|

پل دست خدا در ویتنام را بهتر بشناسید

پل دست خدا در ویتنام را بهتر بشناسید

 

پل دست خدا یا پل طلایی (Golden Bridge) در تپه‌های بانا، بر فراز شهر دا نانگ در ویتنام واقع شده است. این پل یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب و نمادین ویتنام و از نمونه‌های شگفتانگیز در معماری مدرن جهانی محسوب می‌شود. با توجه به جذابیت پل طلایی و توریستی بودن کشور زیبای ویتنام، این پل گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. از همین رو، قصد داریم شما را با پل دست خدا آشنا کنیم تا در صورتی که قصد بازدید از آن را دارید، با اطلاعاتی کامل به تماشای آن بروید.

علت نامگذاری پل طلایی ویتنام به دست خدا

همان‌طور که اشاره کردیم، یکی از نام‌های این پل، «پل طلایی» است که ریشه این نام، از نرده‌های طلاکاری شده آن می‌آید؛ اما چرا به نام «پل دست خدا» هم مشهور است؟ دلیل آن وجود دو دست بزرگ و غول‌پیکری است که پل را نگه داشته‌اند. مردم ویتنام بعد از ساخت پل، بیان کرده‌اند که هنگام عبور از پل، احساس می‌کنند از میان دستان خدا عبور می‌کنند و خداوند نگه‌دار آن‌هاست. از همین رو، این پل به پل دستان خدا شهرت یافته است و از مقاصد محبوب تور ویتنام تابستان 1403 به شمار می‌رود..

تاریخچه پل دست خدا

پل دستان خدا در ویتنام ژوئن 2018 افتتاح و توسط شرکت معماری TA Landscape Architecture طراحی شده است. ساخت این پل به‌منظور جذب گردشگران بیشتر به منطقه بانا هیلز انجام شد و موفقیت بزرگی را برای ویتنام به‌همراه داشت.

این پل بخشی از یک سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری بود که شامل یک دهکده فرانسوی، تله‌کابین و موزه هم می‌شود. با اینکه این مبلغ بسیار هنگفت به نظر می‌رسد، اما ارزشش را دارد؛ چرا که در میان جاهای دیدنی ویتنام این پل به‌تنهایی، سالانه 1.5 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. بد نیست بدانید که طراح اصلی پل عنوان کرده که هدف او از ساخت چنین پلی، برانگیختن حس راه‌رفتن در امتداد ریسمانی است که از میان دستان خدا عبور می‌کند.

مشخصات پل دست خدا

مشخصات و ویژگی‌های پل دست خدا ویتنام، مانند معماری، ابعاد و خصوصا دستان نگهدارنده پل، باعث جذابیت بیشتر آن در چشم بازدیدکنندگان شده‌اند. در ادامه شما را با مشخصات این شاهکار معماری آشنا می‌کنیم.

معماری و متریال به‌کاررفته در ساخت پل

پل طلایی ویتنام به‌شکل یک شمش طلای گران‌بها طراحی شده است که توسط یک جفت دست غول‌پیکر، بین آسمان و زمین به بیرون کشیده می‌شود. در ساخت این پل، از متریال‌هایی مانند چوب، تورهای سیمی و فایبرگلاس استفاده شده است. عرشه پل، چوبی و دارای نرده‌های فولادی ضدزنگ با روکش طلایی رنگ است.

دستان نگه‌دارنده پل

222222

شاید تصور کنید که جنس دستان از سنگ است و عامل نگه‌داشتن پل هستند؛ اما چنین نیست. دست‌های پل طلایی تاثیری در نگه‌داشتن آن ندارند و از اسکلت‌های فلزی و فایبرگلاس ساخته شده‌اند. در نهایت، پوست دست‌ها با ترک‌ها و خزه‌ها پوشانده شده‌اند تا ظاهر آن‌ها، مانند سنگ‌های قدیمی به نظر برسد.

هزینه ورودی پل دستان خدا

پل طلایی یک مکان تفریحی در مجموعه گردشگری سان ورلد بانا هیلز (Sun World Ba Na Hills) است و برای رسیدن به آن‌جا شما باید بلیط تله‌کابین را تهیه کنید. در واقع، هزینه ورودی پل، از قبل در قیمت بلیط تله‌کابین گنجانده شده است. قیمت بلیط تله‌کابین برای بزرگسالان حدود 38 دلار آمریکا، برای کودکان (قد بین 1 تا 1.4 متر) حدود 32 دلار آمریکا و برای کودکانی با قد زیر 1 متر رایگان است. لازم به ذکر است که این هزینه‌ها فقط مربوط به بلیط تله‌کابین است و هزینه غذاخوردن و ورودی موزه جداگانه خواهد بود.

نحوه دسترسی به پل دست خدا

فاصله تپه‌های بانا از شهر دا نانگ با ماشین یا موتور حدود 45 دقیقه است. برای رسیدن به تپه‌های بانا و پل طلایی، چند راه وجود دارد که عبارتند از:

  • تاکسی یا کرایه ماشین: یکی از راه‌های آسان، کرایه ماشین یا تاکسی، به‌صورت گروهی است. هزینه رفت‌وبرگشت تاکسی بین 21 تا 26 دلار و قیمت رفت‌وبرگشت کرایه ماشین حدود 17 تا 93 دلار می‌شود.
  • اتوبوس: اتوبوس‌ها بین ساعات 7:30 تا 8:30 از دا نانگ حرکت می‌کنند و زمان برگشتن از بانا هم از ساعت 14:30 تا 15:30 خواهد بود که در نتیجه باعث ایجاد محدودیت برای مسافران می‌شوند. هزینه رفت‌وبرگشت اتوبوس برای هر نفر، حدود 6 دلار است.

آدرس پل دست خدا

XXVW+WCQ, Hoà Phú, Hòa Vang, Đà Nẵng, Ba Na Hills, Vietnam

چرا باید از پل دست خدا دیدن کنیم؟

33333333

پل طلایی علاوه بر این‌که یک شگفتی معماری دیدنی است، نمادی معنوی و فرهنگی هم به شمار می‌رود. در واقع، دست‌های نگه‌دارنده پل که باعث حس آرامش و امنیت در بازدیدکنندگان می‌شوند، نماد محافظت و حمایت خداوند از انسان‌ها هستند. 

علاوه بر پیام زیبای پل، شما از پل طلایی می‌توانید مناظر خیره‌کننده‌ای از جنگل‌های انبوه و کوه‌های اطراف را مشاهده کنید. در روزهای صاف، چشم‌اندازهای دوردست و خیره‌کننده منطقه بانا هیلز به وضوح قابل مشاهده‌اند. همچنین، این پل در شب با نورپردازی‌های زیبا، جلوه‌ای متفاوت و دیدنی دارد و تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای شما به ارمغان می‌آورد.

پل دست خدا؛ منظره نفس‌ گیر ویتنام در تور مهرپرواز

پل طلایی نه‌تنها به‌عنوان یک شاهکار معماری و طراحی شناخته می‌شود، بلکه نمادی جدید از جاذبه‌های گردشگری ویتنام هم است. این پل زیبا در تپه‌ها بانا، چشم‌اندازی رویایی از مناظر اطراف را به نمایش می‌گذارد و مکانی فوق‌العاده برای گردش و عکاسی محسوب می‌شود. این مطلب سعی کرده است هر آنچه که لازم است درباره پل دست خدا در ویتنام بدانید، شامل تاریخچه، راه‌های دسترسی، مشخصات پل، هزینه ورودی و... را در اختیارتان بگذارد تا هنگام سفر با تور ویتنام از این جاذبه زیبا دیدن کنید.

 آژانس هواپیمایی مهرپرواز از سال 1390 در خدمت گردشگران عزیز ایرانی است تا با ارتباطی مؤثر با هتل‌داران و مدیران گردشگری در نقاط مختلف دنیا، مسیر توریسم را در ایران هموار سازد. پس اگر به دیدن شهرها و کشورهای جدید علاقه دارید و جزء کسانی هستید که همیشه چمدانی حاضروآماده برای سفر دارند، فرصت را از دست ندهید و برای رزرو تورهای خارجی به www.mehrparvaz.com مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها