|

حمله تند ترامپ به افتتاحیه المپیک پاریس؛ چرا شام آخر جنجالی شد/ ویدئو و تصاویر

افتتاحیه المپیک پاریس صدای دونالد ترامپ را هم درآورد.

حمله تند ترامپ به افتتاحیه المپیک پاریس؛ چرا شام آخر جنجالی شد/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مراسم افتتاحیه المپیک پاریس را مایه شرمساری دانست.

در مراسم افتتاحیه المپیک پاریس، یک گروه از «درگ کوئین‌ها» و رقصندگان، نمایشی را اجرا کردند که برخی آن را تقلیدی از تابلوی «شام آخر» «لئوناردو داوینچی» و توهین به مسیحیت دانسته‌اند.

«دونالد ترامپ»، کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک در پاریس را ننگ و مایه شرمساری توصیف کرد.

براساس گزارش آر تی، ترامپ در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: «من فردی بسیار روشن‌فکری هستم، اما کاری که آنها انجام دادند مایه شرمساری بود.»

در ادامه مجری از او پرسید: «در المپیک بعدی اگر شما رئیس جمهور باشید، آنقدر بر برگزارکنندگان المپیک نفوذ خواهید داشت که شاهد اهانت به مسیحیان نباشیم؟»، که ترامپ نیز در پاسخ به این سوال گفت: «دیگر شاهد آن نخواهیم بود که تابلوی شام آخر به این شکل به نمایش گذاشته شود که چند شب پیش دیدیم. کاری که آنها کردند، شرم‌آور بود.»

اظهارات ترامپ در بحبوحه خشم گسترده جهانی نسبت به صحنه‌ای بیان شد که به گفته منتقدان، نقاشی معروف «لئوناردو داوینچی» «شام آخر» را که درباره حضرت مسیح علیه‌السلام است، به سخره می‌گیرد.

«مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در پستی در پلتفرم «ایکس»، این صحنه را محکوم کرد و نوشت: «تمسخر شام آخر برای مسیحیان سراسر جهان که مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک را تماشا می‌کردند، تکان‌دهنده و توهین‌آمیز بود.»

او افزود: «جنگ با ایمان و ارزش‌های سنتی ما امروز حد و مرزی نمی‌شناسد.»

آنچه که توهین مراسم افتتاحیه المپیک به حضرت مسیح خوانده شده است، اعتراضات بسیاری را برانگیخته است؛ هر چند کمیته المپیک در پیامی از مسیحیان جهان عذرخواهی کرد است اما کلیساهای کشورهای مختلف و شخصیت‌های بین‌المللی این نمایش را مشمئزکننده خواندند.

در همین راستا، «ویکتور اوربان»، نخست‌وزیر مجارستان در کنایه‌ای به مراسم افتتاحیه المپیک گفت که «هر ملتی حق دارد، هرچه که هست را به نمایش بگذارد.»

دونالد ترامپ افتتاحیه المپیک پاریس

«شام آخر» در افتتاحیه المپیک پاریس توهین به مسیح(ع) بود؟

نمایش گروهی از هنرمندان تراجنسیتی از نقاشی داوینچی «شام آخر» در افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس خشم اعضای کلیسای کاتولیک را برانگیخت.

شام آخر Last Supper افتتاحیه المپیک پاریس 2024

در مراسم افتتاحیه المپیک، یک گروه از «درگ کوئین‌ها» و رقصندگان، نمایشی را اجرا کردند که ظاهرا تقلیدی از «شام آخر» بود.

این اجرا، واکنش‌های منفی و انتقادات شدید کاربران رسانه‌های اجتماعی و برخی سیاستمداران برانگیخت، برخی این نمایش را توهین به مسیحیت دانستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها