|

سفر به بکرترین مناطق شمال ایران

چه چیزی بهتر از صدای دلنشین موج دریا و چشم انداز بی نظیر جنگل‌های سرسبز؟

سفر به بکرترین مناطق شمال ایران

شمال ایران با آب و هوای معتدل، طبیعت بکر و جاذبه‌های دیدنی فراوان خود از دیرباز یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران بوده است. معمولا در سفر به شمال، یکی از بزرگترین دغدغه‌ها، اجاره ویلا شمال است. ساعت‌ها به دنبال ویلا در شمال می‌گردیم و تمام دغدغه‌مان پیدا کردن یک جای مطمئن و تمیز است. اگر شما هم این مشکل را دارید، نگران نباشید. بهترین کار برای اجاره ویلا با شرایط رفاهی بالا این است که از سایت‌های معتبر مثل سایت شب اقدام به این کار کنید. بعد از رزو ویلا خودتان را برای سفری جذاب آماده کنید و چمدانتان را ببندید.

 

ماجراجویی در دل طبیعت بکر گلستان

سفر به گلستان، سفری است به دل طبیعت بکر! گویی در مسیری قدم می‌گذارید که هر لحظه سورپرایز جدیدی برایتان دارد. از دل جنگل‌های انبوهی که همچون تونلی سبز شما را به اعماق طبیعت می‌برند تا ییلاقات مرتفعی که همچون قله‌های آرزو، شما را به آسمان نزدیک‌تر می‌کنند. تمام این‌ها را در گلستان مشاهده خواهید کرد.

برای سفر به این استان زیبا در شمال ایران نگران جای اقامت خود نباشید. زیرا که در شهر گرگان برای هر سلیقه‌ای اقامتگاهی وجود دارد. از هتل‌های لوکس و مدرن گرفته تا ویلاهای سنتی و بوم‌گردی‌ها.

اگر به دنبال اقامتی مقرون به صرفه هستید، می‌توانید هتل آپارتمان‌های ارزان یا اجاره ویلا گرگان را انتخاب کنید. همچنین، برای تجربه زندگی در دل طبیعت، کمپینگ در جنگل‌های سرسبز گرگان می‌تواند انتخابی هیجان‌انگیز باشد.

اگر شما هم قصد اجاره ویلا گرگان را داشتید پیش از سفر به گرگان می‌توانید به سایت شب سر بزنید و اقامتگاه مورد نظرتان را رزرو کنید.

سفر به جنگل النگدره ناهار خوران گرگان

جاذبه‌های دیدنی گلستان کم نیستند. با هر بار سفر کردن به این شهر شمالی، جای دیگری را می‌بینید.جنگل ناهار خوران گرگان که در دل جنگل‌های هیرکانی قرار دارد، یک پناهگاهی امن برای جانوران و گیاهان است. هوای خنک و مطبوع، چشمه‌سارهای زلال و پوشش گیاهی متنوع، جنگل النگدره را به منطقه‌ای ایده‌آل برای فرار از هیاهوی شهر و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل کرده است.

جنگل النگدره در گرگان، به‌دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، آب‌وهوایی معتدل، مرطوب و گاهی هم نیمه مرطوب دارد. اوج رطوبت هوا را در فصل تابستان مشاهده می‌کنیم. پوشش گیاهی، وجود رودخانه‌ها و چشمه‌های زیاد در سراسراین جنگل، باعث شده تا آب‌و‌هوای جنگل النگدره، 10 درجه خنک‌تر از مناطق مسکونی اطراف آن باشد؛ بنابراین در این جاذبه طبیعی، زمستان‌هایی سرد و پوشیده از برف را خواهیم داشت.

علت نامگذاری جنگل النگدره به نام جنگل ناهار خوران چیست؟

علت نام‌گذاری جنگل ناهارخوران گلستان، ماجرای جالبی دارد.

در گذشته، زمانی که حاجی‌ها برای زیارت به مشهد یا مکه می‌رفتند، در زمان برگشت از کوه‌های جنوب گرگان عبور می‌کردند. خانواده‌های این افراد در منطقه جنگلی به استقبالشان می‌رفتند و همان جا ناهار می‌خوردند. این سنت قدیمی باعث شد تا اسم این منطقه جنگلی را «ناهارخوران» بگذارند.

امکانات تفریحی جنگل ناهار خوران

جنگل ناهارخوران به‌عنوان یکی از پرطرفدار‌ترین مناطق دیدنی گرگان، امکانات رفاهی متنوعی دارد که باعث شده به منطقه‌ای فوق العاده جذاب و دوست‌داشتنی برای پیک‌نیک و کمپینگ تبدیل شود.

وجود پارکینگ سر باز

برای گردشگرانی که از راه‌های دور به جنگل ناهارخوران می‌آیند، وجود پارکینگ‌های وسیع و ایمن یکی از مهم ترین امکانات رفاهی است. مسافران می‌توانند با خیالی آسوده خودرو خود را پارک کرده و بدون دغدغه به تفریح و استراحت بپردازند.

کافی شاپ و رستوران در جنگل ناهار خوران

اگر فراموش کردید با خودتان غذا و نوشیدنی ببرید، اصلا نگران نباشید. زیرا که در جنگل ناهارخوران هم رستوان و هم کافی‌شاپ ساخته شده که می‌توانید برای خوردن یک ناهار دلچسب میان عزیزانتان به آن‌جا بروید.

فکرش را بکنید که در یک عصر پاییزی سرد، وقتی همه جنگل را مه گرفته، به سمت کافی شاپی بروید و یک کیک شکلاتی با قهوه سفارش ‌دهید. بخار از روی فنجان به هوا می‌رود و طعم کیک شکلاتی با قهوه قوی‌تر می‌شود.

شهربازی در دل جنگل

در دل جنگل ناهارخوران، جایی که طبیعت با هیجان آمیخته شده، شهربازی وجود دارد که دسترسی به آن بسیار آسان است. کودکان می‌توانند پس از یک پیاده‌روی دلچسب در طبیعت، به این شهربازی رفته و انرژی خود را تخلیه کنند.

سفر به بندر انزلی

بندر انزلی، از آن دسته شهرهایی است که هر ایرانی یک بار هم که شده باید از آن دیدن کند. تصور کنید در ساحل ماسه‌ای بندر انزلی قدم می‌زنید، نسیم خنکی به صورتتان می‌خورد و صدای آرام‌بخش موج‌ها، روح‌تان را جلا می‌دهد. سپس به بازارچه سنتی می‌روید و از صنایع دستی زیبا و غذاهای محلی لذیذ لذت می‌برید.

بندر انزلی، همان جایی است که تمام این تجربیات را برای شما به ارمغان می‌آورد.

با 5 ساعت رانندگی به بندر انزلی می‌رسید. منطقه‌ای که برای تمامی سلیقه‌ها جاذبه‌ای خاص دارد. با توجه به توریستی بودن این منطقه، اقامتگاه‌هایی با انواع امکانات رفاهی مجهز وجود دارند.

اگر به دنبال مکانی امن و با امکانات رفاهی بالا می‌گردید، اجاره ویلا در انزلی انتخابی ایده آل خواهد بود. زیرا که با ویلا انزلی شما با پرداخت هزینه کمتر تمام امکانات رفاهی را خواهید داشت.

منطقه حفاظت شده سرخانکل در انزلی

تالاب و منطقه حفاظت شده سرخانکل یکی از جاذبه‌های دیدنی بندرانزلی است. این تالاب در میان تالاب انزلی قرار دارد. برای دیدن نیلوفرهای آبی زیبا، باید از تالاب سرخانکل عبور کنید. این تالاب علاوه بر نیلوفرها، میزبان پرندگان مهاجری مانند طاووس، غاز و قو است که جلوه‌ای خاص به طبیعت منطقه بخشیده‌اند.

تالاب سرخانکل، با وجود نیلوفرهای آبی زیبا و تنوع زیستی غنی، متأسفانه به دلیل استفاده گردشگران از قایق‌های مسافر بری برای دیدن نیلوفرهای آبی آلوده شده است.

برای حفظ این اکوسیستم ارزشمند، باید به دنبال راهکارهای جایگزین و دوستدار محیط‌ زیست بود تا هم گردشگران بتوانند از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرند و هم به حفظ آن کمک کنند.

از آنجا که قلب گردشگری تالاب در انتهای این منطقه است، سرخانکل تنها راه رسیدن به نیلوفرها است. شما با سفر به بندر انزلی می‌توانید سری هم به پل پارک بهشت پرندگان و لاله مرداب بندر انزلی بزنید و از گشت و گذار در این شهر نهایت لذت را ببرید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها