|

بیش از 53 میلیارد دلار حجم تجارت عراق و چین در سال گذشته

شفق نیوز در گزارشی به حجم تجارت عراق و چین در سال گذشته پرداخته است.

بیش از 53 میلیارد دلار حجم تجارت عراق و چین در سال گذشته

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،شفق نیوز،العربی الجدید،خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، وخبرگزاری رسمی عراق.

در این میان شفق نیوز، در گزارشی به  حجم تجارت عراق و چین در سال گذشته  پرداخته است.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع):

 وزیر خارجه عراق  در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی امریکا: در پی خودکفایی در تأمین گاز و برق هستیم

وزیر امور خارجه عراق در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی امریکا افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های امریکایی در بخش‌های انرژی، کشاورزی و گردشگری در عراق را خواستار شد.

 «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق و هیئت همراه وی با اعضای اتاق بازرگانی امریکا و نمایندگان شرکت‌های بزرگ امریکایی دیدار کردند.

«استیو لوتس»، رئیس اتاق بازرگانی امریکا، در این دیدار بر اهمیت عراق و فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در این کشور و بر استفاده شرکت‌های امریکایی از این فرصت‌ها تأکید کرد.

فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق، نیز تأکید کرد که عراق از حضور شرکت‌های خارجی استقبال می‌کند و آماده ارائه تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی است و بر اهمیت همکاری در بخش اقتصادی با امریکا تمرکز می‌کند.

وی افزود که امریکا در بخش مبارزه با تروریسم و نابودی داعش به عراق کمک و از این کشور حمایت کرد و امروز نیز امیدواریم که وارد مرحله همکاری اقتصادی و سازندگی و توسعه روابط اقتصادی شویم .

 

العربی الجدید:

 رئیس بانک مرکزی لبنان بعد از 3 دهه مسئولیت کنار می‌رود

رئیس بانک مرکزی لبنان اعلام کرد که تصمیم دارد امسال با پایان دوره مسئولیتش از این منصب کناره‌گیری کند.

«ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان که 3 دهه در این مقام بوده و کارنامه‌ای سرشار از تصمیمات بحث‌برانگیز داشته، در مصاحبه‌ای تلویزیونی تأکید کرد که تصمیمی برای تمدید دوره مسئولت خود ندارد و با پایان دوره کنونی در سال جاری، سراغ فعالیت‌هایی خارج از بانک مرکزی خواهد پرداخت.

سلامه که تحت بازپرسی در تحقیقات بین‌المللی به اتهامات پول‌شویی و اختلاس است، در سال 1993 به ریاست بانک مرکزی لبنان رسید و نقش اصلی را در ارتباط لیره لبنان به دلار امریکا بر عهده داشت.

او به مدت بیش از دو دهه قیمت دلار را 1570 لیره نگه داشت، سیاستی که از نظر بسیاری از عوامل اصلی بحران پولی لبنان از اواخر 2019 بود.

 

شفق نیوز:

 بیش از 53 میلیارد دلار حجم تجارت عراق و چین در سال گذشته 

سفارت چین در عراق اعلام کرد حجم مبادلات تجاری دو کشور طی سال گذشته از مرز 53 میلیارد دلار گذشت.

 سفارت چین در عراق در بیانیه ای که روز جمعه منتشر شد اعلام کرد که حجم مبادلات تجاری میان چین و عراق در سال 2022 به 53 میلیارد و 370 میلیون دلار رسیده و نسبت به سال قبل از آن 43.1 درصد افزایش داشته است.

سفیر چین در بغداد، اکتبر گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: عراق در عقد قراردادها بزرگترین کشور برای طرف چینی و نیز دومین شریک نفتی و تجاری ماست.

 

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا":

عیادت بشار اسد از دو سوریه‌ای که 5 روز زیر آوار بودند

 رئیس جمهوری سوریه از دو شهروند این کشور که 5 روز پس از زمین‌لرزه سوریه، از زیر آوار بیرون کشیده شدند عیادت کرد.

«بشار اسد» و همسرش امروز (شنبه 11 فوریه) از «ضحی نورالله» و پسرش «ابراهیم زکریا» که شب گذشته از زیر آوار بیرون کشیده شدند در بیمارستانی در لاذقیه عیادت کردند.

بشار اسد که روز گذشته به مناطق زلزله‌زده سفر کرده دیروز نیز از استان حلب دیدن کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها