|

چه کسانی نباید با بلیط چارتر سفر کنند؟

بلیط‌ها انواع مختلفی دارند و یکی از مهم‌ترین دسته‌بندی‌ها برای انواع بلیط هواپیما تقسیم آنها بین بلیط‌های سیستمی و چارتری است. معمولا قیمت کمتر بلیط‌های چارتری باعث شده مسافران تصور کنند این بلیط‌ها از نوع سیستمی بهتر هستند.

چه کسانی نباید با بلیط چارتر سفر کنند؟

بلیط‌های چارتر میان بسیاری از مسافران محبوب هستند. اگر شما هم قصد سفر با هواپیما دارید، بهتر انواع بلیط‌ها را بشناسید و ویژگی‌های آنها را بدانید. فرقی نمی‌کند هتل میراژ کیش (https://www.alibaba.ir/hotel/ir-kish/kish-mirazh ) یا هتل دیگری را رزرو کرده باشید، بلیط هواپیما نیز از مهم‌ترین قسمت‌های سفر شما است. در این مقاله می‌خواهیم بگوییم بلیط‌های چارتر برای همه مسافران مناسب نیستند. اگر دوست دارید بدانید چه مواقعی نباید بلیط چارتر بخرید، حتما این مقاله را تا پایان مطالعه کرده و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بلیط‌ها انواع مختلفی دارند و یکی از مهم‌ترین دسته‌بندی‌ها برای انواع بلیط هواپیما تقسیم آنها بین بلیط‌های سیستمی و چارتری است. معمولا قیمت کمتر  بلیط‌های چارتری باعث شده مسافران تصور کنند این بلیط‌ها از نوع سیستمی بهتر هستند. اگر بلیط لحظه آخری مشهد کیش پیدا کرده‌اید و شک دارید که آن را رزرو کنید یا خیر بهتر است این‌مقاله را تا پایان بخوانید.

اصطلاحات بلیط‌های هواپیما مهم هستند و شما باید قبل از خرید از آنها اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه می‌خواهیم ویژگی‌های بلیط‌های چارتر را کامل بررسی کنیم. اگر قرار است سفری هوایی داشته باشید و بین خرید انواع بلیط مردد هستید، این مقاله را بادقت بخوانید. در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا بدانید آیا بلیط‌های چارتر برای سفر شما مناسب هستند یا خیر.

بلیط چارتر هواپیما

چارتر در لغت به معنای دربست کردن است. چارتر فقط برای بلیط هواپیما استفاده نمی‌شود، اما ممکن است ما آن را بیشتر برای این منظور دیده باشیم. برخی شرکت‌ها، نهادها یا سازمان‌ها بلیط‌های پروازی را به‌صورت کامل یا تعدادی صندلی را از شرکت‌های هواپیمایی می‌خرند. بعد از خرید بلیط‌ها، آنها را به مشتریان دیگر می‌دهند. شرکت‌های هوایی با خرید گروهی بلیط‌ها یا به‌اصطلاح چارتر کردن آنها تخفیف خوبی از ایرلاین‌ها می‌گیرند.

حال این شرکت‌ها خود سعی می‌کنند بلیط‌ها را بفروشند. معمولا آنها بخشی از تخفیف را به مسافران می‌دهند تا آنها را به خرید ترغیب کنند. البته همیشه این بلیط‌ها ارزان‌تر از بلیط‌های عادی یا سیستمی نیستند. در ادامه می‌خواهیم ویژگی‌های کامل بلیط‌های چارتر را بررسی کنیم. بلیط لحظه آخری مشهد کیش می‌تواند از نوع بلیط چارتری باشد و باید درباره آن، قبل از رزرو اطلاعات مناسبی داشته باشید.

2

مقایسه بلیط‌های سیستمی و چارتری

همان‌طور که در قسمت‌های قبل گفتیم، معمولا بلیط‌های چارتری قیمت کمتری نسبت به بلیط‌های سیستمی دارند. این موضوع با بررسی ساده‌ای در سایت علی بابا یا دیگر سایت‌های معتبر برای خرید بلیط هواپیما مشخص است. اما هنوز افراد بسیاری از بلیط‌های سیستمی استفاده می‌کنند. حتی اگر بلیط چارتر برای مسیری موجود باشد و قیمت آن کمتر از بلیط‌های سیستمی باشد، بهتر است برخی افراد و گروه‌ها بلیط‌های سیستمی را برای سفر خود بخرند.

در ادامه دلایلی را بررسی می‌کنیم که بدانید همیشه خرید بلیط‌های چارتری بهتر از بلیط‌های سیستمی نیست. اگر برای رزرو یکی از هتل‌های جزیره مانند هتل میراژ کیش مردد هستید، کمی دست نگه دارید و بعد از مطالعه این‌مطلب، تصمیم خود را نهایی کنید.

بلیط‌های چارتر همیشه ارزان‌تر از بلیط‌های سیستمی نیستند

معمولا بلیط‌های چارتر قیمت متغیر دارند. دلیل این موضوع آن است که قیمت آنها را با میزان تقاضا برای بلیط و سفر به آن مقصد مشخص می‌کنند. در روزهایی که تعداد مسافران بیشتر است قیمت بلیط‌های چارتر زیاد می‌شود. اگر قرار است در روزهای شلوغی از سال مانند تعطیلات عید نوروز یا روزهای قبل از سال جدید سفر کنید، حتما روزها یا هفته‌ها قبل، بلیط خود را بخرید. اگر

درباره تاریخ سفر خود مطمئن نیستید، بلیط‌های سیستمی انتخاب بهتری برای شما خواهند بود. درباره این موضوع در قسمت‌های بعد اطلاعات بیشتری را بیان می‌کنیم.

3

بلیط چارتر هواپیما برای همه افراد قیمت ثابتی دارد

معمولا برای خرید بلیط‌های سیستمی سن مسافران مهم است. اگر نگاهی به قوانین و جزئیات بلیط بیندازید، این موارد برای شما نوشته شده‌اند. مثلا بلیط برای نوزادان تا سن خاصی رایگان است. کودکان نیز باتوجه‌به بازه سنی خود میزانی از هزینه بلیط را می‌پردازند؛ مثلا بلیط آنها نیم‌بها حساب می‌شود. اما بلیط‌های چارتر چنین مزایایی ندارند. شما به‌غیراز نوزادان که آن هم در توضیحات نوشته می‌شود، برای بقیه افراد باید هزینه کامل بلیط را بپردازید. این موضوع باعث می‌شود برای مسافرانی که همراه آنها کودکان هستند، گاه خرید بلیط چارتر به‌صرفه نباشد. اما بهتر است قبل از خرید نهایی بلیط و حتی رزرو یکی از هتل‌ها مانند هتل میراژ کیش، این موضوع را کامل بررسی کنید.

امکان لغو یا جابه‌جایی بلیط‌های چارتر

در قسمت‌های قبل به این موضوع اشاره کردیم که شما با خرید بلیط‌های سیستمی انعطاف بیشتری برای روزهای سفر خود دارید. قوانین خاصی برای لغو، استرداد وجه بلیط و جابه‌جایی پروازها وجود دارد. بلیط‌های چارتری را معمولا نمی‌توان لغو کرد و هزینه به شما بابت لغو بلیط پرداخت نمی‌شود. پس اگر از تاریخ سفر خود مطمئن نیستید، بلیط چارتر نخرید. بلیط لحظه آخری مشهد کیش یا دیگر مسیر‌ها نیز چون فرصتی برای لغو و جا‌به‌جایی آن باقی نمانده است، همین حالت را دارد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها