|

لیست سینی کابل و متعلقات آن سال 1402

لیست سینی کابل و متعلقات آن سال 1402

قیمت سینی کابل و متعلقات آن بر اساس قیمت فولاد، هزینه‌های تولید و قیمت ارز در هر بازار مشخص  شده و متغیر است  و در آستانه ورود به سال جدید، ممکن است برای مشتریانی که نیاز به خرید سینی کابل و تجهیزات همراه را دارند این سؤال مطرح شود که هزینه‌ها به چه صورت است؟

طراحی سینی‌های کابل باعث شده است که هزینه‌ها تا حد زیادی کاهش‌یافته و همین‌طور در کم‌ترین زمان ممکن، سیستمی در بالاترین توان راه‌اندازی شود. سینی کابل انواع مختلفی دارد که متناسب با نیازها متمایز است.

منظور از متعلقات سینی کابل چیست؟

شاید در هنگام خرید سینی کابل (Cable-tray) به دنبال لیستی تحت عنوان: انواع متعلقات سینی‌های کابل برق باشید؛ شما برای خرید تجهیزات موردنیاز برای نصب انواع سینی کابل، نیاز به راهنمایی دقیق یک تیم متخصص و حرفه‌ای دارید در غیر این صورت ممکن است بابت لوازم نه‌چندان ضروری هزینه‌های گزافی پرداخت کنید. ما در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

لیست سینی کابل و متعلقات آن سال 1402

  • انواع رابط‌های چندوجهی سینی کابل
  • زانویی سینی کابل
  • درب سینی
  • چهارراهی و سه‌راهی
  • ساپورت سینی‌های کابل برق
  • جداکننده یا دیوایدر ها
  • پیچ‌ها، مهره و واشرهای ریزودرشت برای سینی کابل

از جمله مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که باید حتماً تهیه شوند تا امکان نصب و استفاده از این سینی‌ها وجود داشته باشد. هزینه خرید این محصولات نیز بر اساس لیست قیمت سینی کابل و تجهیزات آن در سال 1402 محاسبه می‌گردد.

مزایای استفاده از سینی‌های کابل

مزیت‌های زیادی وجود دارد که باعث می‌شود در حال حاضر، سینی‌های کابل و نردبان کابل بهترین گزینه برای حفاظت و هدایت انواع جریان‌های برق باشند. این محصولات با:

  • هزینه تعمیر و نگهداری کم
  • دوام بالا
  • صرفه‌جویی در فضا
  • کیفیت عالی
  • حفاظت حداکثری از سیم‌ها
  • عرضه در چندین عرض، ارتفاع و طول
  • مقاوم در برابر خوردگی

از بهترین گزینه‌های پیش و رو هستند.

  1. سینی کابل کف جامد
  2. نوع سوراخ‌دار
  3. سینی کابل نوع نردبانی
  4. سینی با توری آهنی
  5. کانالی

از جمله اصلی‌ترین و محبوب‌ترین دسته‌بندی‌های حاضر از این محصول در بازار ایران هستند.

امکان استفاده از انواع سینی‌های کابل برای انتقال انواع مسیرهای کابلی، فیبر نوری و جریان‌های برق و... نیز وجود دارد. هیچ منعی نیز در بهره‌گیری از آن در صنایع، معادن، سازه‌های تجاری و مسکونی وجود ندارد. در هر ارتفاعی، این سینی‌ها هستند که بهترین نقش را ایفا می‌کنند.

قیمت و انواع سینی‌های کابل در بازار ایران

قیمت و انواع سینی‌های کابل در بازار ایران

سینی‌های کابل همراه با تجهیزات مختلف در دسته‌بندی‌های مختلف از لحاظ شکل، فرم و نوع طراحی قرار می‌گیرند. با خرید سینی‌های کابل، فشارهای وارده بر سیستم‌های اتصال الکتریکی و شبکه برق و جریانات کم‌تر شده و این متریال‌ها از برودت، آتش، خوردگی و همین‌طور ازهم‌گسیختگی و برهم ریختگی در امان می‌مانند. سینی کابل انواع مختلفی دارد که قیمت هر یک از آن‌ها متفاوت با دیگری است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

سینی کابل لدر یا نردبانی

سینی کابل لدر یا نردبانی، مقاوم در مقابل خوردگی و اکسید بوده و بدون پوشش، حداکثر جریان آزاد هوا را در سراسر کابل‌ها امکان‌پذیر می‌کند. این محصول اجازه می‌دهد تا گرمای تولید شده در هادی‌های کابل به طور مؤثری از بین برود. پله‌های سینی کابل نردبانی، لنگرهای مناسبی را برای بستن کابل‌ها در مسیرهای سینی کابل غیر افقی فراهم می‌کند. سینی کابل نردبانی معمولاً در کاربردهایی با دهانه‌های پشتیبانی متوسط تا طولانی استفاده می‌شود.

سینی کابل کف جامد

سینی کابل کف جامد معمولاً برای کاربردهای الکتریکی یا مخابراتی با حداقل تولید گرما با دهانه‌های پشتیبانی کوتاه تا متوسط استفاده می‌شود. برخی از مهندسان و طراحان سینی کابل‌های کف جامد را معمولاً همراه با روکش‌ها مشخص می‌کنند و معتقدند که تمام مدارهای الکتریکی برای محافظت باید کاملاً توسط فلز محصور شوند.

سینی کابل چنل یا کانالی

این دسته از سینی‌های کابل موجود در بازار، برای نصب‌هایی با تعداد محدود کابل سینی در صورت نامطلوب بودن مجرا استفاده می‌شود. پشتیبانی اقتصادی برای افت کابل و کابل انشعاب از سیستم سینی کابل ستون فقرات فراهم می‌کند. این نوع از سینی با دهانه‌های پشتیبانی کوتاه تا متوسط، عموماً بهترین گزینه هستند.

سینی‌های کابل راه دور

یکی دیگر از دسته‌بندی‌های انواع سینی کابل، تحت عنوان کابل راه دور عرضه می‌شود.

معمولاً برای کاربردهای تولید گرمای متوسط با دهانه‌های پشتیبانی کوتاه تا متوسط استفاده می‌شود. این نوع سینی، تهویه متوسط و فرکانس پشتیبانی کابل را اضافه کرده و با پیکربندی پایین، معمولاً هر 4 اینچ پشتیبانی از کابل را فراهم می‌کند.

سینی کابل مشی سیمی

به‌طورکلی برای برنامه‌های مخابراتی و فیبر نوری استفاده می‌شود و بر روی دهانه‌های پشتیبانی کوتاه نصب می‌شود. یک سیستم پشتیبانی قابل‌انطباق با میدان در درجه اول برای سیم‌کشی ولتاژ پایین در نظر گرفته شده است.

قیمت خرید سینی کابل کرمان نیرو

سینی‌های کابل تک‌ریلی

سریع‌ترین نصب سیستم و بیشترین آزادی را برای ورود و خروج کابل‌ها به سیستم سینی فراهم می‌کند. معمولاً برای نصب کابل‌های برق و ولتاژ پایین استفاده می‌شود که در آن پرشدن جانبی و سرعت نصب عوامل مهمی هستند. سینی‌های ریلی می‌توانند سیستم‌های تک آویز یا دیواری در یک یا چندطبقه باشند.

کدام جنس سینی کابل برای خرید بهتر است؟

متداول‌ترین سینی‌های کابل که همراه با متعلقات به‌صورت اختصاصی تولید می‌شوند؛ از ورق پودری، فولاد گالوانیزه که درجه‌بندی‌های مختلف دارد، فولاد ضدزنگ مقاوم در مقابل خوردگی، آلومینیوم یا پلاستیک تقویت شده با شیشه فیبر ساخته شده‌اند.

درصورتی‌که قصد خرید سینی کابل را دارید، حتماً به جنس متریال مورداستفاده در آن دقت کنید، کیفیت یکسان نیست و مواد سینی کابل بر اساس کاربرد و محیط آن برای کاربرد خاصی انتخاب می‌شود.

نکات مهم در مورد خرید سینی کابل + تجهیزات

دقت کنید که سینی‌های کابل در دسته‌بندی‌های مختلف با سطوح کیفی متفاوت عرضه می‌شوند. برخی از آن‌ها استاندارد و مورد تأیید سازمان فولاد و برخی دیگر نیز صرفاً به شکل محصول قابل‌استفاده، با سرهم‌بندی بی‌کیفیت و بسیار ضعیف عرضه می‌شوند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم که حتماً در هنگام خرید انواع سینی کابل و متعلقات، اصالت محصول، فروشنده و همین‌طور گارانتی تضمین کیفیت را بررسی کنید.

در کرمان نیرو، شما امکان خرید انواع سینی کابل در سایزهای مختلف + همراه با متعلقات را خواهید داشت. ازاین‌رو می‌توانید مشاوره‌های تخصصی در مورد مشخصات، قیمت و خرید را بررسی کنید سپس با خیال راحت محصول خود را انتخاب کرده و سفارش دهید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها