|

توقیف ساعتی حدود ۱۱ هزار خودرو در پایتخت/ چند خودرو در ۶ ماه اول امسال توقیف شدند؟

معاون پلیس راهور تهران اعلام کرد: در شش ماهه اول ۱۴۰۳ در بزرگراه‌های شهر تهران، ۱۰هزارو ۹۳۸ دستگاه خودرو به صورت ساعتی توقیف شدند.

توقیف ساعتی حدود ۱۱ هزار خودرو در پایتخت/ چند خودرو در ۶ ماه اول امسال توقیف شدند؟

به گزارش شبکه شرق، معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور تهران بزرگ، از توقیف ساعتی حدود ۱۱ هزار خودرو در پایتخت خبر داد.

سرهنگ فیروز کشیر گفت: در شهر تهران حدودا ۲۱ میلیون تردد و سفر درون شهری داریم که تیم‌های ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ آنها را به صورت شبانه‌روزی کنترل می‌کنند. رانندگانی که تخلفات حادثه‌ساز انجام می‌دهند و در کل قوانین را زیر پا می‌گذارند، در واقع باعث می‌شوند امنیت در جامعه برهم بخورد؛ به همین دلیل برخورد با این افراد متخلف از جمله مطالبات همیشگی مردم از پلیس بوده است.

وی افزود: تخلفات حادثه‌ساز شامل سرعت‌های غیر مجاز، سبقت‌های غیر مجاز، تخلفات ورود ممنوع، تخلفات مارپیچ سبقت‌های از راست هستند که باعث می‌شود جان شهروندان به خطر افتد. انجام این تخلفات باعث کسب نمره منفی و در نتیجه ضبط گواهینامه می‌شوند.

 

فعالیت پلیس نامحسوس

کشیر اظهار کرد: علاوه بر ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی که به صورت مشخص در سطح شهر به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند، پلیس نامحسوس نیز روی اعمال رانندگان کنترل دارد.

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری پلیس نامحسوس بیان داشت: اولین باری که پلیس نامحسوس اقدام به برخورد با تخلفات کرد به تاریخ ۲۴ تیرماه سال ۵۴ بازمی‌گردد که روزنامه اطلاعات در آن زمان با تیتر " پلیس‌های مخفی راهنمایی و رانندگی از فردا به خیابان‌ها می‌آیند " این موضوع را برای مردم اطلاع رسانی کرد. در تصویر درج شده کنار این خبر در روزنامه اطلاعات عکس خودروی پلیس یک ماشین شخصی است که پلیس با آن به صورت نامحسوس اقدام به برخورد با تخلفات داشته است.

وی افزود: امروزه خودروهای پلیس نامحسوس مجهزتر شده‌اند و پلیس با خودروهای مختلف و در قالب پلاک‌های شخصی و پلاک پلیسی ولی به صورت نامحسوس، در معابر حضور دارند و با تخلفات برخورد می‌کنند.

 

چند خودرو در ۶ ماه اول امسال توقیف شدند؟

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این پرسش که چند خودرو در شش ماه امسال توقیف شدند؛ افزود: ما دو نوع توقیف داریم؛ در توقیف نوع اول خودرو چند ساعت متوقف و توقیف شده و سپس به راننده بازگردانده می‌شود. اما در نوع دوم خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود.

کشیر گفت: در شش ماهه اول ۱۴۰۳ در بزرگراه‌های شهر تهران، ۱۰هزارو ۹۳۸ دستگاه خودرو به صورت ساعتی توقیف شدند. افرادی که به این روش خودروهای آنان توقیف می‌شوند قطعا از رانندگان حادثه‌ساز نیستند اما برای تخلف انجام شده باید توقیف ساعتی شوند.  

وی افزود: همچنین ۶هزار و ۱۵۷ دستگاه خودرو نیز در این بازه زمانی به استناد قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، بخاطر انجام تخلفات به پارکینگ منتقل شده‌اند که البته این توقیف می‌تواند به استناد قانون تا ۷۲ ساعت نیز به طول انجامد. به این رانندگان اعلام می‌شود که شما فعلا بدلیل تخلفی که انجام داده‌اید صلاحیت رانندگی ندارید. این رانندگان باید در کلاس‌های قرارگاه سرعت که به همین منظور در پلیس راهور تهران بزرگ تشکیل می‌گردد شرکت کرده و آموزش‌های لازم را ببینند.

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها