|

دیدار وزرای خارجه آلمان و قطر در مونیخ

الخلیج اونلاین،در گزارشی به دیدار وزرای خارجه آلمان و قطر در مونیخ پرداخته است.

دیدار وزرای خارجه آلمان و قطر در مونیخ

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین، الخلیج اونلاین، خبرگزاری رسمی سوریه، بغداد الیوم، وخبرگزاری رسمی عراق.

در این میان الخلیج اونلاین، در گزارشی به دیدار وزرای خارجه آلمان و قطر در مونیخ پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین:

 دیدار وزرای خارجه آلمان و قطر در مونیخ

 وزیر امور خارجه قطر در دیدار با همتای آلمانی خود روابط دوجانبه و تحولات بین‌المللی را بررسی کردند.

در دیدار «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر با «آنالینا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان در حاشیه نشست امنیتی مونیخ، روابط آلمان و قطر و برخی مسائل مهم منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بررسی شد.

وزیر امور خارجه قطر در حاشیه این نشست با همتای نروژی خود نیز دیدار کرده بود.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع):

 پروژه بزرگ آبی بصره

وزارت منابع آبی عراق از یک پروژه بزرگ آبی در بصره خبر داد و تاکید کرد که این پروژه به انحلال بخشی از زبانه نمکی در شط العرب کمک می کند.

«مهند عبدالهادی» دستیار اداره کل حفظ و نگهداری و بهره برداری فرات در وزارت منابع آب گفت که این وزارتخانه در حال آماده سازی پروژه ایست که عمدتاً در خدمت استان خواهد بود و افزود: این پروژه بخشی از برنامه دولت برای سال جاری است و این وزارت در حال آماده سازی طرح هایی برای آن است.

وی افزود: اگر این پروژه اجرا و بهره برداری شود، علاوه بر تامین مقادیر آب آشامیدنی که نیاز استان بصره است، بخش بزرگی از زبانه نمکی که شط العرب از آن رنج می برد را از بین می برد.

وی ادامه داد: این طرح آبی سعی دارد از آب ورودی آب در فصل زمستان برای فصل تابستان بهره برده و بیشترین میزان آب شیرین را در اختیار استان قرار دهد.

عبدالهادی در رابطه با پروژه کانال یکپارچه توضیح داد: این پروژه یکی از پروژه های آب شرب است و از استان الرمادی با عبور از سیستم تقسیم به سمت بغداد و تا استان واسط امتداد دارد. این پروژه آب آشامیدنی و آبیاری را تامین می کند.

 

بغداد الیوم: 

دستگیری تبعه ایرانی در اربیل

 پلیس اربیل در اقلیم کردستان از دستگیری یک ایرانی حامل 12 هزار دلار خبر داد.

پلیس اربیل اعلام کرد یک مظنون ایرانی مقیم ترکیه را که 12 هزار دلار همراه خود داشت، در اربیل دستگیر کرد.

این منبع افزود: پول های این تبعه ایرانی ضبط و برای سیر مراحل قانونی به دادسرای تحقیقات اربیل معرفی شد.

ناس نیوز گزارش داد دلارهای همراه این تبعه ایرانی تقلبی بوده است.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) :

 53 کشته در حمله داعش به حومه حمص

در حمله داعش به حومه حمص، 53 نفر از مردم این منطقه که در حال جمع آوری قارچ در جنوب شرق شهر السخنه در حومه شرقی حمص بودند کشته شدند.

یک منبع میدانی در حمص گفت: مردم در حال جمع آوری قارچ در صحرای التدمریه در منطقه الضبیات در جنوب شرقی شهر السخنه در حومه شرقی حمص بودند که گروه های تروریستی داعش برای مدت طولانی آنها را با مسلسل هدف قرار دادند و 53 نفر از آنان را کشتند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها