|

تامین اراضی برای ساخت این تعداد واحد مسکن حمایتی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: «اراضی ساخت ۸۰۰ هزار واحد مسکونی حمایتی معادل ۲۸ هزار هکتار تأمین شده است.»

تامین اراضی برای ساخت این تعداد واحد مسکن حمایتی

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، با بیان اینکه برنامه ریزی‌های لازم را برای تامین زمین جهت ساخت واحد‌های مسکونی در قالب پروژه‌های نهضت ملی مسکن و همچنین مسکن‌های حمایتی در دستور کار خود قرار داده ایم گفت: در حال حاضر باید تمامی دستگاه‌ها اراضی مازاد خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن قرار دهد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اینکه اولویت اصلی این سازمان در سال جاری اجرای پروژه‌های آماده‌سازی در کشور است، تصریح کرد: طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی متعهد به اجرای عملیات آماده‌سازی اراضی و سپس واگذاری آنها به مردم هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات آماده سازی حدود ۲۹ هزار هکتار زمین در کشور در حال اجراست گفت: مردم سال‌هاست در انتظار اتمام طرح مسکن مهر هستند و باید تمامی تمرکز خود را بر اتمام واحد‌های مسکن مهر و همچنین تخصیص زمین برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن قرار دهیم.

مالکی با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات در حوزه نهضت ملی مسکن تامین منابع مالی است گفت: تامین منابع مالی یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید بانک مرکزی و همچنین دولت در دستور کار خود قرار دهند تا ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن که کند شده سرعت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های وزارت راه وشهرسازی ساخت واحد‌های مسکن حمایتی است گفت: براساس برنامه ریزی و مطالعاتی که صورت گرفته برای کلید زدن اجرای این پروژه‌ها ۲۸ هکتار زمین نیاز است که خوشبختانه این میزان زمین تامین شده است.

 

 
 

 

 

 

منبع: دنیای اقتصاد
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها