|

تراموای رایگان در راه تهران/ مسیر اولین تراموای ایران کجاست؟

جزئیات ورود تراموا «قطار برقی» به ناوگان حمل‌و‌نقل پایتخت و مسیر تردد اولین تراموای شهر تهران اعلام شد.

تراموای رایگان در راه تهران/ مسیر اولین تراموای ایران کجاست؟

به گزارش شبکه شرق، معاون حمل‌و‌نقل شهرداری تهران جزئیات تردد اولین تراموای شهر تهران را تشریح کرد و گفت: «یک رام تراموا به صورت رایگان از چین در اختیار شهر تهران قرار خواهد گرفت.»

قطار برقی، «تراموا» یا «ترام»، نوعی قطار است که روی خط آهنی که در خیابان قرار داده شده است، حرکت می‌کند. «تراموا» یا قطار برقی هم می‌تواند درون‌شهری و هم بین‌شهری باشد. 

محسن هرمزی، معاون حمل‌و‌نقل شهرداری تهران در مورد ورود تراموا به ناوگان حمل‌و‌نقل تهران گفت: «احداث تراموا برای شهر تهران، در طرح جامع حمل‌و‌نقل پایتخت مصوب و مسیر و کوریدور آن مشخص شده است؛ در مرحله انتخاب ناوگان هستیم.»

او با بیان اینکه مقرر شده است که یک ناوگان نمونه را از چین آورده تا تست‌های اولیه روی آن کنترل شود و سپس وارد مرحله انعقاد قرار داد شویم، اظهار کرد: «قرار است این تراموا، در مسیر میدان امام حسین(ع) تا پایانه فعلی شرق تردد کند که به نظر می‌رسد این فرآیند حدود دو ماه زمان لازم دارد.»

معاون حمل‌و‌نقل شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ورود این یک رام قطار تراموا در پی توافق با چینی‌ها انجام شده است، افزود: «این یک رام تراموا به صورت رایگان در اختیار شهر تهران قرار خواهد گرفت تا به صورت آزمایشی از آن استفاده کنیم.»

مسیر فعالیت تراموا در تهران کجاست؟

معاون حمل‌و‌نقل شهرداری تهران گفت: «به صورت پایلوت، تراموا تا ماه آینده، وارد شهر تهران می‌شود و در مسیر میدان امام حسین تا پایانه جدید شرق، فعالیتش آغاز خواهد شد.»

«محسن هرمزی» معاون حمل‌و‌نقل شهرداری تهران درباره آغاز فعالیت تراموا در تهران اظهارداشت: «به صورت پایلوت، یک رام قطار «LRT» تا ماه آینده، وارد شهر تهران می‌شود و در مسیر میدان امام حسین تا پایانه جدید شرق، فعالیت تراموا به صورت آزمایشی آغاز خواهد شد.»

معاون حمل‌و‌نقل شهرداری تهران تاکید کرد: «ورود این یک رام قطار تراموا، در پی توافق با چینی‌ها انجام شده است و به زودی به صورت آزمایشی و رایگان، در اختیار شهر تهران قرار خواهد گرفت.»

گفتنی است؛  قطار برقی، «تراموا» یا «ترام»، نوعی قطار است که روی خط آهنی که در خیابان قرار داده شده است، حرکت می‌کند. «تراموا» یا قطار برقی هم می‌تواند درون‌شهری و هم بین‌شهری باشد. واگن‌های برقی معمولاً سبک‌تر و کوتاه‌تر از قطارهای معمولی و قطارشهری‌ها هستند. البته مرز دقیقی میان قطاربرقی و قطارهای عادی وجود ندارد و برخی از قطاربرقی‌ها ممکن است که از روی راه‌آهن معمولی هم حرکت کنند.

همچنین، ممکن است بتوانند از روی راه‌آهن قطارشهری و خطوط آهن سبک نیز حرکت کنند؛ واگن‌های برقی برای ترابرد مسافر و به ندرت برای ترابرد بار طراحی شده‌اند.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها