|

جزئیات مهم از شرایط دریافت وام خودرو در سال ۱۴۰۳

وام خرید خودرو برای سال ۱۴۰۳ از طریق بانک های دولتی یا خصوصی ارائه می شود که متقاضیان می توانند با توجه به سرمایه اولیه خود، و خودرویی که مد نظر دارند از این تسهیلات برخوردار شوند.افراد با توجه به شرایط خود می توانند از این طرح ها استفاده و صاحب خودروی شخصی شوند.

جزئیات مهم از شرایط دریافت وام خودرو در سال ۱۴۰۳

به گزارش شبکه شرق، با افزایش قیمت خودرو و نیاز همیشگی افراد به این وسیله، بانک‌های مختلف وام های متفاوتی با شرایط خاص را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

خرید خودرو از جمله مواردی است که افراد در جهت راحتی هر چه بیشتر زندگی و نیز بر طرف کردن نیازهای اساسی خود برای آن برنامه ریزی و اقدام می کنند. با افزایش قیمت خودرو در سال های اخیر ضرورت اجرای طرح های مختلف مربوط به تعویض و خرید خودرو و نیز برخورداری اقشار مختلف از این طرح ها را بیشتر کرده است به خصوص آن که در حال حاضر خودرو به نوعی به سرمایه نیز تبدیل شده است. بانکهای مختلف کشور تسهیلاتی را برای خرید این کالا در اختیار افراد می گذارند.

وام خرید خودرو برای سال ۱۴۰۳ از طریق بانک های دولتی یا خصوصی ارائه می شود که متقاضیان می توانند با توجه به سرمایه اولیه خود، و خودرویی که مد نظر دارند از این تسهیلات برخوردار شوند.افراد با توجه به شرایط خود می توانند از این طرح ها استفاده و صاحب خودروی شخصی شوند.

با توجه به این که کمک هزینه دریافتی تنها مخصوص متقاضیان خرید خودرو می باشد؛ به منظور کنترل و جلوگیری از خروج مبلغ این وام به مسیر دیگر، افراد ابتدا باید ثابت کنند قصد تهیه ماشین داشته تا بعد از آن بتوانند کمک هزینه یا وام خرید خودرو ۱۴۰۳ را از بانک دریافت نمایند.

افراد همچنین لازم است بدانند که وام خرید خودرو انواع مختلفی داشته و هر شخصی با توجه به شرایط خود می تواند مناسب ترین نوع تسهیلات را انتخاب نماید.

وام خرید خودرو بانک های دولتی: بانک های دولتی پس از بررسی شرایط و مدارک متقاضیان خرید خودرو مبلغ معینی را به عنوان تسهیلات به افراد ارائه داده و قوانین بازپرداخت را نیز مشخص می نمایند که در صورت عدم پرداخت قسط ها، ضامن شخص می بایست اقساط را پرداخت کند.

 

وام خرید خودرو بانک های خصوصی: بانک های خصوصی نسبت به مراکز دولتی کمک هزینه بیشتری به متقاضیان ارائه داده و دریافت تسهیلات از آن ها می تواند بسیار مناسب به حساب آید. افراد بایستی شرایط دریافت وام همچون معرفی ضامن را رعایت کرده و مدارک مربوط به خرید ماشین را ارائه دهند.

خودرو فرسوده: دارندگان خودروهای فرسوده می توانند در طرح های موجود مانند طرح نقدی و یا طرح جایگزینی برای دریافت کمک هزینه شرکت کرده و از طریق ثبت نام در طرح های معتبر کمک هزینه دریافت نمایند. ثبت نام وام ماشین ۱۴۰۳ در بانک های مختلف ایران مانند ملت، تجارت، سامان، رفاه، ملی، سپه و صادرات انجام شده و غالبا اشخاص برای دریافت تسهیلات باید یک یا چند نفر را به عنوان ضامن معرفی نمایند. هر چقدر مبلغ کمک هزینه بالاتر رود میزان هر قسط نیز بالاتر رفته و فرد می بایست ماهانه هزینه خاصی را به بانک پرداخت کند.

شرایط دریافت وام خرید خودرو ۱۴۰۳ از بانکی به بانک دیگر تفاوت داشته و تا حدودی متغیر به حساب می آید، اما اکثر مراکز دولتی و خصوصی یک سری الزامات را برای ارائه تسهیلات معین کرده و به اطلاع متقاضیان می رسانند که لیست مهم ترین آن ها در ادامه آورده شده و برای مشتریان قابل مطالعه می باشد.

*متقاضی باید بالای ۱۸ سال باشد.

*فرد می بایست فاقد سابقه چک برگشتی یا تسهیلات معوقه شناسایی شود.

*وضعیت نظام وظیفه آقایان زیر ۵۰ سال باید مشخص شود.

*فرد می بایست قصد خرید خودرو داشته و مدارک دال بر آن را ارائه دهد.

*معرفی ضامن معتبر الزامی است.

*اثبات توانایی متقاضی و ضامن وی برای پرداخت اقساط با توجه به فیش حقوقی یا مدارک مرتبط با کسب و کار

*ضامن می بایست در یک مرکز رسمی مشغول کار بوده یا در صورت انجام کار آزاد، پروانه کسب و کار را ارائه دهد.

*هر بانکی یک سقف خاصی برای کمک هزینه معین کرده و امکان ارائه تسهیلات بیشتر از سقف معین شده را ندارد.

*گاهی اوقات در صورتی که فرد در گذشته وام خرید خودرو دریافت کرده باشد، مجددا امکان دریافت آن را نخواهد داشت.

جهت دریافت تسهیلات از برخی مراکز افراد باید ابتدا مقداری سپرده گذاری انجام دهند، برای مثال افراد می توانند مبلغ معینی را ۲ الی ۶ ماه یا بیشتر در بانک سپه سپرده گذاری کرده و سپس تسهیلات دریافت کنند. به این منظور داوطلبان می بایست حتما از میزان خواسته شده به عنوان میانگین حساب بانک مورد نظر خود اطلاعات کسب نمایند. امکان افزایش مبلغ کمک هزینه خرید خودرو از طریق سپرده گذاری در بانک ها وجود داشته و برای مثال هر ۴ ماهی که از سپرده گذاری افراد در بانک ملت بگذرد، اشخاص می توانند به اندازه یک برابر مبلغ سپرده کمک هزینه بگیرند.

مدارک لازم برای دریافت وام خرید خودرو ۱۴۰۳ می تواند در بانک های دولتی و خصوصی با یکدیگر تفاوت داشته باشد اما آنچه که میان تمام ان ها یکسان است این است که تمامی مراکز مدارک هویتی دریافت کننده ضامن و موارد مربوط به تهیه ماشین را از داوطلبان تقاضا داشته و همچنین مدارک هویتی ضامن و موارد مربوط به شغل وی نیز می بایست ارائه شود که لیست کلیه موارد به شرح زیر می باشد.

*اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

*عکس پرسنلی متقاضی

*مدرک مربوط به نظام وظیفه مانند کارت پایان خدمت برای آقایان زیر ۵۰ سال

*پیش فاکتور تهیه ماشین و اسناد مربوط به مالکیت خودرو مانند کارت آن

*اصل مدرک و کپی کارت ملی و شناسنامه ضامن

*کپی و اصل گواهی اشتغال ضامن و فیش حقوقی یا پروانه کسب و کار دارندگان مشاغل آزاد

*موارد مربوط به سپرده گذاری در صورت نیاز

*دسته چک صیادی در صورت نیاز

گواهی محل سکونت و گواهی ثنا

 

منبع: اقتصادآنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها