|

استقلال درجا زد، سپاهان به صدر رسید

پرسپولیس فقط برد می‌خواهد

هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر روز گذشته با انجام پنج دیدار شروع شد که در حساس‌ترین بازی، استقلال در دیداری بحث‌برانگیز در ورزشگاه آزادی برابر صنعت نفت، یکی از تیم‌های قعرنشین جدول، دو امتیاز مهم از دست داد و سپاهان، با برتری مقابل نفت مسجدسلیمان قعرنشین، موقتا به صدر جدول برگشت.

پرسپولیس فقط برد می‌خواهد

هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر روز گذشته با انجام پنج دیدار شروع شد که در حساس‌ترین بازی، استقلال در دیداری بحث‌برانگیز در ورزشگاه آزادی برابر صنعت نفت، یکی از تیم‌های قعرنشین جدول، دو امتیاز مهم از دست داد و سپاهان، با برتری مقابل نفت مسجدسلیمان قعرنشین، موقتا به صدر جدول برگشت. در ورزشگاه آزادی، استقلال که پیش از بازی‌های این هفته در رده سوم جدول رده‌بندی و در فاصله دو امتیازی صدر قرار داشت، میزبان صنعت نفت آبادان بود. شاگردان سا پینتو برای رسیدن به صدر جدول و فشار آوردن به پرسپولیس چاره‌ای جز کسب سه امتیاز نداشتند. به ویژه اینکه آنها هفته قبل هم دربی را واگذار کرده و در جدول رده‌بندی پایین‌تر از پرسپولیس قرار گرفته بودند. این بازی ولی برخلاف میل استقلالی‌ها پیش رفت تا صنعت نفت تک‌گل تیم سا پینتو را پاسخ دهد و بازی با نتیجه یک بر یک به اتمام برسد. استقلال که پیش از دربی با پنج برد متوالی یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در این فصل نشان داده بود حالا از دو بازی گذشته‌اش فقط یک امتیاز کسب کرده تا در همان رتبه سوم جدول رده‌بندی درجا بزند. صنعت نفت هم به نظر می‌رسد بهترین مقطع فصلش را پشت سر می‌گذارد. این تیم در هفت هفته اخیر ۲ برد، 3 تساوی و دو باخت داشته است. این تیم در چهار هفته اخیر حالا 8 امتیاز کسب کرده و دو کلین‌شیت داشته است. صنعت‌نفت در دیدار با استقلال به چیزی که در سر داشت رسید. شاگردان عبدالله ویسی که پس از آمدن این مربی حسابی متحول شدند با کسب همین یک امتیاز از منطقه خطر و سقوط جستند. صنعت نفت که در 10 دیدار قبلی مقابل استقلال بردی نداشت در این بازی هم به سه امتیاز نرسید ولی مانع از هشتمین شکستش برابر استقلالی‌ها در این مدت شد. عبدالله ویسی هم که کلا در طول دوران حرفه‌ای‌اش فقط یک بار استقلال را در قامت مربی شکست داده، برای ششمین بار از هشت مصاف قبلی‌اش با استقلال بازی را با نتیجه مساوی به پایان رساند.

سپاهان موقتا به صدر رسید

دیگر بازی مهم روز گذشته را تیم‌های نفت مسجدسلیمان و سپاهان برگزار کردند. نفت تیم قعرنشین این روزهای جدول رده‌بندی نیاز مبرم به کسب سه امتیاز برای زنده نگه‌داشتن بقایش در لیگ برتر داشت، ولی زورش به سپاهان آماده نرسید. سپاهان در این دیدار با دو گل به برتری رسید تا حالا پیش از بازی امروز پرسپولیس موقتا هم که شده به صدر جدول برسد. سپاهان در چهار بازی اخیرش با نفت مسجدسلیمان برای چهارمین بار به برتری رسید تا نه‌تنها رکورد خوبی را به ثبت رسانده باشد، بلکه بیست‌ویکمین گلش را هم به این تیم مسجدسلیمانی زده باشد. نفت مسجدسلیمان با کسب این نتیجه سقوطش تقریبا قطعی است و فقط با احتمالات عجیب و غریبی می‌تواند در دو بازی آینده در لیگ برتر باقی بماند. این تیم امیدوار به بازی‌های رودررو است ولی اختلاف امتیازش با رقبای قعرنشین بیشتر از چیزی است که بتواند امید این تیم را زنده نگه دارد.

پرسپولیس فقط برد می‌خواهد

بازی‌های این هفته امروز با انجام دیدار حساس پیکان و پرسپولیس ادامه پیدا می‌کند. این بازی پیش از شروع درگیر حواشی زیادی بوده و انتخاب ورزشگاه آزادی به عنوان میزبان این دیدار اعتراض استقلالی‌ها را در پی داشته است. با این حال و با ثبت نتایجی که روز گذشته رقم خورده پرسپولیس برای بازپس‌گیری صدر جدول از سپاهان فقط به سه امتیاز این دیدار نیاز دارد. فعلا سپاهان 59 امتیازی است و پرسپولیس با 57 امتیاز در رده دوم قرار دارد. ابتکار عمل ولی دست پرسپولیس است. اگر یحیی و تیمش امروز برنده شوند، دوباره با اختلاف یک امتیاز با سپاهان، به صدر جدول برمی‌گردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها