را نمی‌پذیرد، باید آن‌ها را جمع آوری کنید و به مراکزی تحویل دهید که وظیفه بازیافت اینگونه مواد را برعهده می‌گیرند. باید بدانید که بازیافت درب بطری‌های پلاستیکی واقعا مشکل است زیرا رزین متفاوتی هستند و معمولا یک مهر و موم درونی دارند که جدا کردن آن سخت است.

 

نحوه بازیافت درب بطری های پلاستیکی

با این حال، اگر منطقه شما قادر به بازیافت درب بطری‌های پلاستیکی است، توصیه‌ها در واقع نادرست هستند. طبق گفته محققان، «نیازی نیست قبل از بازیافت بطری پلاستیکی؛ درپوش آن‌ها را بردارید. در حالی که برخی از مردم فکر می‌کنند برداشتن درپوش‌ها به مرتب‌سازی در تاسیسات بازیافت کمک می‌کند، در واقع برعکس این موضوع صادق است.» در عوض، اگر می‌توانید درب بطری‌های پلاستیکی را در شهر خود بازیافت کنید، به سادگی بطری پلاستیکی خود را له کنید، درپوش پلاستیکی خود را دوباره بر سر جای خود قرار دهید و آن را در سطل بازیافت بیندازید.

 

نحوه بازیافت درب بطری های فلزی

در حالی که درب بطری‌های پلاستیکی مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند، درب بطری‌های فلزی مشکلی ندارند. تقریبا در همه شهرها همین امر صادق است، اما اگر مطمئن نیستید، می‌توانید در گوگل جستجو کنید تا نزدیکترین مرکز بازیافت را در منطقه خود پیدا کنید که درب بطری‌های فلزی را تحویل می‌گیرد.

اما این موضوع حتی بیشتر مهم‌تر می‌شود زیرا مناطقی که درب بطری‌های پلاستیکی را می‌پذیرند ترجیح می‌دهند که درپوش را روی آن نگه دارید و دستورالعمل‌های متفاوتی برای درب‌های فلزی دارند. کارشناسان خدمات بازیافت و زباله این توصیه را دارند: «درب بطری‌ها قابل بازیافت هستند، اما به دلیل اندازه کوچکشان اغلب در طی فرآیند بازیافت گم می‌شوند. درب بطری‌های فلزی خود را در یک قوطی فولادی قرار دهید و وقتی تقریبا پر شد، آن را ببندید و قوطی و محتویات آن را با هم بازیافت کنید.» ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

 

نکات ویژه درباره بازیافت درب بطری

 

در ادامه مطلب مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای بازیافت درب بطری خود به درستی انجام دهید:

  1. بررسی کنید که آیا درب بطری‌ها (هم پلاستیکی و هم فلزی) در منطقه شما قابل بازیافت هستند یا خیر.

  2. اگر درب بطری‌های پلاستیکی قابل بازیافت هستند، درپوش‌ها را روی آن نگه دارید. اگر اینطور نیست، قبل از بازیافت بطری‌ها، درپوش‌ها را بردارید.

  3. همیشه درب‌های فلزی را از بطری‌ها بردارید. اگر منطقه شما درب‌های فلزی را بازیافت می‌کند، آن‌ها را در یک قوطی فولادی ذخیره کنید و قبل از بازیافت آن را ببندید.

اکنون که در مورد نحوه بازیافت درب بطری‌های پلاستیکی و فلزی خود اطلاعات بیشتری دارید، چیزهای بیشتری وجود دارد که می‌توانید در مورد بازیافت یاد بگیرید. به عنوان مثال، درب انواع گالن پلاستیکی نیز قابل بازیافت است و باید به مرکز مربوطه در نزدیک محل زندگی‌تان رجوع کنید. مواد پلاستیکی عضو جدایی ناپذیر زندگی ماست و بازیافت آن‌ها نه تنها صرفه اقتصادی دارد بلکه به محیط زیست نیز کمک می‌کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها