|

سفر به کانادا آسان شد!

اخیرا کانادا امکان تبدیل ویزای توریستی به کاری را برای ایرانیان فراهم کرده است. در این مقاله نحوه استفاده از این قانون برای مهاجرت به کانادا را توضیح می دهیم.

سفر به کانادا آسان شد!

تبدیل ویزای توریستی به کاری در فرودگاه کانادا!کانادا را می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرتی برای ایرانیان معرفی کرد. بسیاری از افرادی که به دنبال مهاجرت به این کشور هستند، روش مهاجرت کاری را انتخاب می‌کنند. در گذشته، مهاجرت کاری به کانادا نسبتا سخت و پیچیده بود. در حال حاضر، با تبدیل اقامت توریستی می‌توانید به راحتی ویزای کاری کانادا را دریافت کنید. اما چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟ آیا همه افراد دارای اقامت توریستی واجد شرایط برای انجام این کار هستند؟ چند روش برای تبدیل اقامت توریستی به کاری کانادا وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال‌ها، در این مطلب با ما همراه باشید.

کانادا؛ مقصد مهاجرتی محبوب بسیاری از ایرانیان

دلایلی زیادی وجود دارند که دست به دست هم داده‌اند تا کانادا به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرتی برای ایرانیان تبدیل شود. از جمله دلایل انتخاب کانادا برای مهاجرت می‌توان به خدمات درمانی عالی، امکان اخذ اپن ورک پرمیت برای همسر، امکان تحصیل فرزندان در مدارس کانادا، امکان تبدیل اقامت موقتی به اقامت دائم و امکان پیوستن اعضای خانواده به متقاضی اشاره کرد.

با اقامت توریستی کانادا می‌توانید ویزای کاری این کشور را دریافت کنید

در گذشته برای مهاجرت کاری به کانادا شرایط بسیار پیچیده و سخت بود. همین موضوع باعث می‌شد تا بسیاری از افرادی که به دنبال مهاجرت به کانادا از این طریق هستند، از انجام این کار صرف نظر کنند. اما در حال حاضر، این امکان برای متقاضیان فراهم شده است تا بتوانند به راحتی در کشور کانادا مشغول به کار شوند. به این صورت که برخی از افراد واجد شرایط که دارای اقامت توریستی کانادا هستند، می‌توانند از طریق یکی از روش‌های تعیین شده، در این کشور مشغول به کار شوند و به سرعت اقامت توریستی‌شان را به اقامت کاری این کشور تبدیل کنند.

روش‌های مختلف برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت کاری

روش های تبدیل ویزای توریستی به کاری

دولت کانادا روش‌های مختلفی برای ایرانیانی که ویزای توریستی کانادا را دارند، در نظر گرفته است تا بتوانند به راحتی در این کشور مشغول به کار شوند و اقامت کاری کانادا را دریافت کنند. هرکدام از این روش‌ها دارای ویژگی‌ها و شرایط منحصر به فردی هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

تبدیل اقامت از طریق اپن ورک پرمیت

افرادی که با ویزای موقتی در کشور کانادا حضور دارند، می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن، ورک پرمیت این کشور را دریافت کنند. توجه داشته باشید که ورک پرمیت در مدت زمان بسیار کوتاهی اعطا می‌شود و بعد از اخذ آن، امکان تبدیل اقامت موقت به دائم را هم بعد از چند سال دارید.

جاب آفر دارای LMIA

در صورتی که در مدت زمان معتبر بودن ویزای توریستی کانادا، در مصاحبه کاری شرکت کنید و یک کارفرمای کانادایی شما را پذیرش کند، باید تاییدیه LMIA را دریافت کنید. با ارائه مدارکی که برای اخذ این تاییدیه نیاز دارید، امکان تبدیل ویزا را پیدا خواهید کرد.

توجه داشته باشید سه دسته عنوان شغلی وجود دارند که معاف از دریافت LMIA هستند. اولین دسته، جاب آفرهایی هستند که به دلیل توافقات میان دولت فدرال و دولت‌های استانی معافیت می‌گیرند. دومین دسته، جاب آفرهایی هستند که بر قاعده کلی یعنی سود کانادایی‌ها وجود دارند. سومین دسته هم مربوط به جاب آفرهایی می‌شود که از طریق توافق‌نامه‌های تجاری بین‌المللی ایجاد شده‌اند.

مهاجرت از طریق اپن ورک پرمیت به کمک همسر

برای از افرادی که به دنبال کار در کانادا از طریق اقامت توریستی هستند، می‌توانند با توجه به شرایط همسر خود این کار را انجام دهند. به عنوان مثال، اگر همسر شما استادی پرمیت یا ورک پرمیت کانادا را دارد یا در انتظار دریافت PR است، می‌توانید با توجه به شرایط او، اپن ورک پرمیت کانادا را دریافت کنید.

شرایط تبدیل اقامت توریستی به کاری در کشور کانادا

شرایط تبدیل اقامت توریستی به کاری کانادا

در ادامه شرایط کلی برای واجدین شرایط جهت تبدیل اقامت توریستی به کاری را بررسی کرده‌ایم:

  • برای ثبت درخواست تبدیل اقامت، باید حتما در کانادا حضور داشته باشید
  • اگر جاب آفری که دارید، نیاز به دریافت تاییدیه LMIA داشته باشد، باید برای مجوز کار مخصوص کارفرما اقدام کنید
  • در زمان ثبت درخواست برای تبدیل ویزا، باید ویزای توریستی شما اعتبار کافی داشته باشد
  • برای تبدیل اقامت توریستی به کاری، باید معرفی‌نامه LOI را دریافت کرده باشید
  • در صورتی که نیاز به تهیه LMIA دارید، باید حتما آن نامه را از کارفرمای کانادایی دریافت کرده باشید
  • باید تابع تمام قوانین مربوط به مهاجرت و حمایت از مهاجران و پناهندگان کانادا باشید
  • باید اجازه پذیرش شدن در کشور کانادا را داشته باشید تا بتوانید تبدیل اقامت توریستی به کاری این کشور را انجام دهید
  • باید ثابت کنید که بعد از اتمام اعتبار مجوز کاری خود، کشور کانادا را ترک می‌کنید

چگونه می‌توانید اقامت توریستی را به اقامت کاری کانادا تبدیل کنید؟

برای اینکه بتوانید ویزای توریستی کانادا را به ویزای کاری این کشور تبدیل کنید، لازم است ابتدا در این کشور به دنبال کار بگردید. این کار را می‌توان به صورت حضوری در این کشور و یا از طریق وب سایت‌های کاریابی مانند Indeed انجام داد.

اگر برای پیدا کردن کار در کانادا اقدام نکرده‌اید و برای شما جاب آفر ارسال شده است، باید حتما برای عنوان شغلی خود، تاییدیه LMIA را دریافت کنید. در نهایت، نوبت به ارسال درخواست برای اخذ ورک پرمیت کانادا می‌رسد. شما می‌توانید این کار را به صورت آنلاین یا حضوری انجام دهید. در ادامه، با طی شدن مراحل، ویزای توریستی‌تان به ویزای کاری کانادا تغییر پیدا خواهد کرد.

بینا اپلای؛ راهنما و همراه شما برای مهاجرت کاری به کانادا

در حال حاضر، با برخورداری از اقامت توریستی کانادا می‌توانید برای تبدیل و دریافت ویزای کاری این کشور اقدام کنید. بینا اپلای یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مجموعه‌های مهاجرتی در این زمینه است که می‌تواند دریافت اقامت کانادا را برای شما تسهیل کند. برای دریافت خدمات از این مجموعه و تبدیل ویزای خود از توریستی به ویزای کاری کانادا، می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها