|

عراق در لیست سفید مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم

الصباح، در گزارشی به رفتن عراق در لیست سفید مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم پرداخته است.

عراق در لیست سفید مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم

هدی هاشمی- در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،الصباح عراق،الوطن بحرین،الخلیج اونلاین، وخبرگزاری رسمی سوریه.

در این میان الصباح، در گزارشی به رفتن عراق در لیست سفید مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین: 

رایزنی وزرای دفاع امارات و ایتالیا درباره گسترش روابط نظامی و دفاعی

 محمد بن احمد البواردی، وزیر دفاع امارات در ابوظبی با جویدو کروسیتو، وزیر دفاع ایتالیا دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار روابط و همکاری بین دو کشور و زمینه های فعالسازی و توسعه آن در راستای خدمت به منافع مشترک بررسی شد.

وزرای دفاع امارات و ایتالیا همچنین درخصوص راه های تقویت و گسترش روابط فیمابین در حوزه های نظامی و دفاعی رایزنی کردند.

گفتنی است سطح روابط بین دو کشور در اواخر سال 2020 در پی لغو مجوز صادرات سلاح از ایتالیا به امارات، کاهش یافت.

 

الصباح: 

عراق در لیست سفید مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم

 مشاور نخست‌وزیر عراق اقدامات بانک مرکزی عراق در مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم را مناسب خواند و تأکید کرد که این روند باعث افزایش اعتبار مالی عراق می‌شود.

«مظهر محمد صالح»، مشاور نخست‌وزیر عراق در امور مالی و اقتصادی،گفت که این کشور گام‌های بزرگی در مبارزه با تأمین مالی تروریسم و پول‌شویی برداشته و در سال گذشته اتحادیه اروپا نام عراق را از لیست کشورهای پرخطر خاکستری به لیست سفید منتقل کرده است.

وی گفت که اقدامات عراق برای مبارزه با پول‌شویی اقدامات مناسبی است به خصوص که در 20 سال گذشته بازرگانی عراق به روش غیر نظام‌مند و خارج از چارچوب بانکی انجام شده و این خلاف نظام حاکم بر مبادلات اقتصادی در جهان است.

صالح تأکید کرد که لازم است که حواله‌های ارزی خارجی بانک‌ها شفاف باشند و سامانه بانک مرکزی برای حواله‌جات بر همین اساس شکل گرفته و حواله‌هایی را که از شرایط لازم برخوردار نباشند و اطلاعات لازم برای آنها ثبت نشود رد می‌کند.

 

الوطن بحرین:

 امضای قرارداد اجرای پروژه اتصال شبکه برق شورای همکاری خلیج فارس به عراق

 قرارداد اجرای پروژه اتصال شبکه برق عراق به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس امروز در مقر سازمان اتصال برق شورای همکاری خلیج فارس در دمام امضا شد.

این قرارداد با حضور مدیر اجرایی این سازمان و نمایندگان شرکت‌های ذی‌ربط و نمایندگان وزارت برق عراق امضا شد.

بر اساس این گزارش، این قرارداد در فاز اول به تأمین برق در مناطق جنوبی عراق و استان بصره کمک می‌کند و در فازهای بعدی عرصه را برای مبادله برق میان عراق و این کشورها و صادرات آن در چارچوب بازاری منطقه‌ای و عربی و تضمین پایداری خدمات برق در همه زمان‌ها ممکن می‌کند.

به موجب این قرارداد خط اتصال برق دوگانه با توان 400 کیلوولت از نیروگاه وفره کویت به نیروگاه فاو در بصره به طول 295 کیلومتر و با ظرفیت 500 مگاوات ساخته می‌شود که در فاز بعد به 1800 مگاوات می‌رسد.

اجرای فاز اول پروژه 24 ماه زمان و 220 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

هزینه این پروژه را صندوق توسعه اقتصادی کویت و صندوق توسعه قطر تأمین می‌کنند.

 

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا": 

دمشق: تحریم‌های امریکا مانع از کار کمک‌های بشردوستانه در سوریه می‌شوند

 وزارت امور خارجه سوریه، تلاش مقامات امریکایی برای گمراه کردن افکار عمومی جهان درباره تحریم‌های اقتصادی علیه مردم سوریه و اینکه هیچ مانعی برای ورود کمک‌های بشردوستانه و دارو به اصطلاح (قانون سزار) به سوریه وجود ندارد، را تکذیب کرد.

وزارت امور خارجه سوریه  با صدور بیانیه ای گفت: مقامات دولت امریکا از جمله ساموئل وایبرگ، سخنگوی منطقه ای وزارت امور خارجه این کشور، و نمایندگی های دائمی ایالات متحده آمریکا در نیویورک و ژنو، به تلاش های خود برای گمراه کردن افکار عمومی جهان، برخی سازمان ها و مردم آمریکایی ادامه می دهند و می گویند: “هیچ چیزی در قانون سزار و تحریم های آمریکا وجود ندارد که مانع کمک های بشردوستانه و داروی اضطراری مردم سوریه شود.”

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد که این صحبت ها هیچ ربطی به حقیقت ندارد و با لفاظی ها و رفتارهای آمریکا بیگانه نیست و لذا حقایق را برای این مقامات آمریکایی و دیگران اصلاح خواهیم کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها