|

نحوه تهیه و خرید بهترین نهال گردو برای احداث یک باغ تجاری

تهیه و خرید بهترین نهال های گردو اولین و اساسی ترین گام برای احداث یک باغستان تجاری است. باغستان شما تنها در صورتی به ثمر دهی و سود دهی می رسد که شما بتوانید بهترین نهال ها را برای کاشت در آن انتخاب کنید.

نحوه تهیه و خرید بهترین نهال گردو برای احداث یک باغ تجاری

افرادی که در این زمینه تجربه دارند، می دانند که چگونه می توان یک نهال با کیفیت خرید؛ اما آن دسته از افرادی که در این زمینه تجربه زیادی ندارد، بهتر است در ادامه این مطلب همراه ما باشند. ما در ادامه قصد داریم شما را با بهترین نهال های گردو آشنا ساخته و به معرفی یکی از بهترین نهالستان های ایران بپردازیم.

 

پربارترین درختان گردو در ایران کدام ها هستند؟

در میان ارقام گردو، برخی ها اقتصادی تر هستند و در فصول برداشت محصول بیشتری تولید می کنند. به گفته منابعی معتبر همچون ویکی هو، ویکی پدیا، نهالستان نهالوند و ویکی کشاورز و طی آمارگیری های انجام شده توسط آنان مشخص شده نهال های زیر از پربارترین نهال ها و درختان گردو در ایران هستند:

نهال گردو چندلر

این نهال یکی از محبوب ترین نهال های گردو در ایران است. نظر اکثر باغداران در رابطه با این نهال های گردو مثبت بوده و تمامی آن ها معتقدند نهال های چندلر از مناسب ترین نهال ها برای کاشت در ایران به شمار می روند.

نهال های چندلر نژاد آمریکایی دارند و مقاومت آن ها در برابر سرما واقعا فوق العاده است. هر نهال چندلری در سال تقریبا 25 کیلوگرم گردو تولید می کند و این آمار در کشاورزی و باغداری آماری خارق العاده محسوب می شود. 

نهال گردو فرنور

در میان محبوب ترین نهال های گردو در ایران، نام نهال های فرنور هم از باغداران عزیز بسیار شنیده می شود. این نهال های فرانسوی واقعا محصول دهی خوبی دارند و درست مانند نهال های چندلر در فصل برداشت شما می توانید اطمینان داشته باشید کمتر از 25 کیلو از هر نهالی گردو برداشت نمی کنید.

نهال های فرنور مزایای زیادی دارند و یکی از جالب ترین مزایای آن امکان کاشت نهال ها در ارتفاع 3000 متری از سطح دریا است. این نهال ها می توانند نسبت به سرمای ارتفاع 3000 متری از خود مقاومت خوبی نشان دهند و همین موضوع هم باعث شده بسیاری از باغداران نهال های فرنور را به عنوان بهترین نهال های گردو به دیگران معرفی نمایند.

نهال گردو ژنوتیپ 21

حال به معرفی اقتصادی ترین خانواده نهال گردو می پردازیم. نهال های گردو ژنوتیپ 21 از بهترین و اقتصادی ترین نهال گردو در ایران هستند. این نهال های کانادایی حدود 45 کیلوگرم گردو تولید می کنند و این شگفت انگیز است، به خصوص اینکه فاصله کاشت این نهال ها از یکدیگر باید تقریبا 6 متر باشد و این بدان معناست که شما می توانید در هر یک هکتار زمین تعداد بیشتری از این نهال ها بکارید. تعداد نهال کاشته شده بیشتر مساوی است با سوددهی بیشتر! 

البته که این موارد تنها مزایای کاشت نهال های ژنوتیپ 21 نیستند، این نهال ها مقاومت خوبی هم در برابر سرما از خود نشان می دهند و شما می توانید آن ها تا ارتفاع 2800 متری بالاتر از سطح دریا هم بکارید.

تعلن

سلامت باغستان خود را با سالم ترین نهال ها تامین کنید

سالم ترین نهال های گردو می توانند تامین کننده سلامت باغستان شما باشند، احتمالا از کسانی که در این حرفه مویی سفید کرده اند بپرسید، به شما خواهند گفت که اهمیت انتخاب نهال های سالم و باکیفیت برای داشتن باغستانی پربار چقدر است!

نهال های بی کیفیت و ناسالم باعث نابودی دیگر نهال ها و به طور کلی باغستان شما می شوند. یک نهال خراب می تواند دیگر نهال ها را هم آلوده کرده و به نابودی کل باغ شما بینجامد. با این اوصاف نباید نسبت به این موضوع بی اهمیت باشید، بی اهمیتی شما نسبت به این موضوع عواقب خطرناکی را  در پی دارد. 

اما ممکن است افراد تازه کار توانایی تشخیص نهال های سالم از نهال های ناسالم را نداشته باشند؛ از همین رو نمی توان انتظار داشت که آن ها تنها با بررسی وضعیت ظاهری نهال بتوانند نهال های سالم را تشخیص دهند؛ بنابراین آن ها بهتر است به اسناد کاغذی استناد کنند. 

نهالستان هایی که نهال هایی با کیفیت عرضه می کنند از سه مجوز زیر برخوردارند:

  1. کارت سلامت

  2. کارت قرنطینه

  3. شناسنامه

این سه مجوز معتبرترین مدارک برای اثبات کیفیت و سلامت نهال ها به شمار می روند که استناد به آن ها به هیچ عنوان به باغستان شما صدمه ای وارد نمی کند. 

آیا می توان گفت نهالکاری شغلی پرسود است؟

بدون شک در پاسخ به این سوال باید گفت بله، باغداری و نهال کاری از پرسودترین و پردرآمدترین شغل های موجود است. به قول قدیمی ها گفتنی با احداث یک باغستان تجاری گردو نون شما در روغن خواهد بود و از نظر مالی دیگر با مشکلی مواجه نخواهید شد.

علاوه بر این باغستان تجاری می تواند به عنوان یک میراث گرانبها برای آیندگان شما باقی بماند؛ بنابراین دیگر نیازی نیست بابت این مسئله که برای فرزندان خود میراثی به جای نمی گذارید، نگران باشید. باغستان تجاری شما می تواند آینده مالی فرزندانتان را هم تامین کند. سود حاصله از باغداری مداوم و ماندگار است و این نوع سرمایه گذاری برخلاف سرمایه گذاری های نوین بسیار ایمن است.

با نهالوند با کیفیت ترین نهال ها را به راحتی انتخاب کنید

همانطور که در بالا هم به این مسئله اشاره کردیم، نهالوند یکی از معتبرترین نهالستان های موجود در ایران است. این نهالستان در زمینه عرضه بهترین ارقام گردو فعالیت می کند و محبوبیت بسیار زیادی حتی در عرصه بین المللی و در منطقه خاورمیانه دارد.

ییی

خرید نهال گردو از نهالوند درست ترین کاری است که هر باغدار جوانی می تواند آن را انجام دهد. تمامی نهال های موجود در این نهالستان تضمین شده هستند و شما تنها کافی است برای مشاهده مشخصات و قیمت انواع نهال گردو به نشانی زیرمراجعه نمایید. 

https://nahalvand.com/product-category/walnut/

بهتر است بدانید که نهالوند امکان خرید غیر حضوری و اینترنتی را برای مشتریانش فراهم کرده است؛ از همین رو آن ها می توانند به راحتی و بعد از مراجعه به وب سایت نهالوند انواع مختلفی از نهال های گردو را باکیفیت بالا خریداری کنند. البته که خرید نهال های گردو به صورت اینترنتی از این نهالستان شما را از مزایای زیر بهره مند می کند:

  1. امکان خرید بهترین نهال های شناسنامه دار به همراه کارت قرنطینه و کارت سلامت

  2. بهره مندی از خرید نهال هایی سالم با قیمتی مقرون به صرفه

  3. خرید نهال هایی با ضمانت واقعی بازگشت کالا

  4. امکان دریافت مشاوره رایگان برای خرید بهترین و مناسب ترین نهال های گردو 

وب سایت : https://nahalvand.com/

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها