|

اعلام وضعیت قرمز در پایتخت/ در این مناطق تهران تردد نکنید

شاخص آلودگی هوای تهران در شرایط خیلی ناسالم و بنفش با آلاینده ازن رسیده است.

اعلام وضعیت قرمز در پایتخت/ در این مناطق تهران تردد نکنید

به گزارش شبکه شرق، شاخص آلودگی هوای تهران در حال حاضر، روی عدد ۱۱۹ قرار گرفته و وضعیت در چند منطقه تهران قرمز اعلام شده است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا، در حال حاضر، روی عدد ۱۱۹ قرار گرفته و هوای تهران برای گروه‌های حساس جامعه آلوده است.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، شاخص کیفیت هوا روی عدد ۹۸ بوده و هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار داشت.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک، ۱۱۱ روز هوای قابل قبول و ۵۳ روز هوای آلوده و ۲ روز هوای ناسالم داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۸ روز هوای پاک، ۱۲۱ روز هوای قابل قبول و ۳۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۵ روز ناسالم برای همه افراد داشته است.

وضعیت قرمز آلودگی هوای تهران در ۴ منطقه تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، در حال حاضر وضعیت قرمز هوا در ۴ منطقه تهران ثبت شده است.

تهران در ۲۴ ساعت گذشته، شاخص آلودگی هوای ۹۸ و کیفیت هوای قابل قبول را داشته است اما امروز هوای تهران برای گروه‌های حساس جامعه آلوده است.

در حال حاضر ایستگاه سرخه حصار با ثبت عدد ۵۰ کیفیت هوای پاک را نشان می‌دهد و ایستگاه‌های پونک با شاخص ۷۸، شادآباد با شاخص ۹۴، شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۸۲، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۰، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۸۸ و دانشگاه علم و صنعت با شاخص ۹۳ کیفیت هوای قابل قبول را به ثبت رسانده‌اند.

همچنین ایستگاه‌های پیروزی با شاخص ۱۳۸، تربیت مدرس با شاخص ۱۳۳، ستاد بحران با شاخص ۱۲۶، مسعودیه با شاخص ۱۰۹، میدان فتح با شاخص ۱۰۶، وردآورد با شاخص ۱۲۹، پارک رازی با شاخص ۱۲۴، پاسداران با شاخص ۱۰۷، دانشگاه تهران با شاخص ۱۳۱، ژئوفیزیک با شاخص ۱۲۴، شهرک چشمه با شاخص ۱۴۶، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۱۷ و میدان امام خمینی با شاخص ۱۱۳ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۴ با ثبت عدد ۱۵۵، پارک سلامت ۱۵۶، پارک شکوفه ۱۶۶ و شهرداری منطقه ۱۵ نیز با ثبت عدد ۱۵۲ وضعیت قرمز و هوای ناسالم را نشان می‌دهند.

بر اساس روزشمار شاخص آلودگی هوای تهران از ابتدای امسال تاکنون پنج روز هوای پاک، ۱۱۱ روز هوای قابل قبول، ۵۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز ناسالم به ثبت رسیده و این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل تهرانی‌ها هشت روز پاک، ۱۲۱ روز قابل قبول، ۳۷ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و چهار روز ناسالم را تجربه کرده‌اند.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها