|

هشدار زرد هواشناسی درباره بارش‌های رگباری به این استان‌ها

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هشدار زرد هواشناسی درباره بارش‌های رگباری به این استان‌ها

به گزارش شبکه شرق، اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره فعالیت سامانه بارشی و رگبار باران، رعد و برق و کاهش دما از روز چهارشنبه تا روز جمعه هفته جاری در استان "هشدار زرد" صادر کرد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان روز سه‌شنبه با صدور اطلاعیه‌ای از فعالیت سامانه بارشی و رگبار باران، رعد و برق و کاهش دما از روز چهارشنبه تا روز جمعه هفته جاری در برخی از مناطق استان خبر داد.

این وضعیت برای روز چهارشنبه در شهرهای خوانسار، میمه، نطنز، اردستان و برای روز پنجشنبه در خوانسار، گلپایگان، میمه، نطنز، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، چوپانان، بادرود و برای روز جمعه در میمه، نطنز، گلپایگان، خوانسار، کاشان و اردستان پیش بینی شده است.

بر اساس این اطلاعیه، احتمال لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر بصورت محدود، جاری شدن روان آب موقتی و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد.

همچنین در این اطلاعیه به شهروندان و مسوولان توصیه شده است تا ضمن احتیاط در تردد، از برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند و احتیاط لازم را در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌ کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر و دستگاه‌های اجرایی و امدادی نیز آمادگی لازم را برای پاکسازی دهانه پل‌ها داشته باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز گفت: پیش بینی‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی و رگبار باران، رعد و برق و کاهش دما در برخی مناطق استان و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها در روزهای پایانی هفته جاری است.

 

محمد رضا رفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جو به نسبت پایدار تا اواسط فردا و گذر امواج مُتناوب از عصر فردا تا اواخر هفته از روی استان است.

وی با بیان‌اینکه وضعیت جوی امروز استان تا اواسط فردا در بیشتر مناطق صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت: از عصر روز چهارشنبه تا جمعه گاهی افزایش ابر، در نیمه شمالی و غرب رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید تا شدید بویژه در غرب و شمال احتمال طوفان لحظه‌ای و در نیمه شرقی و مناطق مُستعد همراه با گرد و خاک محلی پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: کاهش محسوس دما برای روز جمعه بین ۴ تا ۶ درجه بویژه در نیمه شمالی انتظار می‌رود و وزش باد شدید در روز شنبه بویژه در نیمه غربی استان ادامه خواهد داشت.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها