|

آماده‌باش در تهران و ۷ استان کشور؛ سیلاب، تندباد و طوفان شدید در راه است/ ویدئو

هشدار سطح نارنجی هواشناسی داباره وزش باد خیلی شدید، وقوع تندباد و طوفان شدید، بارش‌های رگباری و وقوع سیلاب برای تهران و هفت استان کشور صادر شد.

آماده‌باش در تهران و ۷ استان کشور؛ سیلاب، تندباد و طوفان شدید در راه است/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، سازمان هواشناسی کشور برای تهران و هفت استان کشور هشدار سطح نارنجی صادر کرد و نسبت به وزش باد خیلی شدید، وقوع تندباد و طوفان، بارش‌های رگباری و وقوع سیلاب به شهروندان هشدار داد.

بعد از صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، درباره احتمال وقوع تندباد، طوفان، خیزش گردوخاک، بارندگی و وقوع سیلاب، تمام دستگاه‌های خدماتی و امدادی در استان‌های تهران، قم، مرکزی، اصفهان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان در آماده‌باش هستند.

هشدار نارنجی طوفان شدید در تهران

رئیس مرکز هماهنگی عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نسبت به وزش باد خیلی شدید، گاهی همراه با گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا هشدار داد.

پدرام قودجانی، رئیس مرکز هماهنگی عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی گفت: وزش باد شدید همراه با گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا دوشنبه (۱۸ تیرماه) در جنوب تهران پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: بر اساس این هشدار در این شرایط جوی در مناطق مستعد وقوع طوفان گردوخاک، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن درختان وجود دارد. نابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، عدم استقرار در تأسیسات و مکان‌های مرتفع مانند داربست‌ها و برج‌ها و دکل‌ها، عدم جابجایی با گلایدر، هواپیماهای سبک و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم پارک و عبور و مرور خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان و پرهیز از تردد در فضای باز برای گروه‌های حساس در نواحی جنوبی استان توصیه می‌کند.

هشدار سطح نارنجی طوفان هواشناسی 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بعد از هشدار نارنجی سازمان هواشناسی درباره احتمال وقوع تندباد و خیزش گردوخاک، تمام دستگاه‌های خدماتی و امدادی در استان‌های تهران، قم، مرکزی، اصفهان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان در آماده‌باش هستند.

جسین مظفری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگوی زنده با شبکه خبر گفت: شدت گردو غبار در جنوب استان تهران، قم، مرکزی و اصفهان بیشتر است.

مظفری با بیان اینکه در این استان‌ها تمام مراکز درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی درحالت آماده‌باش هستند و تیم‌های اورژانس در محل‌های پرتردد، علاوه بر توزیع ماسک، مردم را توجیه می‌کنند، افزود: در برخی استان‌ها، به استاندار‌ها این اختیار داده شده که نسبت به تعطیلی ادارات مدارس و ورزشگاه‌ها اقدام کنند؛ به هم‌وطنان عزیز هم توصیه می‌شود از تردد غیرضروری در فضای باز یا فعالیت‌های ورزشی اجتناب کنند. 

 سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در استان‌های شمال غربی کشور شامل آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و بخش‌هایی از مازندران هم هشدار سطح نارنجی باد شدید و بارش باران داده شده است. 

 سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: در جنوب کشور نیزدریای عمان و خلیج فارس مواج است. به مسئولان استان‌های ساحلی توصیه و تاکید شده است که از فعالیت‌های دریایی ممانعت کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها