|

چگونه متن تبلیغاتی موثر برای کاتالوگ بنویسیم؟

یک کاتالوگ مناسب که در آن اصول مختلف به‌حد کافی رعایت شده‌است، کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان را با محصولات و خدمات خود آشنا کنید و به فروشی تضمین‌شده دست یابید. در ارائه این دفترچه، همان‌قدر که طراحی و زیبایی مهم است، محتوای آن نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. درواقع می‌توان گفت این دو بخش مکمل یکدیگر هستند.

چگونه متن تبلیغاتی موثر برای کاتالوگ بنویسیم؟

کاتالوگ یا ژورنال یک ابزار تبلیغاتی است که برای آشنایی مشتریان با یک برند، خدمات یا محصولات آن ارائه شده و در صنعت تبلیغات همواره تاکید زیادی بر جذاب بودن طراحی آن شده‌است. بااین‌حال، محتوای داخلی یک کاتالوگ، اهمیتی به‌مراتب بیشتر از طراحی آن دارد. در این مطلب، ضمن بررسی این ابزار و دلایل اهمیت آن، روش‌های نگارش یک متن تبلیغاتی موثر در چاپ کاتالوگ نیز بیان خواهد شد. همچنین، با مرکز طراحی و چاپخانه مهرسام چاپ نیز آشنا می‌شویم که محصولات شما را به‌صورت چاپ افست ارائه می‌دهد.

 

کاتالوگ چیست و چرا از اهمیت بالایی برخوردار است؟

کاتالوگ (catalogue) یا به عبارتی ژورنال به کتابچه یا دفترچه‌‌ای گفته می‌‌شود که حاوی اطلاعاتی پیرامون محصولات یا فعالیت‌‌های سازمان، شرکت یا به طور کلی کسب‌‌وکار است. کاتالوگ می‌‌تواند جهت برقراری ارتباط بین تولیدکننده و مشتری موثر واقع شود. طراحی و چاپ کاتالوگ اهمیت بسیاری دارد چراکه می‌‌تواند در انتخاب کالا توسط مشتری تاثیر بسیاری داشته باشد.

چرا در چاپ کاتالوگ، محتوا اهمیت زیادی دارد؟

در یک بیان ساده باید گفت که ظاهر کتابچه محصول، وظیفه تبدیل کردن یک کاربر به مخاطب را دارد. یعنی یک کاربر معمولی با دیدن آن و توجه به طراحی زیبایی که دارد، برای خواندن مطالب ارائه‌شده مشتاق می‌شود. در گام دوم، این وظیفه محتوا است که مخاطب را به یک مشتری تبدیل کند. در ادامه، مهم‌ترین نکات در نگارش محتوای تبلیغاتی این کتابچه بیان خواهد شد.

در نوشتن محتوای ژورنال باید به چه نکاتی دقت کرد؟

متناسب با نوع محتوا و توضیحات ارائه‌شده، احتمال جذب یا دفع مخاطب نیز به همان اندازه کم یا زیاد می‌شود. بنابراین، بسیار مهم است که در نوشتن محتوای تبلیغاتی و چاپ کاتالوگ به نکاتی دقت کنید که روی جذب مخاطب و تبدیل کردن آن به یک مشتری تمرکز کند. این نکات شامل موارد زیر هستند.

تیترهای جذاب و موثرتری استفاده کنید

تیتر یا سرفصل اولین مواردی هستند که مخاطب مشغول خواندن آن می‌شود و بسیار مهم است که در همان اولین نگاه، مخاطب را نسبت‌به ادامه خواندن صفحه کنجکاو سازد. بهتر است که همراه با تیتر، از نوشتن توضیح اضافه دوری کرده و همچنین از کلماتی استفاده شود که مخاطب را با خود درگیر کند. مثلا به یک پرسش، چالش یا مشکل اشاره داشته باشد.

اطمینان‌بخشی و حس آرامش را به مخاطب القا کنید

گام بعدی که می‌تواند ثابت کند چاپ کاتالوگ شما بی‌هدف نبوده، ایجاد یک اطمینان‌بخشی در مخاطب نسبت‌به محصولات یا خدمات ارائه‌شده است. این مسئله که به آن نامه‌نگاری نیز گفته می‌شود، روشی است که با ارائه اطلاعات مفید و ضروری، رویکرد و تعهد شما را در قبال رفع مشکل مخاطب روشن می‌کند. هدف نهایی این مرحله، تنظیم استراتژی و لحن محتوا با هدف جلب اعتماد مخاطب است.

مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید

با در پیش گرفتن رویکردی همچون داستان‌سرایی که می‌تواند آموزنده و تاثیرگذار باشد، ایده خود را با مخاطب در میان بگذارید و وی را نسبت‌به ادامه مطالعه مشتاق و کنجکاو سازید. در این مرحله، برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر می‌توانید چالش، مشکل، پرسش یا نیاز مخاطب را در چاپ کاتالوگ هدف قرار داده و سپس نشان دهید که چگونه محصول یا خدمات شما به او کمک می‌کند.

ساده‌نویسی و قابل‌فهم بودن را فراموش نکنید

باید دقت کنید که مخاطبان، کارمندان شما نیستند که همه‌چیز را بدانند. پس در بیان محتوای خود می‌بایست آن را به شکلی ساده و قابل‌‌فهم ارائه کنید. هرچه متن ساده‌تر باشد، مخاطب سریع‌تر به مشتری شما تبدیل خواهد شد. در ساده‌نویسی باید به دو نکته ظریف دقت کنید: اولا، متن را با کلمات اضافی پر نکنید و ثانیا، پیچیدگی‌های محصول یا خدمات خود را ساده‌سازی کنید.

چاپ کاتالوگ

مخاطب هدف را بشناسید

نکته مهم بعدی که توجه به آن در چاپ کاتالوگ و نوشتن محتوای آن ضروری است، داشتن شناخت دقیق از مشتریان فعلی و نظرات آن‌ها است تا بدانید در نوشتن محتوای جدید محصولات خود، باید کدام دسته از مخاطبان را هدف قرار دهید و متناسب با نیاز آن‌ها عمل کنید.

صداقت را جدی بگیرید

در نوشتن متن کتابچه معرفی محصولات یا خدمات خود باید از اغراق بیش‌ازحد و همچنین، تکیه‌بر مطالب غیرواقعی دوری کنید. چراکه در پیش‌ گرفتن چنین رویکردی می‌تواند مخاطب را نسبت‌به شما مشکوک و نامطمئن سازد. بنابراین، بهتر است به‌جای این کار، روی توضیح دادن مزیت‌ها و نحوه عملکرد محصولات یا خدمات خود تمرکز داشته باشید.

توضیحات را کوتاه و مفید بنویسید

حتی با رعایت تمام موارد ذکرشده در چاپ کاتالوگ، می‌بایست به این موضوع دقت کنید که متون طولانی، حوصله مخاطب را سر می‌برند و در وی احساس کسالت و خستگی ایجاد می‌کند. بنابراین، توضیحات هر بخش را کوتاه و مفید بنویسید تا مخاطب یک کلیت از آنچه که نیاز است را به‌دست آورد.

مهرسام چاپ؛ طراح و چاپخانه اختصاصی شما

مجموعه مهرسام چاپ در زمینه طراحی انواع محصولات گرافیکی به‌صورت دیجیتال و چاپی فعالیت دارد و همچنین، سفارش‌های شما را به‌صورت چاپ افست ارائه می‌دهد. این تیم شامل گروهی از گرافیست‌های توانمند ایرانی است که در فرآیند ثبت سفارش به شما کمک می‌کنند تا کاتالوگی مناسب و استاندارد برای کسب‌و‌کار خود داشته باشید. درواقع، چاپ کاتالوگ تنها یکی از ده‌ها تخصص این مجموعه است و مهرسام چاپ در کنار شماست تا پوستر، بروشور، مجله، لوگو، ست‌های اداری، ساک دستی فروشگاهی، جعبه‌های محصولات و ده‌ها محصول چاپی یا دیجیتالی دیگر را برای بیزینس خود ارائه دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت mstprint.com مراجعه کنید.

شماره تماس و مشاوره برای طراحی و چاپ کاتالوگ: ۰۲۱۵۱۷۹۵۰۰۰ - ۰۹۱۲۰۰۵۹۳۱۷

مهرسام چاپ

سخن نهایی

در این مطلب، به مهم‌ترین نکاتی که در چاپ کاتالوگ نیاز است، پرداخته شد. هرکدام از این موارد کمک می‌کنند تا ژورنال شما بهتر دیده شود و در دید مخاطب، عالی و بی‌نقص جلوه کند. این موضوع روی تبدیل یک مخاطب به مشتری تاثیری فوق‌العاده مهم دارد. اگر برای کسب‌و‌کار خود به دفترچه برای ارائه محصولات نیاز دارید، طراحی و تولید آن را به چاپخانه مهرسام چاپ بسپارید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها