|

تسهیلات جدید بانک مرکزی عراق برای کاهش قیمت ارز

خبرگزاری رسمی عراق، در گزارشی به تسهیلات جدید بانک مرکزی عراق برای کاهش قیمت ارز پرداخته است.

تسهیلات جدید بانک مرکزی عراق برای کاهش قیمت ارز

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،العربی الجدید،خبرگزاری رسمی عراق (واع)،الخلیج اونلاین، و اسپوتنیک.

در این میان خبرگزاری رسمی عراق،در گزارشی به تسهیلات جدید بانک مرکزی عراق برای کاهش قیمت ارز پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین: انجام بزرگ‌ترین معامله مسکن در تاریخ دبی به ارزش 111.6 میلیون دلار

 دبی شاهد بزرگ‌ترین معامله فروش واحد آپارتمانی در تاریخ معاملات ملکی این امارت به ارزش 111.6 میلیون دلار بود.

 یک واحد آپارتمانی در پروژه برج «بولگری لایتهاوس دبی» در منطقه «جمیرا بی» که پیمانکار آن شرکت «مراس» است روز گذشته به مبلغ 410 میلیون درهم (111.6 میلیون دلار) معامله شد.

این واحد آپارتمانی 11.8 هزار متر با 9 اتاق خواب است.

در ماه اوت گذشته، گزارش یک پایگاه اقتصادی تأکید کرد که بخش املاک در دبی در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار سرمایه‌گذاری خارجی در سطح جهان با 146 میلیارد دلار سرمایه است که 2 برابر سرمایه‌گذاری خارجی در بخش ملک در لندن است.

سرمایه‌گذاران هندی و انگلیسی و امریکایی به ترتیب بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در بازار املاک دبی هستند.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع): تسهیلات جدید بانک مرکزی عراق برای کاهش قیمت ارز

بانک مرکزی عراق مجموعه تازه‌ای از تسهیلات به منظور کاهش قیمت ارز را اعلام کرد.

 این تسهیلات شامل افزایش دلار مسافرتی به 7 هزار دلار در ماه (از 5 هزار دلار)، تأمین دلار به قیمت 1470 دینار برای حواله‌های شخصی از صرافی‌های وابسته به دو شرکت «وسترین ینوین» و «مونی گرام» می‌شود.

همچنین بانک مرکزی عراق کالاهایی که اجازه واردات آنها با ارز دولتی داده می‌شود را افزایش داده است.

بانک مرکزی عراق در ادامه این تسهیلات حساب‌های فرعی بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت الکترونیک در بانک جی بی مورگان و نیز سیتی‌بانک را که با شرکت‌های ویزا کارت و مستر کارت فعالیت می‌کنند نیز افزایش داده است.

بخش دیگری از این تسهیلات شامل شرکت‌های خارجی می‌شود که برنامه سرمایه‌گذاری در عراق را دارند.

بانک مرکزی عراق افزوده که متعهد به تأمین دلار نقدی برای همه معاملات قانونی است و هرگونه خرید و فروش دلار به قیمت بیش از قیمت رسمی را سوداگری و فعالیت غیر قانونی می‌داند.

 

اسپوتنیک: مبادله 63 سرباز روسیه‌ای با اوکراین با وساطت امارات

وزارت دفاع روسیه از بازگشت 63 اسیر روسیه‌ای از جمله «چند عنصر در مناصب حساس» پس از مذاکرات «پیچیده» با وساطت امارات خبر داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شماری از سربازان روسیه‌ای که با اوکراین مبادله شده‌اند شامل افرادی با مناصب حساس هستند و افزود که این مبادله زندانیان با وساطت امارات متحده عربی انجام شد.

این بیانیه افزوده که در پی مذاکرات پیچیده‌ای 63 سرباز نیروی مسلح روسیه از مناطق تحت کنترل حکومت اوکراین آزاد شدند و همگی هم‌اکنون در خاک روسیه هستند.

این دومین مبادله اسرا میان روسیه و اوکراین در سال 2023 است.

 

العربی الجدید: منابع عراقی: وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه به بغداد می‌رود

یک مقام عراقی خبر داد که وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه آینده در رأس یک هیئت سیاسی و اقتصادی به بغداد سفر می‌کند.

یک مقام بلندپایه در وزارت خارجه عراق گفت که «سرگی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، روز دوشنبه در سفر رسمی دو روزه وارد عراق خواهد شد و با سران دولت مرکزی عراق در بغداد و نیز مقامات اقلیم کردستان عراق در اربیل دیدار خواهد کرد.

به گفته این مقام که نخواسته نامش فاش شود، یک هیئت دولتی و نمایندگان چند شرکت روسیه‌ای در این سفر لاوروف را همراهی می‌کنند و دو کشور در این سفر امضای توافق‌نامه‌هایی در بخش نفت و گاز و انرژی و نیز امنیت و تسلیحات را بررسی خواهند کرد.

این مقام افزوده که پیگیری یادداشت تفاهم‌های امضاشده میان دو کشور در عرصه‌های بهداشت، آموزش، حمل و نقل، نفت، انرژی و نیز وضعیت دانشجویان عراقی که مسکو تحصیل می‌کنند در دستور کار سفر لاوروف به بغداد و اربیل جای دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها