|

بهترین و ایمن ترین روش جراحی لاغری چیست؟

جراحی بای پس معده در لیست بهترین و ایمن ترین روش جراحی لاغری در دنیا قرار دارد.

انواع عمل های جراحی لاغری پرخطر وجود دارد بنابراین مهم است که بدانید، بهترین و ایمن ترین روش جراحی لاغری چیست. به همین منظور قصد داریم در این مطلب شما را با بهترین و ایمن ترین روش جراحی لاغری یا همان عمل اسلیو معده آشنا کنیم. اگر می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن با کمترین عوارض و با کمترین هزینه جراحی لاغری ایمن انجام دهید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه شرح داده ایم که این عمل مناسب چه کسانی است، چه شرایطی دارد، هزینه بهترین روش جراحی لاغری چقدر است و ...

بهترین روش های جراحی لاغری کدام اند؟بهترین و ایمن ترین روش جراحی لاغری چیست؟

در معرفی بهترین روش های جراحی لاغری، باید بگوییم به طور کلی سه روش پرطرفدار و ایمن جراحی لاغری وجود دارد. در این بخش به معرفی هر سه نوع روش جراحی و مزایا و معایب هر یک پرداخته ایم. سپس در همین صفحه توصیه پزشکی برای انتخاب بهترین و ایمن ترین روش جراحی لاغری از میان این سه روش را می خوانید. 

در این قسمت به معرفی 3 تا از بهترین روش های پرطرفدار و ایمن جراحی لاغری اشاره کنیم:

جراحی اسلیو معده

جراحی اسلیو معده، یکی از بهترین و ایمن ترین روش های جراحی لاغری است که هزینه بسیار پایین دارد. مزیت مهمی که جراحی اسلیو معده به عنوان یک جراحی ایمن دارد این است که از روش های جراحی کم تهاجم برای لاغری است. 

مشخصات ایمنی و میزان موفقیت جراحی اسلیو معده موجب شده است که این روش در میان تمام روش های جراحی لاغری، در بالاترین رتبه قرار بگیرد. بهترین روش جراحی اسلیو معده به صورت لاپاراسکوپی با کمترین برش و آسیب به بافت پوست و بدن است. 

 جالب است بدانید که براساس آمار و اطلاعات اعلام شده از سوی انجمن جراحی متابولیک و باریاتریک آمریکا، بخش چشمگیری از تمام عمل های لاغری در جهان مربوط به عمل اسیلو معده است. به طوری که بیش از 70درصد از عمل های جراحی لاغری به روش اسلیو معده انجامی می شود. به همین دلیل می توان گفت این شیوه، بهترین و ایمن ترین روش جراحی لاغری است. 

در حراجی اسلیو معده، 5 برش بسیار کوچک و هم اندازه در شکم انجام می شود تا بتوان 70 الی 80 درصد معده را برداشت. در این نوع جراحی حدود 80 درصد از معده خارج می شود تا حجم معده کاهش یافته و بیمار بتواند به راحتی با خوردن مقدار اندک غذا، به احساس سیری برسد. 

میزان درد عمل اسلیو معده به عنوان بهترین روش جراحی لاغری در حد متوسط است و با داروهایی که جراح برای تسکین درد تجویز می کند قابل کنترل است. البته آستانه درد هر فردی با دیگری متفاوت است به همین دلیل شدت درد در افراد مختلف متفاوت است. 

در صورتی که بیمار به دستور العمل های پزشکی توجه کند و رژیم غذایی بعد از عمل را رعایت کند، تا حد قابل توجهی از عوارض بعد از عمل اسلیو معده در امان خواهد بود.

عمل اسلیو معده

میزان کاهش وزن بعد از عمل اسلیو معده، حدود کاهش وزن به اندازه 70 درصد وزن بدن است. به طوری که بیمار بعد از حدود 18 الی 24 ماه، می تواند کل اضافه وزن خود را از بین ببرد. البته به شرط اینکه رژیم غذایی سالم را در برنامه روزانه خود قرار دهد، اگر بیمار که تحت جراحی قرار گرفته بعد از عمل در رژیم غذایی خود فست فود، انواع شیرینی، غذاهای چرب و پرکربوهیدارت را قرار دهد، باید انتظار اضافه وزن مجدد را داشته باشد. 

 

جراحی بای پس معده

جراحی بای پس معده در لیست بهترین و ایمن ترین روش جراحی لاغری در دنیا قرار دارد. در این روش جراحی نیز اندازه معده در حد یک کیسه کوچک یا یک توپ پینگ پونگ تغییر می کند. در مرحله دوم جراح، روده کوچک بیمار را تغییر مسیر می دهد و در حالی که قسمت اصلی معده را دور می زند، آن را به انتهای کیسه کوچک متصل می کند. 

طول مدت عمل جراحی بای پس معده، دو ساعت است و با استفاده از بیهوشی عمومی انجام می شود. بعد از انجام عمل بای پس معده، میزان ترشح هورمون ها، باکتری ها و سایر مواد موجود در دستگاه گوارش تغییر پیدا می کند به همین دلیل است که اشتها کاهش پیدا می کند. 

جراحی مینی بای پس معده

جراحی مینی بای پس معده نیز فرمی از انجام عمل بای پس معده است که در سالهای اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. جراحی مینی بای پس معده که در لیست بهترین و ایمن ترین روش جراحی لاغری قرار دارد نیز در دو مرحله انجام می شود. 

در مرحله اول، جراح لاغری، معده را با یک منگنه لاپاراسکوپی تقسیم می کند. پس از آن معده جدید بیمار به شکل یک لوله کوچک تبدیل می شود. بنابراین در این روش نیز حجم معده کاهش یافته و اشتهای بیمار برای رعایت رژیم غذایی کاهش پیدا می کند. در جراحی مینی بای پس، قسمت بیشتر معده به مری متصل نیست و دیگر غذایی دریافت نمی کند. در مرحله دوم این قسمت، توسط یک آناستاموز به روده پیوند داده می شود.

طول مدت استراحت بعد از عمل مینی بای پس، فقط چند روز است. البته میزان درد این عمل در افراد مختلف متفاوت بوده و بستگی به آستانه درد هر بیمار دارد. 

میزان کاهش وزن در عمل جراحی مینی بای پس معده در طی یک سال، حدود 75 درصد از اضافه وزن است و بعد از دو سال این کاهش وزن به اوج خود می رسد. این اعداد و ارقام میزان میانگین حدودی کاهش وزن هستند و لاغری نهایی بستگی به رژیم غذایی دارد که بیمار بعد از عمل مینی بای پس رعایت می کند. 

توصیه متخصص جراحی لاغری برای انتخاب بهترین روش

توصیه جراح لاغری برای انتخاب بهترین و ایمن ترین روش جراحی لاغری، روش اسلیو معده است. دکتر موسوی نائینی که متخصص جراحی لاغری در تهران می باشد، با سالها تجربه و تخصص در زمینه انواع روش های لاغری، بهترین و ایمن ترین روش جراحی لاغری را روش جراحی اسلیو معده می‌داند. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده نمونه جراحی های لاغری این پزشک متخصص، به سایت دکتر موسوی نائینی مراجعه کنید. 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها