|

اولین واکنش بورس به استعفای عشقی/ جلسه فوق‌العاده شورای عالی بورس برگزار می‌شود

به دنبال استعفای «مجید عشقی» رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، قرار است امروز ساعت «۱۸»، جهت رسیدگی به این موضوع، جلسه فوق‌العاده شورای عالی بورس با حضور اعضای این شورا در وزارت امور اقتصادی و دارایی و به ریاست وزیر اقتصاد برگزار شود.

اولین واکنش بورس به استعفای عشقی/ جلسه فوق‌العاده شورای عالی بورس برگزار می‌شود

به گزارش شبکه شرق، جلسه فوق‌العاده شورای عالی بورس برای بررسی استعفای «مجید عشقی» از ریاست سازمان بورس و اوراق بهاردار، برگزار می‌شود.

بر اساس شنیده‌ها، عصر امروز «شنبه، ۱۷ شهریور ۱۴۰۳»، جلسه فوق‌العاده شورای بورس به ریاست «عبدالناصر همتی» وزیر اقتصاد، برای رسیدگی به موضوع استعفای مجید عشقی برگزار می‌شود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که به دنبال استعفای «مجید عشقی» رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، قرار است امروز ساعت «۱۸»، جهت رسیدگی به این موضوع، جلسه فوق‌العاده شورای عالی بورس با حضور اعضای این شورا در وزارت امور اقتصادی و دارایی و به ریاست وزیر اقتصاد برگزار شود.

صبح امروز «شنبه، ۱۷ شهریور ماه»، در پی حواشی مطرح‌شده در رابطه با دریافت وام میلیاردی از سوی رئیس و برخی از اعضای هیات مدیره سازمان بورس، «مجید عشقی» رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، استعفای خود را به شورای عالی بورس ارائه داد.

اولین واکنش بورس به استعفای عشقی

امروز «شنبه، ۱۷ شهریور ۱۴۰۳»، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات بازار سرمایه، بیش از ۷ هزار واحد افت کرد.

شاخص کل بورس تهران با ریزش ۷ هزار و ۶۶۴ واحدی، در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۶۲۹ واحدی قرار گرفت و هفته سوم شهریورماه را با ریزش آغاز کرد.

شاخص کل هم‌وزن بورس با رشد یک هزار و ۹۹۰ واحدی، در ارتفاع ۶۶۱ هزار و ۶۹۱ واحدی قرار گرفت.

ارزش بازار بورس تهران به ۶۸ همت و ۵۴۳ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۳۲ هزار و ۷۲۲ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، نماد‌های فملی، فولاد، وبملت، حکشتی و شستا بیشترین، تاثیر بر ریزش و نماد‌های پارس و نوری، بیشترین، تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، بیش از ۲۴ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۱ هزار و ۲۶۰ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۱ همت و ۲۹۲ میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ایران به ۳ همت و ۲۵ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۱۹ هزار و ۳۵۳ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

لازم به ذکر است، نماد‌های سامان، حسینا و فصبا بیشترین، تاثیر بر ریزش و نماد‌های شاوان، خاور، سپیدار و وسپهر بیشتنذرین تاثیر بر رشد شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها