|

فرآیند اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک به چه صورت می باشد؟

در این مقاله سعی کردیم که با پاسخ به چهار پرسش کلیدی، مسیر روشن و دقیقی از فرآیند سرمایه گذاری و اخذ اقامت قبرس شمالی، برای شما ترسیم کنیم. در پایان این مقاله اطلاعات صحیح، تخصصی و شفافی درباره روند سرمایه گذاری، خرید خانه و اخذ اقامت قبرس شمالی به دست خواهید آورد.

فرآیند اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک به چه صورت می باشد؟

فرآیند اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک به چه صورت می باشد؟

در این مقاله سعی کردیم که با پاسخ به چهار پرسش کلیدی، مسیر روشن و دقیقی از فرآیند سرمایه گذاری و اخذ اقامت قبرس شمالی، برای شما ترسیم کنیم.

در پایان این مقاله اطلاعات صحیح، تخصصی و شفافی درباره روند سرمایه گذاری، خرید خانه و اخذ اقامت قبرس شمالی به دست خواهید آورد.

سوال اول، قبرس شمالی کجاست؟

شاید بهتر است قبل از هر چیز، موقعیت قبرس شمالی را بررسی کنیم. قبرس که به عنوان سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه شناخته می شود، در تقاطع سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد. موقعیت استراتژیک قبرس باعث شده که دسترسی بسیار خوبی به کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی داشته باشد و این موضوع به تنهایی فرصت های بسیار زیادی را جهت کارآفرینی در حوزه تجارت و بازرگانی فراهم آورده است.

قبرس شمالی

سوال دوم، چرا قبرس؟

در سال های اخیر، قبرس شمالی یکی از مقاصد مهاجرتی و سرمایه گذاری برای ایرانیان بوده است که از دلایل اصلی آن می توان به امکان سرمایه گذاری سود آور، پروسه اقامتی آسان، نزدیکی فرهنگ دو کشور، هزینه های کم زندگی و همچنین امنیت بسیار خوب آن اشاره نمود.

از دیگر دلایل می توان به امکان تحصیل و درمان رایگان، نزدیکی به ایران، آب و هوای بسیار تمیز، امکان بازگشایی حساب بانکی به تمام ارزها و امکان ثبت شرکت برای مهاجرین اشاره کرد.

سوال سوم، چرا سرمایه گذاری در قبرس؟

پاسخ این پرسش را میتوان در یک جمله خلاصه کرد:

سرمایه گذاری در حوزه ملک و خرید خانه به یکی از ارزهای پایدار و با ثبات مثل پوند

با سرمایه گذاری در قبرس، هم در بازار ملک سرمایه خود را وارد کردیم و با رشد ملک، از سود این سرمایه گذاری بهره مند می شویم و هم سرمایه خود را از ریال به ارز تبدیل کردیم، پس با افزایش قیمت ارز، سرمایه ما هم افزایش پیدا میکند و نگران افت و بی ارزشی پول خود نیستیم. یعنی در واقع به صورت همزمان در دو بازار سرمایه گذاری کردیم:

1) خرید خانه در مکانی رو به رشد با پتانسیل بالا

2) تبدیل ریال به پوند انگلستان که ارزی با ثبات و رو به رشد است.

حال در کنار این موارد امکان خرید خانه به صورت اقساط بلند مدت و بدون بهره و امکان کسب درآمد ارزی از طریق اجاره واحد و بازگشت سرمایه در فاصله زمانی 8 تا 10 سال را نیز اضافه کنید.

و آخرین پرسش اساسی،

فرآیند اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک به چه صورت می باشد؟

در حال حاضر فرصتی فراهم است که دولت این کشور با خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی به افراد خارجی اقامت دائم خانوادگی می دهد.

این اقامت ذاتا دائم است اما مشروط به تملک ملک می باشد، یعنی مادامی که فرد سرمایه گذار، سرمایه خود را داخل خاک کشور قبرس شمالی حفظ کرده باشد، اقامتش برقرار است.

و اقامت خانوادگی شامل زن و شوهر و فرزندان میشود، فرزند دختر تا سن 21 سالگی و فرزند پسر تا سن 18 سالگی همراه خانواده اقامت می گیرد.

برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک هیچ تفاوتی ندارد که واحد در حال ساخت خریداری شود یا آماده تحویل. پس از پرداخت 35% قیمت ملک و تنظیم قرارداد، امکان دریافت اقامت وجود دارد و فرد خارجی نهایتا ظرف دو ماه میتواند اقامت خود را دریافت کند.

کلام آخر؛ سرمایه گذاری و مهاجرت به قبرس شمالی، فرصتی امن و پرسود هست و پروسه بسیار شفاف و روشنی دارد که هر فردی با بررسی اولیه میتواند تشخیص دهد که با ورود به این بازار تجربه موفقی در زمینه سرمایه گذاری به دست می آورد اما بسیاری به دلیل اینکه هنوز با قبرس آشنا نشده اند و یا اطلاعات کاملی در این حوزه کسب نکرده اند، موفق به سرمایه گذاری نشدند.

مجموعه رادمان مدیترانه با تیم تخصصی خود در کنار شماست تا بتوانید بهتر و بیشتر با این فرصت آشنا شوید و در صورت تمایل، شما نیز تجربه موفقی در این حوزه داشته باشید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها