|

معرفی 8 سایت فاقد مجوز عرضه و فروش بلیت هواپیما به دادستانی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: سایت های فاقد مجوز عرضه و فروش بلیت هواپیما که در حوزه خدمات هوایی فعال هستند را به دادستانی معرفی می‌کنیم تا نسبت به مسدودسازی دامنه اینترنتی و درگاه بانکی آنها اقدام قانونی انجام شود.

معرفی 8 سایت فاقد مجوز عرضه و فروش بلیت هواپیما به دادستانی

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: سایت های فاقد مجوز عرضه و فروش بلیت هواپیما که در حوزه خدمات هوایی فعال هستند را به دادستانی معرفی می‌کنیم تا نسبت به مسدودسازی دامنه اینترنتی و درگاه بانکی آنها اقدام قانونی انجام شود.

جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، در گفت و گو با سیتنا پیرامون سایت های فاقد مجوز فروش بلیت الکترونیکی خدمات هوایی، گفت: سایت هایی که در حوزه عرضه و فروش بلیت هواپیما به دادستانی معرفی می شوند، جزو سایت هایی هستند که مجوزی از سازمان هواپیمایی کشوری ندارند.

وی، ادامه داد: دفاتر خدمات هوایی مجوز خرید، فروش، انتشار و نمایش را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت می کنند و در قالب قوانینی که وجود دارد، کار خود را انجام می دهند و اگر مشکل آیین نامه ای داشته باشند، سازمان نسبت به تعلیق و یا لغو امتیاز آنها اقدام می کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، اظهار کرد: سایت هایی که به دادستانی معرفی می کنیم کلا مجوزی از سازمان ندارند، چراکه بستر دامنه اینترنتی این سایت ها و درگاه های بانکی آنها موضوعی نیست که ما بخواهیم ورود کنیم، سازمان تنها جریمه و لغو و تعلیق می کند تا متنبه شوند، اما برای سایت هایی که در این حوزه هستند، اطلاعات آنها را با رصد و پایش دریافت و به دادستانی معرفی می کنیم؛ چراکه دادستانی این توانایی را دارد که دامنه اینترنتی و درگاه بانکی را به عنوان متخلف در حوزه ای که اجازه نداشتند کار کنند، می بندد.

یازرلو، خاطرنشان کرد: هشت سایتی که اخیرا معرفی کردیم با بررسی ها به دادستانی اعلام شده و بسته شده است.

وی، افزود: در سازمان هواپیمایی کشوری اطلاعات موجود است و لیست دفاتری که مجوز سازمان را دارند قابل مشاهد است، همچنین در دفتر انجمن شرکت های هواپیمایی نیز اطلاعات برای مسافران موجود است و از سایت سازمان هم می توانند اطلاعات را به دست آورند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، اظهار کرد: پیشتر سایت ها بعد از معرفی و بسته شدن، دامنه خود را تغییر می دادند و مجدد سایت را فعال می کردند، ولی اکنون درگاه بانکی به عنوان مجازات بسته می شود تا نتوانند با تغییر ظاهری سایت، شروع مجدد داشته باشند.

یازرلو، افزود: در سازمان رصد و پایش دائمی است و گزارش های مردمی بسیار تاثیرگذار است و مسافران اگر به مشکل یا انحرافی در فروش و نوع بلیت برخورد کردند، شکایت آنها می تواند به همکاران ما در سازمان کمک کند تا سایت های بدون مجوز را سریع تر معرفی کنیم و اگر تخلفی در نمایش، عرضه و فروش بلیت هواپیما مشاهده کردند گزارش را برای سازمان ارسال کنند تا پیگیر آن باشیم.

گفتنی است؛ جعفر یازرلو پیش‌تر گفته بود: از ابتدای سال با توجه به دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری مبنی‌بر تشدید نظارت بر فعالیت سایت‌های فروش بلیت هواپیما و آژانس‌های مسافرتی، اقدامات لازم صورت گرفته است و طی سال جاری ۶۰ سایت بدون مجوز به دادستانی معرفی شده‌اند.

منبع: هم میهن آنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها